Markplaats, de site voor oplichters, lees dit....

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Volgers: Arjena3, Ilosab, koenmunten, Lumi

Re: Markplaats, de site voor oplichters, lees dit....

Berichtdoor Arjena3 » 18 Apr 2014, 21:16

Ik vind het juist een verbetering.

Nu staat je advertentie tenminste eens een paar dagen op pagina 1-4 ipv binnen een uur op pagina 10+

Zelf stoorde ik mij mateloos aan verkopers die iedere dag de zelfde advertentie opnieuw plaatste om maar gratis op de eerste paar pagina's te staan.

Ik heb recent een advertentie gemaakt, nog niet eerder zoveel bekijks gehad en redelijke biedingen. ik ga nu af en toe mp gebruiken kijken of het echt verbeterd is.
Laatst gewijzigd door Arjena3 op 18 Apr 2014, 23:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor Willem » 18 Apr 2014, 22:32

llinde schreef:
Willem schreef: Dit gaat ze nog heel veel kosten.

Hoezo? Ze verdienen toch niets aan die gratis advertenties?

Luit

klanten Luit

Willem
Gebruikers-avatar
Willem
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Willem » 18 Apr 2014, 22:43

Arjena3 schreef:Ik vind het juist een verbetering.

Nu staat je advertentie tenminste eens een paar dagen op pagina 1-4 ipv binnen een uur op pagina 10+

Zelf stoorde ik mij mateloos aan verkopers die iedere dag de zelfde advertentie opnieuw plaatste om maar gratis op de eerste paar pagina's te staan.

Ik heb recent een advertentie gemaakt, nog niet eerder zoveel bekijks gehad een redelijke biedingen. ik ga nu af en toe mp gebruiken kijken of het echt verbeterd is.

Sorry dat ik het zeg, maar heb nog nooit zo weinig kijkers gehad op een advertentie, bullshit dat het een verbetering is. En wat is storen aan anderen, zoek het bij je zelf.

Willem
Gebruikers-avatar
Willem
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Arjena3 » 18 Apr 2014, 22:56

Willem schreef:
Arjena3 schreef:Ik vind het juist een verbetering.

Ik heb recent een advertentie gemaakt, nog niet eerder zoveel bekijks gehad een redelijke biedingen. ik ga nu af en toe mp gebruiken kijken of het echt verbeterd is.

Sorry dat ik het zeg, maar heb nog nooit zo weinig kijkers gehad op een advertentie, bullshit dat het een verbetering is. En wat is storen aan anderen, zoek het bij je zelf.

Willem

Nou nou dat is een furieuze reactie, laat ik de dienst even terug doen Willem; zit niet zo te piepen nu je moet betalen voor de diensten van marktplaats, jarenlang heb je er gratis de vruchten van gehad..................gatver wat ben jij een zeiksnor nu het over geld gaat ! gewoon betalen Willem kan je volledig van de diensten van Marktplaats gebruik maken. Oh en dat mijn mening niet de jouwe is geeft je niet het recht om mij met één zin ff af te branden !
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Arjena3 » 18 Apr 2014, 23:08

Willems reactie geeft meteen aan waarom mp deze wijziging gedaan heeft, ebay is wordt te duur gevonden ( ik heb ruim 12 jaar postzegels verhandeld via ebay altijd goed geld verdiend ) in het engels hebben ze daar een woord voor het gedrag van mensen die vinden dat alles maar niets moet kosten en dat heet "leeching" en daar wil mp blijkbaar vanaf. overigens is er nog een pluspunt, oplichters kunnen ook mp niet meer vol gooien met gratis advertenties...

Dus wordt er nu naar speurders gekeken, waarom ? omdat het gratis is....ja ja en maar klagen...bah ongelofelijk dit.

Sorry ik ben zwaar geïrriteerd door de reactie van Willem is morgen wel weer over
Laatst gewijzigd door Arjena3 op 19 Apr 2014, 00:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor SnakeDoc » 19 Apr 2014, 00:36

:shock:

Ik snap je enerzijds wel Arjen, ik maak me ook schuldig aan het herplaatsen van de zelfde advertentie, al doe ik dat niet dagelijks, maar eerder wekelijks. Er zijn echter gebruikers die dit dagelijks doen. Die namen zie je telkens voorbij komen, en in principe spammen die de pagina behoorlijk vol, daar waar de 'kleine' verkoper (waar Marktplaats.nl natuurlijk eigenlijk voor bedoeld is) zo wordt ondergesneeuwd.

Anderzijds maak ik van mijn advertenties geregeld zogeheten 'dagtoppers' waar ik dus wel degelijk voor betaal. Leuke prijsjes, vaak onder de €2,50, waar mijn advertentie dan net even de nodige boost van krijgt.

Toch is €49,99 voor volledige zichtbaarheid van al je geplaatste advertenties per maand natuurlijk wel achterlijk veel. Als je van 50 tot 100 advertentie bezoekers per week ineens naar 5 tot 10 gaat dan is dat wel een flinke tik.

