coincard topic van buiten nederland

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de wereldmunten.

Moderator: koenmunten

neozion
Donateur
Donateur

coincard topic van buiten nederland

Bericht door neozion » 11 jul 2014, 13:25

nederland is het land van de coincards.

maar ook in andere landen kennen ze ze, daarom dit topic voor coincards (voor munten) van buiten nederland

Edit: blijkbaar is er wat tekst weg gevallen.

Een 1 yuan uit taiwan, jaartal onbekend, volgens mij niet geslagen in 2013, maar volgens de tekst wel.
Mijn oosterse talen kennis is hëlaas niet zo goed. De cc kreeg ik per post van een kennis uit taiwan van mijn vrouw.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door neozion op 11 jul 2014, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Lotus07
Superlid
Superlid

Re: coincard topic van buiten nederland

Bericht door Lotus07 » 11 jul 2014, 19:15

Is dat een normale Yuan of een speciale uitgave?
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 11 jul 2014, 19:24

Misschien wel interessant voor dit topic om een korte opsomming te geven (extra informatie) over de munt/coincard.

Te denken aan: Welke munt, welk land, eventueel uitleg over het thema, waarde (uitgifteprijs), oplage van de coincard, oplage van de roulatiemunt, noem maar op. Op die wijze voorkomen we dat het enkel een plaatjestopic wordt zonder enige informatie en zoiets maakt het natuurlijk allemaal een stuk interessanter.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 11 jul 2014, 20:44

Munthunter schreef:Misschien wel interessant voor dit topic om een korte opsomming te geven (extra informatie) over de munt/coincard.

Te denken aan: Welke munt, welk land, eventueel uitleg over het thema, waarde (uitgifteprijs), oplage van de coincard, oplage van de roulatiemunt, noem maar op. Op die wijze voorkomen we dat het enkel een plaatjestopic wordt zonder enige informatie en zoiets maakt het natuurlijk allemaal een stuk interessanter.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Absoluut jeroen. Blijkbaar was de tekst bij mij weggevallen na het invoegen van de foto met tinypic. Denk dat de tekst geselecteerd stond

Stephan O
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O » 14 jul 2014, 08:28

Leuke coincard. Alleen wel apart dat de achterzijde van de munt niet zichtbaar is...
Lijkt me toch wel handig en mooier(dan weet je ook meteen of het inderdaad wel een 2013 munt is).

Gr, Stephan

PS: Is dit topic vooral gericht op niet-euromunten? want de rest van de eurozone begint de smaak van coincards volgens mij ook te pakken te krijgen.
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 14 jul 2014, 10:07

Stephan O schreef:Leuke coincard. Alleen wel apart dat de achterzijde van de munt niet zichtbaar is...
Lijkt me toch wel handig en mooier(dan weet je ook meteen of het inderdaad wel een 2013 munt is).

Gr, Stephan

PS: Is dit topic vooral gericht op niet-euromunten? want de rest van de eurozone begint de smaak van coincards volgens mij ook te pakken te krijgen.

Ik heb ook geen idee waar deze voor gemaakt is, kreeg hem als cadeautje per post toegestuurd. Het nl systeem met aan beide kanten een venster is imho een veel beter systeem dan de taiwanse, maar een gegeven paart nooit in de bek kijken.

Zou zeggen, gooi alle buitenlandse (euro)munten coincards in dit topic als je de coincard bezit.

Terug naar “Wereldmunten”