Halve Tsjechische (?) bronzen munt met stempel op rand

Plaats hier berichten als je niet weet welke munt je hebt.
Volgers: pac27, koenmunten

Halve Tsjechische (?) bronzen munt met stempel op rand

Berichtdoor pac27 » 24 Jan 2017, 22:10

Zou graag wat dan ook over deze munt willen weten, BV; heeft de stempel te maken met het feite dat de munt door midden is gezaagd? (officiële stempel?)
Welke originele munt is doormidden gezaagd?
Wanneer is dit gedaan en waarom?
De doorboring, was dat tegen verlies? (om meerdere met draad vast te zetten?)
Ben dankbaar voor welke aanvullende info dan ook, of link voor meer informatie.
Munt is met en detector gevonden.
Bijlagen
Und-1.jpg
pac27
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay: http://

Re: Halve Tsjechische (?) bronzen munt met stempel op rand

Berichtdoor Martin » 09 Feb 2017, 12:18

Deze is al eens ter sprake gekomen op het forum, maar dan niet doormidden gezaagd. Zie viewtopic.php?f=67&t=15152.

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Gebruikers-avatar
Martin
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Venezuela Venezuela 
eBay:

Berichtdoor pac27 » 10 Feb 2017, 18:45

Geachte Martin, hartelijk dank voor de informatie over de munt…. Maar ik vind je “ politieke mededeling” op de pagina iets minder, ben der niet mee eens. Ik dacht dat het hier om munten ging? Hoop dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik je hier op aanspreek.
groetjes
pac27
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay: http://

Berichtdoor Martin » 12 Feb 2017, 14:57

pac27 schreef:Geachte Martin, hartelijk dank voor de informatie over de munt…. Maar ik vind je “ politieke mededeling” op de pagina iets minder, ben der niet mee eens. Ik dacht dat het hier om munten ging? Hoop dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik je hier op aanspreek.
groetjes

Beste 'Pac27',

Wellicht kom ik uit een andere tijd dan jou. Ik kan me nog heel goed herinneren dat, rond verkiezingstijd, er affiches werden geplakt (al dan niet illegaal). Ook maakte men geen geheim van een politieke overtuiging en maakte die duidelijk door plakkaten voor het raam te hangen of buttons te dragen. Voor mij is het een essentieel onderdeel van een democratie dat men VRIJ een mening mag hebben en deze mag uiten. Dat geldt niet alleen binnen een gesloten gespreksgroep, maar ook op werk, school, café, kerk of waar dan ook.
Dat jij het niet eens bent met MIJN politieke keus vindt ik niet bezwaarlijk en ik vind het prima dat je hiervan kond doet, hoewel ik niet geheel snap dat jij je ergert aan een andere mening dan de jouwe als die wordt geventileerd. Ik heb er in het geheel geen moeite mee dat een ander lid b.v. propaganda maakt voor de PVV door dat logo te gebruiken als avator. Het zegt wellicht iets over het democratisch gehalte van de andersdenkenden dat daarop GEEN commentaar wordt geleverd. En, sterker nog, ik heb het altijd prima met die persoon kunnen vinden en daar zal dit echt geen verandering in brengen.
Of dit in een forum thuishoort zoals je oppert? Ik zou niet weten waarom niet. Een forum is een groep mensen met een gezamenlijke interesse, in dit geval munten. Etnische achtergrond, sekse, religieuze achtergrond of politieke overtuiging, het zijn toch dingen waarvoor men zich niet hoeft te schamen? Als iemand kiest voor zelfcensuur op dat gebied is dat zijn of haar keus. Openheid hierover geeft misschien aan dat iemand zich hiervoor niet schaamt, is daar iets fout aan in een pluriforme, democratische samenleving waarin men elkaars mening respecteert? Het (verkrampt) tot taboe verklaren lijkt me geen teken van een open samenleving, per slot van rekening toch ook een van de fundamentele gedachtepijlers waarop de PVV stoelt?
Mocht je dit ter discussie willen stellen ben ik gaarne bereid hierover een item te openen in het praathuis. Dat is, binnen onze site, een plek die juist is bedoeld voor niet-numismatische onderwerpen (waaronder ook politieke items kunnen vallen). Tot ik overtuigd wordt door het tegendeel claim ik de vrijheid een politieke overtuiging te hebben en die te laten kennen, ook buiten de beslotenheid van een stemhokje. Mijn mening hoeft niet gedeeld te worden maar is daarom niet minder legitiem of aanstootgevend, dat heb je nu eenmaal binnen een democratische samenleving.
Hieronder de foto waarop ik mijn (tijdelijke) avator heb gebaseerd en de afbeelding van een affiche zoals ik voor mijn raam heb hangen :wave: .

G. Wilders.jpg

Wilders' Westen.JPG
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Gebruikers-avatar
Martin
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Venezuela Venezuela 
eBay:

Berichtdoor koenmunten » 12 Feb 2017, 16:22

Beste pac27 en Martin,

Ik heb voor een mogelijk vervolg van deze discussie een topic gemaakt in het praathuis. Dan kunnen jullie daar los gaan als je wilt of er nog een ander topic voor openen. Maar dan graag in het praathuis.
Ik hoop dat de verder reacties in dit topic weer inhoudelijk over de halve Tsjechische munt gaan.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Gebruikers-avatar
koenmunten
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Indonesia Indonesia 
eBay: http://www.ebay.nl/sch/koenmunten/m.htm ... 7675.l2562

Terug naar Welke munt heb ik hier?