Dan heb ik (en waarschijnlijk velen met mij) ineens ook niet zoveel zin meer in die 'dagtoppers' of automatische 'omhoogplaatsingen' voor een paar euro.

Ik vind de verandering dus persoonlijk net iets te drastisch :jajajaja:

:lach:
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Gebruikers-avatar
SnakeDoc
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Arjena3 » 19 Apr 2014, 00:56

Ach het is ook Pasen mensen zijn dan ook met andere dingen bezig.

Op zich begrijp ik best wel dat 50 euro per maand een hoop geld is maar de kleine particuliere verkoper heeft hier geen last van zij kunnen gewoon een advertentie plaatsen 1 per dag, per rubriek heb ik ondervonden. Voor hun is het nog steeds gratis.

Wat je nu ziet is dat er inderdaad heel erg veel pagina spammers waren op mp, dat wisten we al maar nu zie je dat direct terug.

MP was bedoeld voor particulieren, de handelaren / bedrijven hadden het volledig overgenomen logisch ook gratis adverteren en verkopen maar, nu er door dat soort verkopers betaald moet worden breekt de p uit, ik vind dat raar. Als jij honderden advertenties per week zet is je omzet er ook naar.

Het had toch totaal geen zin om je advertentie omhoog te bellen ? binnen een uur stond je weer op pagina 10+
vandaag plaatste je een advertentie, morgen stond ie op pagina 70+ logisch dat mp besloot dat dit niet langer kon, mp was sterk vervuild ( is nog zo maar zal af gaan lopen ) , je kwam op iedere 3 pagina's dezelfde advertenties tegen etc etc.

ook het aantal oplichters was enorm, ik denk dat dit nu ook zal afnemen want tja 1 advertentie per dag he ;-)

Ik ben vooralsnog positief over de verandering en voor handelaren / bedrijven kom op zeg 50 euro is niets, in mijn top jaren op ebay betaalde ik meer dan 1000 euro per maand aan ebay en met plezier want ik verkocht vrachtwagens vol daar, nog steeds jammer dat de postzegelhandel op een oor is gegaan maar dat is wat anders :lach:

Met andere woorden als een site ervoor zorgt dat je een hoop kan verkopen moet je ook niet zeuren dat daar kosten aan verbonden zijn, niet meer dan logisch.

Dat we kunnen discussiëren over de hoogte van die kosten is weer wat anders :knipoog:
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Arjena3 » 19 Apr 2014, 01:08

Ik kan het even niet laten, ik heb 3 advertenties op mp staan, twee in bankbiljetten, 1 in overige tuin en terras.

Ik zal de bezoekers aantallen even neerzetten:

advertentie 1: 240 x gezien sinds 13 apr. '14, 13:58 ( bankbiljet )
advertentie 2: 75 x gezien sinds 17 apr. '14, 22:00 ( bankbiljet )
advertentie 3: 71 x gezien sinds 13 apr. '14, 14:19 ( tuin en terras )

Dat is dus niet 5-10 in een week ........
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor SnakeDoc » 19 Apr 2014, 10:41

Ligt er natuurlijk ook aan hoe aantrekkelijk de advertentie is. En je hebt die bovenste volgens mij ook naar boven gebeld :hahaha:

Die moet je er trouwens heeel rap afhalen, ... want dat biljet heeft volgens mij een nieuw baasje :wave:
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Gebruikers-avatar
SnakeDoc
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Arjena3 » 19 Apr 2014, 11:48

SnakeDoc schreef:Ligt er natuurlijk ook aan hoe aantrekkelijk de advertentie is. En je hebt die bovenste volgens mij ook naar boven gebeld :hahaha:

Die moet je er trouwens heeel rap afhalen, ... want dat biljet heeft volgens mij een nieuw baasje :wave:

:lach: Ja maar de banken werken niet met Pasen.. maar komt goed :lollig:

moraal van het verhaal is dat het qua bezoekers aantallen dus wel meevalt ;-)
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor llinde » 19 Apr 2014, 12:00

Willem schreef:
llinde schreef:
Willem schreef: Dit gaat ze nog heel veel kosten.

Hoezo? Ze verdienen toch niets aan die gratis advertenties?

Luit

klanten Luit

Willem

Aan de gratis verkopers hebben ze niets en de klanten ergeren zich aan het iedere keer maar weer opnieuw plaatsen van veel advertenties van dezelfde verkoper.
Als ik als potentiële koper iets wil kopen op marktplaats vind ik het ten eerste vervelend dat er eerst een hele groep advertenties bovenaan staan van zakelijke verkopers waar ik meestal toch niet naar op zoek ben, maar omdat daar voor betaald wordt snap ik het nut er van.
Als er dan ook nog dagelijks grote hoeveelheden gratis advertenties van steeds dezelfde verkopers staan met weer dezelfde artikelen, is de lol er gauw vanaf.
Uiteindelijk is daar niemand mee gebaat, ook de verkopers die deze methode hanteren niet.

