Advies gevraagd: 2 schoenendozen met munten

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de wereldmunten.

Moderator: koenmunten

s644617
Aankomend lid
Aankomend lid

Advies gevraagd: 2 schoenendozen met munten

Bericht door s644617 » 22 dec 2012, 13:40

Beste forumleden,

bij deze een vraag van een "nieuwe verzamelaar".
ik heb van mijn overleden Beppe een groot aantal munten ge-erfd.
mijn Pake heeft in de jaren 60/70 zaken gedaan over de hele wereld
daaruit heeft hij een groot aantal munten en biljetten overgehouden.

van de Nederlandse munten (en speciale munten) wil ik een collectie gaan maken.
van de buitenlandse munten zijn het er gewoon te veel
ik heb ze geordend per land maar om dit allemaal in albums onder te brengen vind ik niet de moeite waard

ik zou de europese/wereld munten daarom wileln verkopen
er zit bijvoorbeeld ruim 200DM tussen dus waardeloos is het niet.

hebben jullie een advies waar ik dit het beste kan doen?
als iemand van het fourm een keer in Amsterdam naar de colelctie wil komen kijken dan kan dat ook

gr, sjoerd

neozion
Donateur
Donateur

Re: Advies gevraagd: 2 schoenendozen met munten

Bericht door neozion » 22 dec 2012, 13:45

zou ze per land als lot in de forummarkt aanbieden in dit geval.
Zitten er naast de pasmunten nog (zilveren) verzamelmunten dan die los erop zetten,

de d marken kan je inleveren in duitsland, 200 dm levert toch nog 170 ongeveer op.

squarecoin
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door squarecoin » 22 dec 2012, 14:21

neozion schreef:zou ze per land als lot in de forummarkt aanbieden in dit geval.
Zitten er naast de pasmunten nog (zilveren) verzamelmunten dan die los erop zetten,

de d marken kan je inleveren in duitsland, 200 dm levert toch nog 170 ongeveer op.
200 DM geeft ongeveer 100 euro , en kan bij elk viliaal van de bundesbank gewisselt worden

ik zou een boek of cd kopen van wereld munten zo dat je een beetje een idea hebt wat je munten waard zijn

sc

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 22 dec 2012, 14:53

squarecoin schreef:
neozion schreef:zou ze per land als lot in de forummarkt aanbieden in dit geval.

200 DM geeft ongeveer 100 euro , en kan bij elk viliaal van de bundesbank gewisselt worden

ik zou een boek of cd kopen van wereld munten zo dat je een beetje een idea hebt wat je munten waard zijn

sc

helemaal gelijk, 200 dm is 100 euro. had even een verkeerde omrekenkoers in mijn hoofd.

Houtenmunt
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Houtenmunt » 26 dec 2012, 21:11

Vooral de niet Europese munten zou ik graag hier of op marktplaats zien verschijnen.
En ja setjes per 1 land is vooral interessant voor deze landen, waarmee de verzamelaar dan meteen een mooie slag kan maken om een land binnen te halen wat nog niet in de verzameling zat, of maar 1 of 2 muntjes er van. Dit ook voor zeldzamere europese landen. Liechtenstein (he jammer net opgezocht, gewoon zwitserse frank) Macedonië? Albanië? Wit Rusland? Laat maar door komen :D
De meer gangbare Europese landen dan in een kilopartij, wat dan voor een veel lager bedrag per munt gaat. Vooral om de jaartallen wat aan te vullen.
Verzamelgebied: wereldmunten en Nederland van de 19e eeuw tot voor de euro.

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 26 dec 2012, 23:00

Vooral de niet Europese munten zou ik graag hier of op marktplaats zien verschijnen.
Beetje forummarkt promoten. :lollig:

Ik denk dat we best wel wat foto's willen zien. Misschien poging doen de munten te fotograferen? Gewoon stuk of 15 stuks op een foto. Wie weet heeft een van de leden hier wel interesse. Hier krijg je denk ik een eerlijker bod dan op Marktplaats.

Houtenmunt
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Houtenmunt » 26 dec 2012, 23:20

@ Daniel - oeps :silent:
Hoe dan ook, ik hoop natuurlijk net als jou dat de topicstarter dit nog leest en met de munten te voorschijn komt hier.
Verzamelgebied: wereldmunten en Nederland van de 19e eeuw tot voor de euro.

Lotus07
Superlid
Superlid

Bericht door Lotus07 » 27 dec 2012, 09:44

Houtenmunt schreef:Vooral de niet Europese munten zou ik graag hier of op marktplaats zien verschijnen.
En ja setjes per 1 land is vooral interessant voor deze landen, waarmee de verzamelaar dan meteen een mooie slag kan maken om een land binnen te halen wat nog niet in de verzameling zat, of maar 1 of 2 muntjes er van. Dit ook voor zeldzamere europese landen. Liechtenstein (he jammer net opgezocht, gewoon zwitserse frank) Macedonië? Albanië? Wit Rusland? Laat maar door komen :D
De meer gangbare Europese landen dan in een kilopartij, wat dan voor een veel lager bedrag per munt gaat. Vooral om de jaartallen wat aan te vullen.
Van Liechtenstein zijn wel degelijk munten geslagen hoor! In de periode 1900-1930 zijn ze vooral verschenen, maar zijn helaas wel heel erg zeldzaam...

http://en.numista.com/catalogue/liechtenstein-1.html
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!

Terug naar “Wereldmunten”