100 gulden 1860 1 letter

Plaats hier berichten als je niet weet welk bankbiljet je hebt.
Mos
Lid
Lid

100 gulden 1860 1 letter

Bericht door Mos » 14 apr 2010, 00:42

Ik heb een bankbiljet gezien van 100 gulden 1860 met 1 letter en de handtekeningen van Delprat en Vissering. Ik weet echter niet beter dan dat deze biljetten 2 letters en 6 cijfers hebben. In de NVMH catalogus kan ik hier niets over vinden. Wie kan mij hier meer over vertellen?
Alvast mijn dank en met vriendelijke groet,
Mos

rinuske
Senior lid
Senior lid

Bericht door rinuske » 14 apr 2010, 06:39

kun je hier een foto van plaatsen?
grtz Rinus

iedere munt is er een!!!
hoe verder weg ,hoe interessanter ie is

Mos
Lid
Lid

Bericht door Mos » 14 apr 2010, 09:58

Ik heb het biljet alleen maar te koop gezien bij iemand dus helaas geen foto.
Mos

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 14 apr 2010, 10:23

Als hij er een foto bij had geplaatst kun je die dan niet downloaden of is dat niet mogelijk?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

De Muntkraam
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam » 14 apr 2010, 11:15

Er is wel een variant bekend met 1 letter, maar dan moet het serienummer beginnen met de letter B of C, dan is het mogelijk.

Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.

Mos
Lid
Lid

Bericht door Mos » 14 apr 2010, 15:31

Heb geen foto en de letter was inderdaad een B.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: 100 gulden 1860 1 letter

Bericht door Ilosab » 18 aug 2010, 14:55

Hoi Patrick,

Welkom op dit forum. Wederom een kenner van het Nederlandse bankbiljet erbij. Je stond al lang geregistreerd maar was niet erg aktief. Heb je nog nieuws van de IBNS want ik denk erover om mijn lidmaatschap op te zeggen per 1 januari. Je bent zelf ook al gestopt met je aktiviteiten als redacteur en ik geloof niet dat er dan veel interessants overblijft. Voor het lidmaatschapsgeld per jaar kan ik wel iets beters aanschaffen dan misschien 2 bladen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Willem
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 18 aug 2010, 16:18

@ de 2 heren hier boven mijn bericht.

Zeg dat blaadje nou toch gewoon eens op, zo moeilijk kan dat toch niet zijn. In bijna elk topic over bankbiljetten komen deze blaadjes weer ter sprake.

Gr. Willem

Willem
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 18 aug 2010, 18:10

Herman, sorry voor mijn rare berichten hier, ik zit niet zo lekker in mijn vel dan ga je gauw rare dingen tikken.

Gr. Willem

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 18 aug 2010, 21:51

Willem,

Niet lekker in je vel zitten? Ik heb net munten van je gekocht ter financiering van je verhuizing :D :D
Dat zal de reden wel zijn, te druk met te veel dingen tegelijk. Overal waar te voor staat is niet goed. En dan nog de verkeerde Morgan dollars geleverd krijgen, ook niet echt prettig.

Het is wat Herman schreef. In het verleden kregen we 4 x per jaar een blad van de IBNS. Beetje veel reclame maar er stonden leuke verhalen in, heb er zelf ook nog wel eens wat geschreven. Ik heb dan wel geen open haard maar het las lekker weg.
Degene die o.a. op dit topic had gereageerd (Patrick) heeft ongelooflijk veel tijd in de IBNS gestoken, en met hem vele anderen. Het verbaasd me eigenlijk nog dat hij het zo lang heeft volgehouden want als redacteur toverde hij mooie edities uit zijn hoge hoed. Maar als bepaalde mensen niet meer door één deur kunnen dan houd het op. Tijdens de ledenvergadering vorig jaar werd er veel gezegd, geschreven en beloofd maar daar is niets van terecht gekomen. Ook op de site op internet is dit jaar alleen maar vermeldt wanneer de beurzen zijn, meer niet. Lon schreef het eens al een keer. Als handelaren in een verenigingsbestuur gaan zitten dan botst dat met elkaar. En dat blijkt nu dus ook want we hebben tot nu toe maar 1 blad gekregen sinds november vorig jaar en dat is dan nog aan Patrick te danken. Ik heb nog tot het einde van dit jaar de tijd om mijn lidmaatschap op te zeggen maar voor die tijd kom ik nog wel één van de bestuursleden tegen om tekst en uitleg te vragen, per slot van rekening zijn het handelaren.

Maak je niet druk, neem een biertje, zorg goed voor jezelf en voor elkaar.

Gr. Alfred

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 19 aug 2010, 15:36

Ik volg de versie van Herman. Ik denk dat het probleem dan wel eens kan zijn dat als het bezoekje aan de ledenvergadering me niet bevalt dat het dan wel eens te laat kan zijn om het lidmaatschap op te zeggen.
Ik ben vorig jaar bij de ledenvergadering geweest en het aantal leden wat aanwezig was overtrof mijn verwachtingen, in negatieve zin dan. Het meerendeel wat aanwezig was waren de handelaren op de beurs die toevallig ook lid zijn van de IBNS. Het meest schandalige voorbeeld van het beleid van het huidige bestuur was een aanstaand royement van een lid van de IBNS, ook aanwezig op de vergadering. Hij had onlangs brieven in zijn handen gekregen dat als hij nu eindelijk zijn lidmaatschap niet zou betalen dat hij geroyeerd zou worden. Men vergat echter dat hij ruim 1 jaar geleden al een aangetekende brief had gestuurd dat hij verhuisd was. Als daar dan niets mee gedaan wordt ligt het probleem niet bij hem. Een klein voorbeeld wat een zootje het is.
Ik weet nog niet wat ik ga doen. Door eerder genoemde voorzitter (Ed vd Brul) werd veel gezegd en beloofd op de vergadering en ook op beurzen waar ik hem ontmoette ( MPO, Valkenburg) maar tot op heden is er niets van terecht gekomen.

Patrick: Ik heb een tijdje terug je site bezocht (www.patrickp.nl) en heb maar gelijk je beschrijving en overzicht van Nederlandse biljetten uitgedraaid in kleur. Ik was er ontzettend blij mee want het is zeer informatief.

Gr. Alfred

Mos
Lid
Lid

Bericht door Mos » 25 apr 2011, 21:39

Wat wil het toeval: dit biljet van 100 gulden wordt nu te koop aangeboden tijdens de komende MPO veiling. Inzet 3.000 euro!!!
Mos

Mos
Lid
Lid

Bericht door Mos » 27 apr 2011, 22:54

Hoi Gerardo,
Ik ga niet bieden op dit biljet. Eentje van de gewone serie is mij al mooi genoeg. Ik kijk naar de serie en niet naar nummers, handtekeningen, kleine of grote cijfers e.d.
Ik ga mijn pijlen :arrow: :arrow: :arrow: richten op 1 of 2 andere biljetten.
Mos

Terug naar “Welk bankbiljet heb ik hier?”