10 Centimes 1939 (Belgie-Belgique) variant jaartal

Plaats hier berichten over munten uit het Koninkrijk België 1832 - 2002

Moderator: Aernout

$and€r
Donateur
Donateur

10 Centimes 1939 (Belgie-Belgique) variant jaartal

Bericht door $and€r » 10 nov 2010, 18:14

Weet niet of dit een bekende variant is, maar het viel me direct op dat de 2de 9 'n stuk lager zit..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Aernout
Moderator
Moderator

Re: 10 Centimes 1939 (Belgie-Belgique) variant jaartal

Bericht door Aernout » 10 nov 2010, 20:01

Als je bedoelt met bekende als zijnde beschreven in een catalogus. Moet ik nee zeggen.
Indien je wil kun je je vondst melden op het volgende forum: http://www.numismaticabelgica.be/
Indien je geen account wilt aanmaken hiervoor wil ik dit gerust doen.

Zelf heb ik ook deze afwijking/variant van dit stuk. Moeilijk te vinden zal hij wel niet zijn.
Toch wel leuk om te weten dat ik niet de enige ben die kilo's munten bekijk om toch die ene afwijking/variant te vinden ;)

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen

$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r » 10 nov 2010, 20:17

Aernout schreef:Als je bedoelt met bekende als zijnde beschreven in een catalogus. Moet ik nee zeggen.
Indien je wil kun je je vondst melden op het volgende forum: http://www.numismaticabelgica.be/
Indien je geen account wilt aanmaken hiervoor wil ik dit gerust doen.

Zelf heb ik ook deze afwijking/variant van dit stuk. Moeilijk te vinden zal hij wel niet zijn.
Toch wel leuk om te weten dat ik niet de enige ben die kilo's munten bekijk om toch die ene afwijking/variant te vinden ;)

mvg,
Aernout
Als je wilt kan je hem wel melden, je heb 'm zelf ook.. :wink:

Vind het een van de leukere aspecten van 't verzamelen om varianten, stempel breuken en verdraaiingen te vinden.. Er gaan inderdaad de nodige kilo's door me handen.. 8)

Aernout
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 10 nov 2010, 20:36

$and€r schreef: Als je wilt kan je hem wel melden, je heb 'm zelf ook.. :wink:
Voldaan
$and€r schreef: Vind het een van de leukere aspecten van 't verzamelen om varianten, stempel breuken en verdraaiingen te vinden..
Dat vind ik ook. Uren ben je er zoet mee. :)

mvg,
Aernout

$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r » 10 nov 2010, 23:20

Had net even op dat forum gekeken, jammer dat er geen afbeeldingen bijstaan.. Verder wel veel nuttige informatie betreffende "afwijkend" spul.. Was vanavond begonnen aan een flinke berg België Vlaams, gekomen tot/met de 1 Frank.. :roll: Morgen de hogere denominatie en beginnen met Waals.. Vond deze stempel breuken wel aardig .. Beide 1 Frank (vl) 1989.. De foto's bij lamplicht laten te wensen over..
Foto 1, een sikje en breuk loopt door tot haarlijn.
Foto 2, vanaf de rand bij "F" van 1 Frank doorlopend via de 1/3 cirkel via de "g" van Belgie naar de rand
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

eurocoinsfun
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door eurocoinsfun » 11 nov 2010, 10:38

Ik heb ook twee varianten/afwijkingen gevonden die nog niet in de catalogus of op het forum gemeld zijn. Ik kan geen foto's maken dus dan heeft het niet veel nut dat ik ze op de site vermeld.

Aernout
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 11 nov 2010, 13:11

$and€r schreef:
Had net even op dat forum gekeken, jammer dat er geen afbeeldingen bijstaan.. Verder wel veel nuttige informatie betreffende "afwijkend" spul..

Beide 1 Frank (vl) 1989..
De foto's worden enkel zichtbaar als je aangemeld bent ....

De 1 frankstukken uit de jaren 90 onder BWI en AII, samen met de 5 frankstukken hebben veel afwijkingen, stemplebreuken, ed. Heb al er tevrente van.
Er bestaan enkele studies van. vermeld in de numismatica belgica 2009.

Nog enkele voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

eurocoinsfun schreef:Ik heb ook twee varianten/afwijkingen gevonden die nog niet in de catalogus of op het forum gemeld zijn. Ik kan geen foto's maken dus dan heeft het niet veel nut dat ik ze op de site vermeld.
Misschien kan een goede omschrijving ook al helpen. al is dit inderdaad heel wat moeilijker om duidelijk te maken.

mvg,
Aernout

eurocoinsfun
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door eurocoinsfun » 11 nov 2010, 15:35

Ik kan het niet zo van buiten zeggen welke munten het juist zijn (ik zit nu op kot), ik weet wel het type.
Dus in het weekend kan ik dit wel meedelen.

eurocoinsfun
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door eurocoinsfun » 14 nov 2010, 10:21

Aernout schreef:
eurocoinsfun schreef:Ik heb ook twee varianten/afwijkingen gevonden die nog niet in de catalogus of op het forum gemeld zijn. Ik kan geen foto's maken dus dan heeft het niet veel nut dat ik ze op de site vermeld.
Misschien kan een goede omschrijving ook al helpen. al is dit inderdaad heel wat moeilijker om duidelijk te maken.

mvg,
Aernout
Ik heb een 1 frank 1928 Nederlandstalig 8 over 7. Ik heb gezien dat deze wel wordt beschreven in de Morin maar niet in de Numismaticabelgica (eerste editie).
Ook heb ik een 1 cent 1907 Franstalig bubbele CENTe en ik vermoed dat de hele legende op de waardezijde dubbel is.

Aernout
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 14 nov 2010, 19:25

eurocoinsfun schreef:
Aernout schreef:

mvg,
Aernout
Ik heb een 1 frank 1928 Nederlandstalig 8 over 7. Ik heb gezien dat deze wel wordt beschreven in de Morin maar niet in de Numismaticabelgica (eerste editie).
Ook heb ik een 1 cent 1907 Franstalig bubbele CENTe en ik vermoed dat de hele legende op de waardezijde dubbel is.
Goed dat je deze meld :)

Jammer dat je deze niet kan melden op de NB-site (met foto) vanaf er 3 exemplaren gevonden worden wordt deze in de nieuwe NB-catalogus vermeldt.
Dit eerste is een overslag en de tweede lijkt op de omschrijving van een dubbelslag. Leuk om te hebben :) :D

mvg,
Aernout

Zittergie
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Zittergie » 02 jan 2011, 19:46

Net eens de 10 Centimes doorkeken, en heb ook de twee verschillen terug gevonden.
Ze zullen waarschijnlijk +/- Fifty-Fifty zijn.
BE the difference that makes a difference

Terug naar “Koninkrijk België 1832 - 2002”