Markplaats, de site voor oplichters, lees dit....

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Markplaats, de site voor oplichters, lees dit....

Bericht door Arjena3 » 20 okt 2013, 22:51

email die ik aan marktplaats stuurde en het antwoord dat ik kreeg.

Tja zo kom je nooit van die oplichters af....

Beste meneer Dragt,

U geeft aan dat u melding wilt maken over een verdachte adverteerder op Marktplaats. We hebben de gegevens van deze persoon opgeslagen in ons digitale archief. We kunnen deze adverteerder echter niet op basis van uw bevindingen weren van de site. Indien u gegronde bewijzen heeft dat deze persoon daadwerkelijk een oplichter is, kunt u deze uiteraard naar ons toesturen. Wij kunnen dan, wanneer er genoeg informatie beschikbaar is, in samenwerking met de politie dergelijke zaken oplossen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en mocht u verder nog vragen hebben dan verneem ik graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

David

Afdeling gebruikersbescherming
www.marktplaats.nl

Tips van Marktplaats.nl over veilig handelen vindt u terug op onderstaande link:
http://statisch.marktplaats.com/help/ve ... delen.html

-----Original Message-----

Geachte marktplaats,

Ik kwam deze advertentie tegen:

http://www.marktplaats.nl/a/postzegels- ... ousPage=lr

Ik wil u melden dat het hier om een oplichter gaat,

bekijkt u deze site maar en let vooral op het serienummer:

http://www.knm.nl/200-Gulden-1921-Bankb ... duct/2262/

vriendelijke groet, Arjen Dragt

zneel
Volledig lid
Volledig lid

Re: Markplaats, de site voor oplichters, lees dit....

Bericht door zneel » 20 okt 2013, 23:09

Helaas is de gelinkte informatie niet meer beschikbaar. Echt een adequate reactie van Marktplaats is het niet .......
Laatst gewijzigd door zneel op 21 okt 2013, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 20 okt 2013, 23:44

klopt, ik had de knm al een bericht gestuurd dat iemand hun biljetten aanbood op marktplaats dus hebben ze ze voor het moment verwijderd

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 21 okt 2013, 09:38

Als ik 2 dezelfde advertenties op MP zet dan krijg ik een melding dat ze er eentje hebben verwijderd.
Ik heb eens een maandje volgehouden om foutief geplaatste advertenties door verkopers te melden bij MP, daar hebben ze dus totaal niets mee gedaan.
Het enige wat ik kan aanraden is heel goed uit te kijken voordat geboden wordt.
De desbetreffende advertenties had ik ook gezien en vertrouwde het ook al niet.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 21 okt 2013, 10:45

Marktplaats is al zo verrot gemaakt door de bedrijven die er op adverteren dat de lol er wel erg af is. Het is gewoon een reclamefolder geworden met een paar advertenties van de verzamelaar en daarbovenop nog de handelaren die in het zwart flink wat weten bij te beunen.

Jammer, maar ik doe er verder heel erg weinig meer mee. Mocht ik iets tegenkomen wat nog de moeite waard is, dan kijk ik nog wel eens. Oplichters varen wel bij Marktplaats, dat is wel duidelijk want hoe makkelijk kun je jezelf verdekt opstellen en wegglippen?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 22 okt 2013, 10:24

Ik ben ook wel klaar met marktplaats... recent een aankoop niet ontvangen en hij zou wel verstuurd zijn maar kwijtgeraakt in de post (wat opzich ook niet ondenkbaar is de laatste tijd ;-)...
Dus voortaan alleen maar bieden op dingen dichtbij en dan ophalen...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 22 okt 2013, 10:30

Tot op heden heb ik alles ontvangen wat ik via MP had gekocht (heb nog 2 items uitstaan). Ook datgene wat ik via MP heb verkocht is op de goede plek aangekomen. Dat neem ik tenminste aan want als ik iets heb verkocht vraag ik altijd aan de koper of hij/zij een bericht van ontvangst willen sturen. Er zijn er bij die dat niet doen. Men moet heel goed uitkijken wat men koopt, soms zie je aan de tekst al dat het niet pluis is of dat men op zijn minst wantrouwig wordt.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

zneel
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door zneel » 27 okt 2013, 10:37

Inderdaad, in al die jaren (zeker 10) dat ik via Ebay en Marktplaats gekocht/verkocht heb (honderden kavels) is er nog nooit wat zoek geraakt in de post. Wel goed opletten bij wie je koopt, vooral op Marktplaats.

