pcgs biljet niet bekend

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
neozion
Donateur
Donateur

pcgs biljet niet bekend

Bericht door neozion » 21 jul 2014, 19:55

normaal kan ik de biljetten op http://www.pcgscurrency.com/cert/ nakijken.

deze 2 dollar komt van een betrouwbare bron, maar het nummer is onbekend. Heb even een ander gecertificeerd biljet erbij gepakt, die pakt hij wel.

Het kan altijd een keer voor komen dat er een valse slab voorbij komt, maar dat is niet mijn eerste indruk
1.jpg
2.jpg
Laatst gewijzigd door neozion op 22 jul 2014, 07:41, 2 keer totaal gewijzigd.

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Re: pcgs biljet niet bekend

Bericht door SnakeDoc » 21 jul 2014, 19:58

Vreemd, ... mij nog nooit gebeurd.

Ik zie de laatste weken steeds meer van dit soort biljetten aangeboden, met name op Ebay uit landen als Korea, China en Indonesie.
Vraag me dan ook altijd af in hoe verre deze hoesjes en nummers te vervalsen zijn. Kopers betalen (gezien de prijzen) toch wat extra's voor die biljetten in soort gelijke grading-hoesjes.
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 21 jul 2014, 20:05

Goed dat je erover begint, ik zie de laatste tijd ook veel geslabte biljetten voorbij komen en met een rating die kant nog wal raakt. Los van het feit dat ik heel veel
goedkope biljetten ineens met een slab zie worden aangeboden , ik vroeg mij al af of dat wel zuivere koffie is aangezien het laten graden van een biljet al snel 50 dollar kost ( incl porto )

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 21 jul 2014, 20:19

Dan heb ik nu eens een verkkeerde koop gedaan. Had 9 ncg en pcgs munten in slabs gekocht en dit biljet.

Normaal als een biljet of munt in een slab zit dan klopt het nummer wel, zo slim zijn de vervalsers wel.
Nu kreeg ik gewoon geen uitdraai op dit nummer. Biljet ziet er verder niet raar uit.

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 21 jul 2014, 21:22

(edit: in de startpost de andere kant toegevoegd.)
zou het een domme vervalsing zijn waarbij ze een verkeerd nummer gebruikt hebben?
Laatst gewijzigd door neozion op 22 jul 2014, 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 21 jul 2014, 21:35

Kan het niet een speciale uitgifte zijn van het bedrijf zelf ? gezien het feit dat er een gradering ontbreekt ( het biljet is door het stempel en postzegel eigenlijk een jubileum uitgifte )

wellicht dat daarom het nummer niet geregistreerd staat.
Je zou het natuurlijk ook aan het bedrijf kunnen vragen :-)

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 21 jul 2014, 21:47

Ik ken dit soort uitgiftes niet waar ook een postzegel en stempel op staat. Als iemand er info over heeft.....
Zelf ben ik geen biljet verzamelaar, had deze samen met 9 andere pcgs en ncg munten gekocht, mijn vrouw wilde hem wel voor haar verzameling. Dus alle info is welkom.

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 22 jul 2014, 13:21

Buiten het forum om (we waren er over aan het praten) kreeg ik van ons forum lid grivnagozer nog wat info over dit biljet, griv, bedankt.
in 1976 kwam dit biljet voor het eerst uit als kostenbesparend middel. John Trummbull enerzijds, ondertekening van de grondwet anderzijds. Er zijn in 1976 ladingen postzegels opgeplakt en afgestempeld op 4 juli van dat jaar

Toen bestond de USA 200 jaar. Het 2 dollarsbiljet is niet echt een belegging te noemen. In weze is het in gebruik aan boord van marineschepen en op Amerkaanse legerbases door de gehele wereld heen, en daar blijft het ook bij. Gevolg is dat veel Amerikanen dit biljet als zeldzaam gaan beschouwen, wat het qua oplaag niet is.

Presidenten komen en gaan, net zo als herdenkingsdiensten van een nationale gebeurtenis. Dit biljet heeft een stempel van de dag dat Obama president werd. Er zijn dus ook biljetten bekend van de inauguratie van presidenten vanaf Gerald Ford tot aan Obama. 9/11 heeft zijn biljetten, orkaan Cathrina die St Louis verwoestte heeft zijn biljetje, en noem maar op. De USA heeft dus een traditie ontworpen door de handel zelf, om door toevoeging van een postzegel meer te kunnen vangen voor een biljet dan de betaalwaarde. In Korea, Indonesië, delen van Taiwan, Japan, Filippijnen, overal circuleren de twee dollarbiljetten in het straatbeeld, maar niet in het "moederland' . Voor 2014 staat al weer de zoveelste letterreeks gepland van het 2 dollars-biljet.. en dat gaat voorlopig nog wel even door.
Op mijn vraag waarom de code niet bij pcgs bekend is:
wanneer de code niet geregistreerd is, is die niet dooreen handelaar verkocht die PCGGS geregistreerd staat. En het is niet strafbaar om iets in plastic te verkopen.. dus worden logootjes nagemaakt.
dat laatste is weer wel strafbaar, maar zie het maar te bewijzen.

