Hoeveel zijn mijn penning waard?

Plaats hier berichten over penningen die nog niet in de andere onderdelen zijn benoemd.
w817
Aankomend lid
Aankomend lid

Hoeveel zijn mijn penning waard?

Bericht door w817 » 18 jan 2013, 17:56

Hoeveel zijn mijn penningen waard en wat is de betekenins erachter?

Griphus
Senior lid
Senior lid

Re: Hoeveel zijn mijn penning waard?

Bericht door Griphus » 18 jan 2013, 18:26

Geen idee wat de waarde is en wat de betekenis is, maar gezien de symbolen die erop staan (de twee sleutels) denk ik dat je in de richting van het Vaticaan moet zoeken.
Verzamelt:
-coincards van Nederland (Geen eerste dag uitgiftes/bijzondere BU-kwaliteit (m.u.v. 2 euro's)) [compleet]
-coincards vaticaanstad [compleet]
-gemeenschappelijke 2 euro uitgiftes in UNC (VvR, EMU, TJE) [compleet]
-1set/land [compleet m.u.v. Monaco, Andorra]
-1set/bezocht land [UK, HU, 'CA']

Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin » 18 jan 2013, 19:25

Penning 1 is een herdenkingspenning van de inzegening van paus Johannes Paulus II.
Penning 2 betreft zijn voorganger, Johannes Paulus I, de lachende paus die er na 33 dagen pausdom genoeg van had en het aardse bestaan verruilde voor het hiernamaals.
Penning 3 zal gaan over Paulus VI; zijn geboortejaar en sterfjaar staan erop vermeld.

De waarde laat ik gaarne over aan een gelovige; mijns insziens materiaalwaarde of wat een gek er voor geeft :gniffel: .

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

grivnagozer
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 19 jan 2013, 11:51

Penningen zijn souvenirs als verkocht bij de toeristische winkels aan het Sint Pietersplein te Rome in het jaar 1979, en aangemunt bij de Italiaanse Munt. EEn katholiek zal hier meer voor betalen vanwege geloofsovertuiging, doch de waarde van inauguratiepenningen is alleen groot voor degenen die daar bij aanwezig waren. Ter vergelijking, de inauguratiepenning van Willem II uit 1847 brons kost rond en de nabij 10 euro; jouw penningen zullen rond de 3 euro doen voor een penningverzamelaar, en rond de 10 euro voor een katholieke priester.

Terug naar “Overige penningen”