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc » 16 apr 2014, 19:36

Dat nieuwe systeem van Marktplaats maakt het er allemaal ook niet echt beter op.

Je kan nu nog 1 advertentie per dag plaatsen, en de rest moet men dan (als ik het goed begrijp) bekijken via de button 'bekijk andere advertenties van deze verkoper'

Waardeloos systeem als je het mij vraagt.

Je kan er wel van af, maar dan moet je een Marktplaats Extra abonnement afsluiten voor 49,95 per maand. Ik sla even over ;)
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.

Willem
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 16 apr 2014, 22:09

Dat van één advertentie per dag wist ik nog niet, gisteren nog 2 geplaatst. Marktplaats gooit zijn eigen ruiten in met dit nieuwe systeem van ze, maar wat wil je ook met ebay als eigenaar.

Willem

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 16 apr 2014, 22:24

SnakeDoc schreef:Dat nieuwe systeem van Marktplaats maakt het er allemaal ook niet echt beter op.

Je kan nu nog 1 advertentie per dag plaatsen, en de rest moet men dan (als ik het goed begrijp) bekijken via de button 'bekijk andere advertenties van deze verkoper'
Afgezien van het feit dat voor een particulier 1 advertentie per dag meestal meer dan genoeg is, kan ik er niets van vinden, heb je een link?

Luit

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc » 17 apr 2014, 00:40

llinde schreef:
SnakeDoc schreef:Dat nieuwe systeem van Marktplaats maakt het er allemaal ook niet echt beter op.

Afgezien van het feit dat voor een particulier 1 advertentie per dag meestal meer dan genoeg is, kan ik er niets van vinden, heb je een link?

Luit
Geen link, maar deze mail ontving ik vandaag in mijn mailbox. Ik had al eerder deze week een mail gedaan aan Marktplaats.nl of dit een fout in het systeem was, maar blijkbaar dus een nieuwe regel:

Beste Stefan,

Heeft u ook gemerkt dat de advertentievolgorde veranderd is? Kleine verkopers krijgen hierdoor meer zichtbaarheid bovenaan de resultatenlijst. Voor u als actieve verkoper betekent het echter dat uw advertenties niet automatisch bovenaan komen. Hierdoor kan uw verkoop achteruit gaan.

Om toch goed te blijven verkopen bieden wij u de oplossing van het nieuwe Marktplaats Extra account. Hiermee kunt u in één keer al uw advertenties laten opvallen én uzelf als verkoper onderscheiden met uw eigen verkoperspagina.

In uw categorie hebben al meerdere andere verkopers dit account en trekken daarmee gemiddeld drie keer zoveel aandacht van de kopers. Wilt u ook meer kijkers, op al uw advertenties, elke dag weer?

Met Marktplaats Extra verkoopt u extra voor maar €49,95 per vier weken!
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 17 apr 2014, 11:03

Ik zie hier niets staan over maximum aantallen advertenties per dag, alleen over een volgorde.

Luit

Lumi
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi » 17 apr 2014, 11:49

Vindt het maar een raar verhaal.....
Woensdag nog een groot aantal advertenties geplaatst zonder problemen, en gewoon vanaf bovenaan gestart.
Kan op MP ook niets vinden van het gemelde "Marktplaats Extra verkoopt" abonnement.....

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc » 17 apr 2014, 11:51

IK bedoel te zeggen dat je per dag 1 advertentie ziet, en de rest wordt wel geplaatst, maar deze is alleen te vinden door verder te zoeken bij de verkoper zijn andere advertentie button.

