Hulp bij de determinatie van een KORTE?

Plaats hier berichten als je niet weet welke munt je hebt.

Re: Hulp bij de determinatie van een KORTE?

Berichtdoor JO3023 » 26 Mei 2016, 05:59

Hallo xntriq-coins,

Een ghost image is b.v. bij de 10 gulden stukken van Wilhelmina waar schijnbaar vervalsingen van rond circuleren een bewijs van authenticiteit waardoor wellicht de verkoop/koop gemakkelijker verloopt. Echter het beïnvloedt de prijs niet.

Bij de korte die jij hebt zijn er een aantal problemen. Ten eerste een definitieve determinatie is, dat heb je zelf ook al gemerkt, onmogelijk. Het is gissen naar de muntplaats. Ten tweede dat de ene kant van de munt te zien is aan de ander kant, de z.g.n. ghost image, is op zich niet erg tenzij het de andere kant helemaal wegvaagt wordt en dat is bij jouw munt helaas het geval. Daarbovenop is het ook nog eens de muntzijde waar de buste van Philips II te zien zou moeten zijn. Mensen die dit soort munten kopen, ik ben er één van, kopen dit soort munten als 80% of meer van de munt goed te zien is en bovenal als de buste zichtbaar is anders laten ze dit soort munten links liggen.

Ik wens je veel succes bij de verkoop maar reken je niet rijk, daar is de kwaliteit van de munt er niet naar.

Gr,
Tristán
JO3023
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Vorige

Terug naar Welke munt heb ik hier?