Hoe verstuur je het beste een bankbiljet?

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Hoe verstuur je het beste een bankbiljet?

Bericht door Munthunter » 25 jun 2013, 12:18

Hallo biljette verzamelaars,

De titel zegt het al, maar hoe verpakken jullie (UNC) bankbiljetten die verzonden worden?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

neozion
Donateur
Donateur

Re: Hoe verstuur je het beste een bankbiljet?

Bericht door neozion » 25 jun 2013, 12:21

Munthunter schreef:Hallo biljette verzamelaars,

De titel zegt het al, maar hoe verpakken jullie (UNC) bankbiljetten die verzonden worden?

Gr. Jeroen
ik heb pas een aantal unc biljetten verkocht en verzonden, biljetten in speciale hoesjes voor biljetten gestopt, de hoesjes tussen karton gedaan, die dicht geplakt en in een strakke bubbelenvelop geschoven.

qua gewicht gaat het flink omhoog door het dikke karton, dus niet 1 postzegel rekenen !

ze waren allemaaal perfect overgekomen.

zo doe ik het ook met postzegel vellen en natuurlijk met munten

JvH - Johan
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door JvH - Johan » 25 jun 2013, 13:05

zo deed ik dat ook altijd, met de gedachte van: zoals ik ze wens te ontvangen verstuur ik ze ook, zo geef je je koper een goed en vertrouwd gevoel !!!

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 25 jun 2013, 13:13

Zoals Neozion het beschrijft is het helemaal perfekt. Let er wel op dat het goed is dichtgeplakt. Voor de zekerheid kan je daar nog plakband overheen plakken.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 25 jun 2013, 13:24

ik gebruik altijd nieuwe bubbelenveloppen (of het moeten rare maten zijn) en plak die over de sluitstrip dicht met een afzender sticker, daaroverheen een breed stuk plakband.
op de voorzijde schrijf ik het ontvanger adres en dan gaat er rondom heen nog breed plakband. Dan kan er ook niets doorheen schieten en is het ontvangstadres altijd tegen regen beschermt.

Gebruik een rol per week soms, maar nooit last dat een envelop kapot aankomt. het is wel wat duurder zo, het karton is zwaar waardoor je meestal al 1 gewichts klasse hoger komt, plakband (tessa) kost ook flink wat en ook de enveloppen. Maar liever 15 minuten aan het inpakken dat iemand weer graag opnieuw bij mij besteld dan dat de postbode zo de munten eruit kan pakken

grivnagozer
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 25 jun 2013, 16:02

IK kijk altijd voor a3 zuurvrije insteekhoesjes, die ik dan in een ringbandje gooi, en dan op de post wanneer het een grote partij betreft. Afhankelijk van het formaat van het biljet en de verkoopprijs verpak ik in een brieventasje van een fdc-album, danwel tussen twee superansichtkaarten in. Fragile handle with care in de linkerbovenhoek voor de anderstalige postbode, en op de keerzijde je postcode en huisnummer erop. Maak niet de fout je naam en adres te vermelden , want de Sortering wil de afkorting afz. Niet snappen, en dan ligt je eigen zending weer in je eigen brievenbus. :lach:

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 25 jun 2013, 21:07

Ilosab schreef:Zoals Neozion het beschrijft is het helemaal perfekt. Let er wel op dat het goed is dichtgeplakt. Voor de zekerheid kan je daar nog plakband overheen plakken.

Gr. Alfred

Zo verstuur ik ze ook de enkele keer dat ik een biljet verkoop, gaat altijd goed, overigens doe ik dat met alle biljetten ongeacht de kwaliteit want een pr biljet kan heel snel ZF worden in de post ;)

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn » 25 jun 2013, 22:54

ne pa plier/please do not fold,dat is wel belangrijk,
dat ie minstens in een plastic hoesje zit
beschermd tegen de elementen en dat ie dus niet zomaar dubbelgevouwen kan worden
goed bezig :thumb up:
collector of world coins and banknotes
see you at muntmanifestatie :wave:

Terug naar “Bankbiljetten algemeen”