Of 50 euro per maand belachelijk veel is hangt er maar van af hoe je dat bekijkt. Blijkbaar gaat het om verkopers die meer dan 1 advertentie per dag plaatsen.
Al je nu even rekent met 2 advertenties per dag dan heb je het over 60 advertenties per maand, dus nog geen euro per advertentie, dus een koopje.
Als je voor het internet tijdperk een advertentie in een krant wou laten plaatsen was je meer kwijt....

Ergens moet marktplaats toch de kosten dekken en wat verdienen, dus is het toch logisch dat degenen die het meest profiteren van marktplaats daar ook gewoon de rekening voor krijgen.

Ik snap best dat je als verkoper de kosten zo laag mogelijk wilt houden, maar je moet wel redelijk blijven.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Lumi » 19 Apr 2014, 12:08

llinde schreef:Of 50 euro per maand belachelijk veel is hangt er maar van af hoe je dat bekijkt. Blijkbaar gaat het om verkopers die meer dan 1 advertentie per dag plaatsen.
Al je nu even rekent met 2 advertenties per dag dan heb je het over 60 advertenties per maand, dus nog geen euro per advertentie, dus een koopje.
Luit

Ik hanteer vaak kleine marges, omdat ik anders mijn items niet kan verkopen. Als ik dan 1 euro per advertentie moet betalen ga ik met verlies verkopen.
Dus zou een hogere vraagprijs logisch zijn, maar dan ben je weer niet concurrerend genoeg, en verkoop je niets meer terwijl je dan toch weer moet betalen voor de advertentie.........
Dus 50 euro is belachelijk veel !

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Gebruikers-avatar
Lumi
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://www.marktplaats.nl/verkopers/619572.html

Berichtdoor llinde » 19 Apr 2014, 12:44

Ik weet niet wat jouw maandelijkse verdienste aan marktplaats is, en dat interesseert me ook niet, maar als het te weinig is om 50 euro van af te staan dan moet je het gewoon niet doen, en een ander platform zoeken om te verkopen.
Maar als dat andere platform er zou zijn, zou hier waarschijnlijk niet zo geklaagd worden. ;)
Ook hier geldt uiteindelijk dat het een kwestie van vraag en aanbod is.
En marktplaats heeft liever 10 klanten die elk 50 euro betalen dan 100 klanten die 5 euro betalen.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Arjena3 » 19 Apr 2014, 13:40

Lumi schreef:
llinde schreef:Of 50 euro per maand belachelijk veel is hangt er maar van af hoe je dat bekijkt. Blijkbaar gaat het om verkopers die meer dan 1 advertentie per dag plaatsen.
Luit

Ik hanteer vaak kleine marges, omdat ik anders mijn items niet kan verkopen. Als ik dan 1 euro per advertentie moet betalen ga ik met verlies verkopen.
Dus zou een hogere vraagprijs logisch zijn, maar dan ben je weer niet concurrerend genoeg, en verkoop je niets meer terwijl je dan toch weer moet betalen voor de advertentie.........

Ludo

Ik begrijp het niet, ik zie dat je 143 advertenties hebt staan op marktplaats variërend van 1 euro tot wel 275 euro vraagprijs en nu wil jij beweren dat je geen 50 euro per maand kan missen als advertentie kosten ??? mmm ok ik ben zelf ondernemer, even rekenen 143 items verkopen met 1 euro winst per stuk is 143 euro winst dus die 50 euro kan makkelijk betaald worden temeer omdat ik zeker weet dat je meer dan 1 euro per item zal verdienen, is je gegund hoor je doet er tenslotte ook het werk voor maar om dan te stellen dat 50 euro teveel is ???
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Lumi » 19 Apr 2014, 14:29

Arjena3 schreef:
Lumi schreef:
Luit

Ludo

Ik begrijp het niet, ik zie dat je 143 advertenties hebt staan op marktplaats variërend van 1 euro tot wel 275 euro vraagprijs en nu wil jij beweren dat je geen 50 euro per maand kan missen als advertentie kosten ??? mmm ok ik ben zelf ondernemer, even rekenen 143 items verkopen met 1 euro winst per stuk is 143 euro winst dus die 50 euro kan makkelijk betaald worden temeer omdat ik zeker weet dat je meer dan 1 euro per item zal verdienen, is je gegund hoor je doet er tenslotte ook het werk voor maar om dan te stellen dat 50 euro teveel is ???

Ik kan 50 euro missen als ik dan ook elke maand die 143 items zou kunnen verkopen, en met de kosten eraf blijft er dan nog een klein bedrag over.
Daar ik zeker geen 143 items verkoop per maand en ik zeker geen 1 euro per item kan verdienen (sommige wel natuurlijk) is 50 euro gewoon te veel. Zet je alles af tegenover het werk dat je ermee mee hebt is het maar karig en ben ik blij dat ik het voor de hobby doe.
En omdat het voor de hobby is vraag ik ook geen hoofdprijzen :knipoog:

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Gebruikers-avatar
Lumi
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://www.marktplaats.nl/verkopers/619572.html