Discussie over naslagen zinken oorlogsgeld in nikkel

Plaats hier berichten over penningen die nog niet in de andere onderdelen zijn benoemd.
jezuss
Volledig lid
Volledig lid

Re: Discussie over naslagen zinken oorlogsgeld in nikkel

Bericht door jezuss » 11 okt 2011, 11:32

muntpost (heette vroeger monumunt manifestaties) zat inderdaad in elst.
op 1 januari 2008 zijn ze overgenomen door de nederlandse munt.

het nederlandse muntenhuis heeft een afkorting 'hnm' die veel lijkt op 'knm',
en daarmee willen ze je laten denken dat zij de nederlandse munt zijn...

groetjes,
peter

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn » 26 jan 2013, 20:56

mooie hobby,penningen verzamelen :thumb up:
collector of world coins and banknotes
see you at muntmanifestatie :wave:

grivnagozer
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 29 jan 2013, 12:17

DErgelijke sets replica waren in de jaren 1980-1985 in de aanbieding wanneer je een spaarrekening opende bij de NMB, de Nederlandse Middenstands Bank. Er hoort een blauw hoesje om te zitten met NMB in goudkleurige letters erop. :lollig: Toch leuk om te zien hoe een discussie ontstaat wanneer ik me er niet eens mee bemoei. En wie er oude Muntkoeriers op naslaat uit die jaren 80, komt vanzelf wel de advertentie tegen. In die tijd werden er ook veel stadsmunten vervaardigd met een klop op een zilveren gulden van Juul, bijj de Rijksmunt en in Engeland bij de Birmingham Mint; de Birmingham Mint heeft de penninkjes nageslagen op verzoek van de bank, daar de tarieven door de Rijksmunt gevoerd veel te duur was om als premium te dienen. Kwestie opgelost? SLotje erop en verder leven.. :slotje:

squarecoin
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door squarecoin » 29 jan 2013, 13:31

grivnagozer schreef:DErgelijke sets replica waren in de jaren 1980-1985 in de aanbieding wanneer je een spaarrekening opende bij de NMB, de Nederlandse Middenstands Bank. Er hoort een blauw hoesje om te zitten met NMB in goudkleurige letters erop. :lollig: Toch leuk om te zien hoe een discussie ontstaat wanneer ik me er niet eens mee bemoei. En wie er oude Muntkoeriers op naslaat uit die jaren 80, komt vanzelf wel de advertentie tegen. In die tijd werden er ook veel stadsmunten vervaardigd met een klop op een zilveren gulden van Juul, bijj de Rijksmunt en in Engeland bij de Birmingham Mint; de Birmingham Mint heeft de penninkjes nageslagen op verzoek van de bank, daar de tarieven door de Rijksmunt gevoerd veel te duur was om als premium te dienen. Kwestie opgelost? SLotje erop en verder leven.. :slotje:

Grivnagozer weet je toevallig ook hoeveel ze er gemaakt hebben ? ik ben natuurlijk vooral geintereseert in de vierkante ,

groetjes

sc

grivnagozer
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 29 jan 2013, 13:37

Er is ook wel eens wat ik niet weet. De NMB hield in 1989 op te bestaan, en ik weet niet of er oplages werden genoemd in advertenties van destijds.

Terug naar “Overige penningen”