munt albums voor buitenlandse munten

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de wereldmunten.

Moderator: koenmunten

munt9490
Senior lid
Senior lid

munt albums voor buitenlandse munten

Bericht door munt9490 » 31 mar 2013, 21:50

ik heb een vraagje over munt albums.

ik ben wellicht geintresseerd om mijn te richten op een bepaald land buiten nederland om. Nu zocht ik even naar een album maar die kan ik niet vinden van buitenland. Ik heb het dan over albums zoals wij die kennen in nederland van Juliana beatrix willem 1,2,3. Als ik rond kijk kom ik nederland tegen wat duits en speciale munten van de verenigde staten. Andere landen zijn niet te vinden wellicht zoek ik verkeerd of klopt het gewoon dat wij geluk hebben in nederland met de albums en het buitenland zich niet zo mee bezig houden.

ik hoop dat iemnad een antwoord heeft
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten

Aernout
Moderator
Moderator

Re: munt albums voor buitenlandse munten

Bericht door Aernout » 31 mar 2013, 22:00

Belgiê heeft gelijksoortige mappen.

Davo mappen zijn een voorbeeld: http://www.davo.nl/nl/webshop/overzicht ... lbums.html

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen

munt9490
Senior lid
Senior lid

Bericht door munt9490 » 31 mar 2013, 22:46

dat is iets :P ik was persoonlijk opzoek naar engeland maar wellicht is het voor iemand die wel belgie wil doen belangrijke info !

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins » 01 apr 2013, 17:41

Mogelijk zijn er Engelse producenten zoals wij ze ook kennen in bijv. hartberger.
Let wel, in een groot aantal landencworden mappen niet gemaakt voor munthouders, maar zijn er 'open rondjes' waar je de minten in kunt stoppen (voorbeelden zijn de UsA mappen).
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!

munt9490
Senior lid
Senior lid

Bericht door munt9490 » 01 apr 2013, 18:08

dat maakt me opzich niet zoveel uit als de vakken afgesloten zijn. maar ik vind dergelijke mappen vooral handig dat je weet wanneer wat wel en niet is geslagen en je ziet makkelijk wat er wel en niet compleet is. Zoiezo staat het ook leuker in de kast als het netjes is ingedeeld

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 01 apr 2013, 18:12

ik gebruik voor de state en atb quaters wel een aparte map. maar om nou te zeggen dat het heel makkelijk werkt, nou nee.
Geef mij maar gewoon de importa albums voor 20 munthouders. Zitten ze ook goed beschermt.

munt9490
Senior lid
Senior lid

Bericht door munt9490 » 01 apr 2013, 18:17

neozion schreef:ik gebruik voor de state en atb quaters wel een aparte map. maar om nou te zeggen dat het heel makkelijk werkt, nou nee.
Geef mij maar gewoon de importa albums voor 20 munthouders. Zitten ze ook goed beschermt.
oke ja ik heb het voor de nederlandse munten bea en Juliana en Wilhelmina dergelijke mappen en dat vind ik prima werken.

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 01 apr 2013, 18:27

ik heb alles wel geprobeerd, maar hoe je het went of keert, ik kom steeds op de 20 vaks uit. Dat werkt het handigst en fijnst. Even een vel er tussen plaatsen als je weer geen plek hebt.

Houtenmunt
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Houtenmunt » 01 apr 2013, 23:58

Precies, de 20 vaks bladen gebruiken met munthouders. Land op alfabet en bij meer landen op een vel minimaal 1 opvuller er tussen, waarop ik de naam van het dan volgende land noteer met markeerstift. Komen er munten bij dan het hele zooitje doorschuiven, wat wel werk is maar dan heb je tenminste wat. Dus wel hier en daar iets meer blanco ruimte overlaten anders wordt het een doorschuifwerk door de hele map heen wat niet te doen is.
Als je het wat mooier wil uitvoeren met naam/vlag land er op, maar dat is voor als je handiger bent dan ik.
Verzamelgebied: wereldmunten en Nederland van de 19e eeuw tot voor de euro.

cinq
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door cinq » 02 apr 2013, 09:35

Houtenmunt schreef: Als je het wat mooier wil uitvoeren met naam/vlag land er op, maar dat is voor als je handiger bent dan ik.
Zo dus:Meerdere landen op een vel printen, uitknippen en op een munthouder plakken (glijden ze niet uit het vakje)

munt9490
Senior lid
Senior lid

Bericht door munt9490 » 23 jan 2014, 13:48

ik zie dat er na een lange tijd nog een reactie op dit topic is geweest.

Ik ben van het idee van zoeken naar andere map afgestapt op de simpele reden. Ik geef er geen geld extra meer aan uit. Ik heb inmiddels een andere hobby waar ik ook geld in steek dus dat is een reden en ach ik heb die 20 vaks toch liggen dus gebruik ik ze ook maar werkt ook maar ik had het mooier gevonden :P

Soms moet je keuzes maken!

ik heb trouwens over die knipvellen gesproken ooit is een set met landen kaartjes gekocht en die steek ik erbij in was 2 euro dacht ik en zaten van 300 landen kaartjes in geloof ik dus mis niks en als ik het mis maak ik zelf inderdaad wel effe een kaartje.

rinuske
Senior lid
Senior lid

Bericht door rinuske » 24 jan 2014, 06:45

ik zelf haal ook altijd 4 rings mappen(ordners) waar ik de 20 vaks vellen in doe
heb alles dan op alfabet gedaan ,heb zo wel veel mappen maar is niet erg
is wel goed overzichtelijk zo
grtz Rinus

iedere munt is er een!!!
hoe verder weg ,hoe interessanter ie is

Terug naar “Wereldmunten”