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 22 jul 2014, 21:31

Toch maar even een mailtje pcgs gestuurd over het ontbreken van het nummer in hun database,

Dit was het antwoord
Sir,
Yes the note is a valid PCGS note. The reason it does not show up when you plug the number in is because it was a special issue with no grade assigned.
Since there is no grade the system does not see it as valid. I have checked it here and it is a valid cert assigned to that serial number.

We have issued very few of this type of note so this is not a common problem.

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 22 jul 2014, 21:53

Dat had ik aardig bedacht :-)

thanks for the update

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 24 jul 2014, 10:35

Soms snap ik niets van ebay, win je het biljet, je betaald netjes en dan krijg je een bericht dat hij verzonden is.
Later krijg ik opeens een bericht dat hij aan een ander verkocht is. Leuk om al die tijd erin te steken :dizzie:

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 24 jul 2014, 10:43

neozion schreef:Soms snap ik niets van ebay, win je het biljet, je betaald netjes en dan krijg je een bericht dat hij verzonden is.
Later krijg ik opeens een bericht dat hij aan een ander verkocht is. Leuk om al die tijd erin te steken :dizzie:
Klacht indienen bij ebay, je hebt betaald dus heeft verkoper een leveringsplicht.
Zal mij niet verbazen dat verkoper na de veiling een beter bod heeft gehad.

ik hoop dat je je geld terug krijgt

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 24 jul 2014, 11:20

Arjena3 schreef:
neozion schreef:Soms snap ik niets van ebay, win je het biljet, je betaald netjes en dan krijg je een bericht dat hij verzonden is.
Klacht indienen bij ebay, je hebt betaald dus heeft verkoper een leveringsplicht.
Zal mij niet verbazen dat verkoper na de veiling een beter bod heeft gehad.

ik hoop dat je je geld terug krijgt
Kreeg eerst een paypal mailtje dat het geld teruggestort zou worden. 5 minuten erna een mailtje van de verkoopster
I'm very sorry to report this, but it appears the 2003 $2 Inaguration Day Bill you bid on has already been sold. This has been an ongoing glitch we have had with the eBay system, and I do apologize for the inconvenience. I have refunded you entirely for the bill, and the rest of your coins will be on their way to you today.

Patrickp_nl
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl » 24 jul 2014, 11:47

:oops: Het is mij als VERKOPER ook wel eens gebeurd...
Je hebt op verschillende plekken je materiaal in de aanbieding... Je houdt het zo goed mogelijk bij...
Maar met aantallen [op enig moment meer dan 1.000 aanbiedingen tegelijk] lukt het niet 100% accuraat te zijn.
Zelf trachtte ik altijd een alternatief aan te bieden en korting op een volgende verkoop, en uiteraard alle betaalde bedragen direct terugbetalen...
Het kan dus ook een "foutje" zijn... hoeft geen kwade opzet te zijn...

Mijn probeem met ebay als VERKOPER is dat je geen negatieve feedback aan KOPERS kunt uitdelen!
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld 1573-2002". Bestelbaar op http://www.patrickp.nl

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 24 jul 2014, 11:52

ik vind het verder ook niet heel erg, maar wel jammer, mijn vrouw wilde het biljet graag. ach, nog wel 9 pcgs en ngc munten op de kop kunnen tikken bij haar.
ze zal er verder ook geen negatieve feedback voor krijgen van mij. ze heeft het imho netjes opgelost door direct het geld terug te storten, al blijft het raar dat hij eerst shipped stond. ach ja, soms het je geluk, soms pech

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 24 jul 2014, 13:40

Prima opgelost zo te lezen maar toch begrijp ik het niet.

Wanneer je een veilingsite als ebay gebruikt om je spullen aan te bieden zou je je spullen simpelweg niet op een andere site aan moeten bieden.
In het verleden heb ik duizenden verkopen gedaan via ebay en nooit het probleem gehad dat iets al verkocht was, logisch ook ik bood het nergens anders aan.

Meerdere heren dienen zal nooit werken en altijd leiden tot fouten.....

Dennis88
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Dennis88 » 24 jul 2014, 15:12

"wanneer de code niet geregistreerd is, is die niet dooreen handelaar verkocht die PCGGS geregistreerd staat. En het is niet strafbaar om iets in plastic te verkopen.. dus worden logootjes nagemaakt.
dat laatste is weer wel strafbaar, maar zie het maar te bewijzen."

Absoluut NIET waar. Is al eerder door hem verteld en een leugen. Geloof dit niet! Zie ook mijn eerder posts, maar schijnbaar wil Grivnagozer zijn eigen waarheid nog steeds doordrukken.

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 24 jul 2014, 15:40

Dennis88 schreef:"wanneer de code niet geregistreerd is, is die niet dooreen handelaar verkocht die PCGGS geregistreerd staat. En het is niet strafbaar om iets in plastic te verkopen.. dus worden logootjes nagemaakt.
dat laatste is weer wel strafbaar, maar zie het maar te bewijzen."

Absoluut NIET waar. Is al eerder door hem verteld en een leugen. Geloof dit niet! Zie ook mijn eerder posts, maar schijnbaar wil Grivnagozer zijn eigen waarheid nog steeds doordrukken.

Dennis, niet te druk maken, de pcgs reactie staat er ook bij van mij ;)
ik had jouw reactie al eens gezien in het pcgs voor leken topic. Ik vond het ook raar.

Terug naar “Bankbiljetten algemeen”