Onderzoek naar Romeinse muntvondsten in Sint Anthonis

Plaats hier berichten over Romeinse munten

Moderator: George_III

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Onderzoek naar Romeinse muntvondsten in Sint Anthonis

Bericht door Munthunter » 09 okt 2012, 16:06

Hallo allemaal,

Wellicht interessant voor de verzamelaars van Romeinse munten en de context waarin ze zijn gevonden.

Dit onderzoek is gedaan door de Rijksdienst van het Cultureel Erfgoed.

Onderzoek naar de context van een laat-Romeinse muntvondst in gemeente Sint Anthonis (Noord Brabant)

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Jan W
Donateur
Donateur

Re: Onderzoek naar Romeinse muntvondsten in Sint Anthonis

Bericht door Jan W » 09 okt 2012, 21:36

Een enorm uitgebreid rapport over de munten en de omstandigheden waarin ze gevonden zijn. En laten er nu ook nog vervalsingen tussen zitten.. Wel een hele hoop werk voor zo'n kleine vondst. Reken maar dat hier heel veel tijd en geld in is gaan zitten. Helaas weet je in de archeologie niet altijd van te voren wat een onderzoek oplevert. In ieder geval mooi dat dit nu voor het nageslacht ook te lezen blijft.

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Re: Onderzoek naar Romeinse muntvondsten in Sint Anthonis

Bericht door Munthunter » 09 okt 2012, 21:41

Dat was ook mijn gedachte. ;)

Maar de context waarin deze munten zijn gevonden riep en roept vragen op, vandaar wellicht dit omvangrijke onderzoek. Naar ik meen zit er ook veel ' amateur' archeologisch onderzoek in en is daar veel van overgenomen door de Rijksdienst van het Cultereel Erfgoed. De vragen die ik ook wel heb liggen ook in de bedenkingen of deze munten daadwerkelijk in hun tijd zijn verloren/verstopt, of dat dit in een later stadia is gebeurd.

Al om al een aardig stukje, maar inderdaad veel werk voor deze 'paar' munten en vervalsingen.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Romeinse munten 50 voor jaartelling tot 450”