Dat staat dus inderdaad niet letterlijk in de mail, maar wordt wel zo bedoeld. En tevens spreek ik uit eigen ervaring.

Ik plaats geregeld wat op Marktplaats, maar als ik vandaag 3 advertenties zou plaatsen dan is er 1 direct zichtbaar, en de andere 2 dus alleen via een omweg, OF ik zou die 50 euro per maand moeten betalen.

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 17 apr 2014, 14:36

SnakeDoc schreef:IK bedoel te zeggen dat je per dag 1 advertentie ziet, en de rest wordt wel geplaatst, maar deze is alleen te vinden door verder te zoeken bij de verkoper zijn andere advertentie button.
Bedoel je nu te zeggen dat als je op één dag een vaatwasser en een fiets in twee advertenties plaatst ik de fiets niet kan vinden op marktplaats als je de vaatwasser er als eerste op hebt gezet, tenzij ik ga zoeken op "vaatwasser"

Luit

Roermunt
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Roermunt » 17 apr 2014, 18:39

Dit geldt alleen voor advertenties in dezelfde categorie.
Als je 2 munten plaatst in euromunten dan zal de eerst geplaatste bovenaan staan, de andere wordt helemaal achteraan geplaatst.
Maar je kunt bij zoeken ook op datum (oud/nieuw) sorteren, zodat alles toch weer op volgorde staat. Maar deze instelling blijft helaas niet bewaard voor de volgende keer. Ook kun je de advertenties zien bij gericht zoeken, of als je alle advertenties van een adverteerder bekijkt.
Dit is inderdaad zeer vervelend en alleen af te kopen middels een peperduur abonnement van 49,95 per 4 weken.

Ik heb toevallig gisteren volgende mail van MP ontvangen:

Heeft u ook gemerkt dat de advertentievolgorde veranderd is? Kleine verkopers krijgen hierdoor meer zichtbaarheid bovenaan de resultatenlijst. Voor u als actieve verkoper betekent het echter dat uw advertenties niet automatisch bovenaan komen. Hierdoor kan uw verkoop achteruit gaan.

Om toch goed te blijven verkopen bieden wij u de oplossing van het nieuwe Marktplaats Extra account. Hiermee kunt u in één keer al uw advertenties laten opvallen én uzelf als verkoper onderscheiden met uw eigen verkoperspagina.

In uw categorie hebben al meerdere andere verkopers dit account en trekken daarmee gemiddeld drie keer zoveel aandacht van de kopers. Wilt u ook meer kijkers, op al uw advertenties, elke dag weer?

Met Marktplaats Extra verkoopt u extra voor maar €49,95 per vier weken!

Er staat ook bij dat er al 1053 mensen gebruik hebben gemaakt hiervan. Keer 50 euro p/maand.
Dan zullen ze het voorlopig wel niet terug draaien.

Hier kun je ook nog wat info vinden:
http://www.marktplaats.nl/i/help/faq.do ... =000007044

Gr. Guido
Verzamelt 2 Euro cc en (zilveren) verzamelaarsmunten Euro.

sgtravel
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel » 17 apr 2014, 18:40

Ik had het zelfde probleem een aantal weken geleden, zag toen ook maar één advertentie terug en had toen een mail gestuurd.
toen werd mij verteld dat ze dit doen om iedereen een advertentie op de eerste pagina's te gunnen, de rest word na pagina 10 geplaatst !!!
Het resultaat iedereen kijkt alleen naar je eerst advertentie en ondanks een verwijzing, en de rest word beduidend minder bekeken. Normaal keek ik naar alle nieuw geplaatste advertenties van de dag en was ik na 8 pagina's klaar, nu is het niet meer te doen om alle nieuwe advertenties te bekijken omdat je geen idee hebt over hoeveel pagina's deze zijn verspreid.
'
Al met al een zeer slechte ontwikkeling op marktplaats en verwacht ik dat het bezoekers aantal snel naar beneden zal gaan, met name bij de verzamel opjecten waar de meeste mensen niet gericht zoeken.
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC & Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 17 apr 2014, 19:04

