Welke munt is dit?

Plaats hier berichten als je niet weet welke munt je hebt.

Welke munt is dit?

Berichtdoor CorioCoins » 14 Mrt 2016, 22:15

Hier nog een muntje vrij duidelijk leesbaar maar ook hier kan ik geen chocolade van maken.
Bijlagen
1 kz.jpg
1 vz.jpg
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Re: Welke munt is dit?

Berichtdoor George_III » 15 Mrt 2016, 11:52

Het volledige lijstje komt zo uw kant op, maar ik reageer hier vast: Dit is ongetwijfeld een demi-gros (volgens mij zijn er trouwens ook Quart-grossen bekend met een soortgelijke afbeelding, voor de zekerheid misschien even het gewicht vermelden) uit het 'feodale' Savoy, van Amadeus VIII (1391-1439), later bekend als tegenpaus Felix V. Op internet is er over dit type echter redelijk weinig info over te vinden, en er zijn redelijk veel typen met afwijkende omschriften van bekend. Mocht je echt een catalogus nummer willen, zou ik even een vriendelijk berichtje sturen aan ons forumlid Einstein, die heeft volgens mij een Biaggi liggen. Ik geloof dat het #103 is, maar mogelijk ook een variant daarop.

Groet,

Mika

Ps. zal ik anders de rest van de munten even op dit forum zetten? Ik vrees dat mijn Onedrive momenteel wat kuren heeft.
Gebruikers-avatar
George_III
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Great Britain Great Britain 
eBay: http://

Re: Welke munt is dit?

Berichtdoor CorioCoins » 16 Mrt 2016, 18:24

George_III schreef:Het volledige lijstje komt zo uw kant op, maar ik reageer hier vast: Dit is ongetwijfeld een demi-gros (volgens mij zijn er trouwens ook Quart-grossen bekend met een soortgelijke afbeelding, voor de zekerheid misschien even het gewicht vermelden) uit het 'feodale' Savoy, van Amadeus VIII (1391-1439), later bekend als tegenpaus Felix V. Op internet is er over dit type echter redelijk weinig info over te vinden, en er zijn redelijk veel typen met afwijkende omschriften van bekend. Mocht je echt een catalogus nummer willen, zou ik even een vriendelijk berichtje sturen aan ons forumlid Einstein, die heeft volgens mij een Biaggi liggen. Ik geloof dat het #103 is, maar mogelijk ook een variant daarop.

Groet,

Mika

Ps. zal ik anders de rest van de munten even op dit forum zetten? Ik vrees dat mijn Onedrive momenteel wat kuren heeft.

Hartstikke bedankt Mika geweldig dat je zo meedenkt altijd.
Omdat de muntjes weer snel verdwijnen uit mijn collectie lijkt het me niet verstandig om deze hier te plaatsen,
maar ik heb het lijstje inmiddels binnen en ben er hartstikke content mee...
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Terug naar Welke munt heb ik hier?