tsjechoslowakije Mucha

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
peterh
Aankomend lid
Aankomend lid

tsjechoslowakije Mucha

Bericht door peterh » 13 nov 2014, 13:45

Hallo,

naar verluid heeft Alfons Mucha een paar bankbiljetten van Tsjechoslowakije ontworpen van 1920 tot 1932
Heeft iemand die te koop?

peter hajer

Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Re: tsjechoslowakije Mucha

Bericht door Johanavw » 13 nov 2014, 18:33

Hallo Peter, weer een nieuw lid. Verzamel je bankbiljetten of gaat het je alleen om biljetten met tekeningen van Alfons Mucha? Misschien leuk als je je nog even voorstelt in het betreffende topic.

Ik heb net even gekeken en ik heb inderdaad een aantal, nu het slechte nieuws ik heb ze niet dubbel. Wellicht dat andere forum leden ze nog wel hebben. Anders worden ze wel eens aangeboden op Ebay (wel zoeken binnen alle landen en niet alleen NL). Wat ik kon vinden zijn onderstaande biljetten door hem ontworpen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Verzamelaar van bankbiljetten uit (voormalig) communistische landen.

Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.

Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.

€ 2,- CC

Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Johanavw » 13 nov 2014, 18:34

Deel II

Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.

Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.

€ 2,- CC

Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Johanavw » 13 nov 2014, 18:51

Hier een aantal eBay advertenties:

50 Korun
http://www.ebay.com/itm/CZECHOSLOVAKIA- ... 54139dd171

500 Korun
http://www.ebay.com/itm/CZECHOSLOVAKIA- ... 54139dd52f

10 Korun
http://www.ebay.com/itm/CZECHOSLOVAKIA- ... oney&hash=

De 2.000 en 5.000 Korun zijn lastiger te verkrijgen en zijn daarom bij mijn weten ook aan "prijs".

€ 2,- CC

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 13 nov 2014, 19:01

Wat leuk, ik wist niet dat Mucha ook bankbiljetten ontworpen heeft. Jammer dat deze niet zo overdadig (en mooi!) zijn uitgevoerd als zijn andere werk. Zijn er ook nog andere kunstenaars die bankbiljetten ontworpen hebben? Misschien een leuk idee voor een apart topic onder bankbiljetten? :knipoog:
De morgen, de dag, de avond en de nacht.jpg
Reclameaffiche.jpg

Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Johanavw » 13 nov 2014, 20:20

Jan W schreef:Wat leuk, ik wist niet dat Mucha ook bankbiljetten ontworpen heeft. Jammer dat deze niet zo overdadig (en mooi!) zijn uitgevoerd als zijn andere werk. Zijn er ook nog andere kunstenaars die bankbiljetten ontworpen hebben? Misschien een leuk idee voor een apart topic onder bankbiljetten? :knipoog:
Als je de biljetten in je handen hebt zijn het ware kunstwerken, heel gedetailleerd. Ik wist ook niet niet dat ze van Mucha waren. Zo leer ik iedere dag weer wat nieuws over biljetten. :Geek1:

€ 2,- CC

Patrickp_nl
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl » 15 nov 2014, 09:59

Ik heb de Specimen 5000 Kronen te koop in UNC. Tegen het juiste bod wisselt deze van eigenaar.
Biedingen alleen via persoonlijk bericht of e-mail s.v.p.
(Ik dacht dat het het exemplaar was dat door de Duitsers gebruik was tijdens de belegering van Bohemia and Morova, maar dan moet er een extra opdruk op staan, en die staat er niet op bij mijn exemplaar. Alleen de SPECIMEN perforatie... :()
Dit zijn de scans van het exemplaar waar het om gaat [excuses voor de slechte kwaliteit scans. Voor een serieus bod op het biljet wil ik wel nieuwe scans maken]:
Böhmen und Mähren.5.000 Kronen.1943-10-25.Ros.567.vz.JPG
Böhmen und Mähren.5.000 Kronen.1943-10-25.Ros.567.kz.JPG
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld 1573-2002". Bestelbaar op http://www.patrickp.nl

Terug naar “Bankbiljetten algemeen”