sgtravel schreef:dat ze dit doen om iedereen een advertentie op de eerste pagina's te gunnen
Vind ik op zich een goed argument, ik erger me groen en blauw aan verkopers die iedere keer weer hun advertenties opnieuw plaatsen om maar weer bovenaan te staan.
Maar of dit daar de oplossing voor is, is natuurlijk twijfelachtig.
Als koper wil ik namelijk wel graag op een eenvoudige wijze alle echt nieuwe advertenties zien.

Luit

Lumi
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi » 17 apr 2014, 19:21

sgtravel schreef: Normaal keek ik naar alle nieuw geplaatste advertenties van de dag en was ik na 8 pagina's klaar, nu is het niet meer te doen om alle nieuwe advertenties te bekijken omdat je geen idee hebt over hoeveel pagina's deze zijn verspreid.
Als je in de te bekijken rubriek bent kan je de volgorde van de advertenties aanpassen
Afbeelding
Zet de ads dan op Datum (nieuw - oud) en je alle nieuwe ads op volgorde staan.

Ludo

sgtravel
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel » 17 apr 2014, 20:17

Bedankt voor de tip Ludo :thumb up:
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC & Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 17 apr 2014, 22:39

Ik zie dat veel verkopers hier al op inspelen door in de advertentie aan te geven dat ze meer aanbiedingen hebben. Klik je daarop (Bekijk alle advertenties) dan zie je al de aanbiedingen van één verkoper onder elkaar. Het komt er dus op aan om een tekst te verzinnen die kopers aanmoedigt om nog één keer verder te klikken :knipoog: .

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc » 18 apr 2014, 11:24

Klopt, maar feit blijft dat het aantal bezoekers van mijn advertentie drastisch omlaag is gegaan.
En ook de button 'nieuw eerst' lijkt niet helemaal te werken, want een door mij gisteren geplaatste advertentie is daarmee niet terug te vinden.

Denk dat ze hier nog wel wat klachten over krijgen.

Enerzijds snap ik het, ... de kleine verkopers (waar Marktplaats officieel voor bedoeld is) een betere kans bieden, anderzijds tref je de grote groep fanatieke verkopers die (als mij) voorheen geregeld betaalden voor het omhoog plaatsen van de advertenties.

Dat is nu natuurlijk wel voorbij. En €49,99 voor 1 maand zichtbaarheid van al je geplaatste advertenties is natuurlijk krankzinnig.
Tijd voor de overstap naar Ebay, .... !!!

Lumi
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi » 18 apr 2014, 11:43

SnakeDoc schreef:Dat is nu natuurlijk wel voorbij. En €49,99 voor 1 maand zichtbaarheid van al je geplaatste advertenties is natuurlijk krankzinnig.
Tijd voor de overstap naar Ebay, .... !!!
€49,99 voor 1 maand is wat mij betreft een vorm van oplichting.......
Maar een overstap naar E-bay is ook niet goedkoop, lees hiervoor andere verhalen!
Ook bij E-bay betaal je een leuk bedrag voor een advertentie en als je het item verkoopt komt daar ook nog eens commissie bovenop.

Zelf plaats ik op MP wel eens een advertentie waarbij je betaald per klik. Dit is in te stellen vanaf 0,01 euro. Dus bij 100 bezoekers ben je 1 euro kwijt.
En je adv wordt regelmatig omhoog geplaatst. Als je dan met een aantrekkelijke titel een groot deel van je te verkopen artikelen in deze adv aanbiedt ben je relatief goedkoop uit en bereik je toch een groot publiek.

En om dan direct reclame te maken voor mezelf deze als voorbeeld: Mijn verzamel advertentie

Ludo

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 18 apr 2014, 12:22

Misschien is overstappen naar Ebay wel wat men wil.... Marktplaats was toch overgenomen door Ebay?

Terug naar “Bankbiljetten algemeen”