trap hier dus niet in !

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Volgers: Ilosab, Arjena3

trap hier dus niet in !

Berichtdoor Arjena3 » 17 Apr 2013, 22:05

marktplaats advertentie:

"Zeldzaam biljet van 10 cent uit het kamp Amersfoort. In deze kwaliteit (UNC) komt dit biljet weinig voor.

Bieden naar waarde, onzinbiedingen worden verwijderd.
Betaling via bankoverschrijving, verzending aangetekend.
Het biljet wordt alleen aangetekend verzonden, ophalen is niet mogelijk. Indien u dit niet accepteert dan graag ook niet bieden."

Ophalen niet mogelijk ???

tja wat zal ik zeggen........
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Re: trap hier dus niet in !

Berichtdoor Munthunter » 17 Apr 2013, 22:12

Er zijn mensen die niet zitten te wachten op onbekende mensen aan huis voor transacties. Mede te danken aan de vele criminelen die misbruik maken van Marktplaats, we kennen de verhalen inmiddels maar al te goed.

Staat er ook duidelijk bij "Als je dit niet accepteert..."

Dit gebeurt vaker en ik kan het inmiddels wel begrijpen helaas.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor SnakeDoc » 17 Apr 2013, 22:24

Toch maar een bod geplaatst, ... :P Zal wel verwijderd worden.

Ben sowieso wel erg klaar met Marktplaats.nl

Verkopen gaat lastig. Een bod is maar zelden serieus, en ook bij het kopen is het de laatste 2 maanden vaak verkeerd gegaan. Mensen hebben spijt, storten geld terug of ik hoor en krijg vervolgens niks.

Ik zweer nu bij Ebay & Paypal die zorgen voor de kopers en verkoeprs bescherming.
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Gebruikers-avatar
SnakeDoc
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Arjena3 » 17 Apr 2013, 22:26

Munthunter schreef:Er zijn mensen die niet zitten te wachten op onbekende mensen aan huis voor transacties. Mede te danken aan de vele criminelen die misbruik maken van Marktplaats, we kennen de verhalen inmiddels maar al te goed.

Staat er ook duidelijk bij "Als je dit niet accepteert..."

Dit gebeurt vaker en ik kan het inmiddels wel begrijpen helaas.

Gr. Jeroen

criminelen worden steeds slimmer "als je dit niet accepteerd..." kan net zo makkelijk een truc zijn.
begrijpelijk als je mensen niet aan huis wil ontvangen, maar dan kan je nog altijd afspreken op bijvoorbeeld het station etc.

Als je oprecht bent en je wil echt niet afhalen dan bied je mensen de gelegenheid om met paypal te betalen, dit geeft voor de koper namelijk
een behoorlijk goede garantie.

bovenstaand biljet zou ik 150 euro voor bieden mits ik het af mag halen want ik ga geen geld overmaken tenzij ik via paypal mag betalen.
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Willem » 17 Apr 2013, 22:32

Ik begrijp deze verkoper, zelf al vaak genoeg raar volk over de vloer gehad wat je wel aan denken zet.

Gr. Willem
Gebruikers-avatar
Willem
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Arjena3 » 17 Apr 2013, 22:35

Willem schreef:Ik begrijp deze verkoper, zelf al vaak genoeg raar volk over de vloer gehad wat je wel aan denken zet.

Gr. Willem

Paypal betaling accepteren Willem, nu lijkt het zeer dubieus

"maak jij maar ff geld over naar me" als je begrijpt wat ik bedoel
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor neozion » 18 Apr 2013, 06:57

SnakeDoc schreef:
Ik zweer nu bij Ebay & Paypal die zorgen voor de kopers en verkoeprs bescherming.

en zalfs dat is niet heilig hoor. Heb nog steeds wel een pakjes die ik aangetekend laat komen, met paypal betaal en die ik nooit ontvang. En dan begint het, het geld terug vragen...........

Of van de week nog, 2 lotjes gekocht, de verzendkosten waren samen duurder dan de verzendkosten van beide lotjes apart. een week aan het steggelen geweest.

Maar overal gezien is ebay een stuk serieuzer qua verkopers dan op marktplaats. Daar heb je zeker gelijk in.
neozion
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Ilosab » 18 Apr 2013, 08:35

Arjena3 schreef:marktplaats advertentie: "Zeldzaam biljet van 10 cent uit het kamp Amersfoort. In deze kwaliteit (UNC) komt dit biljet weinig voor. Bieden naar waarde, onzinbiedingen worden verwijderd.
Betaling via bankoverschrijving, verzending aangetekend. Het biljet wordt alleen aangetekend verzonden, ophalen is niet mogelijk. Indien u dit niet accepteert dan graag ook niet bieden."
Ophalen niet mogelijk ??? tja wat zal ik zeggen........

Ik ken de advertentie niet (ga hem straks opzoeken) maar ik kan het me wel voorstellen. Ik laat ook nooit wat bij me thuis ophalen. En als iemand zegt dat hij langs wil komen dan houdt het op, verzenden is het enige, graag of niet. Hoe lang iemand adverteert op MP is ook meestal wel een indicatie van betrouwbaarheid alhoewel je het nooit weet. Op alle gebieden is het listig. In een ander topic blijkt een " gerenommeerd " bedrijf een oplichter van postzegels te zijn. Er is toch ook nog op internet zo'n soort van oplichters site?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Ilosab » 18 Apr 2013, 08:49

SnakeDoc schreef:Toch maar een bod geplaatst, ... :P Zal wel verwijderd worden.

Ik heb ook geboden en ik was de enige dus je bod zal inderdaad wel verwijderd zijn. Ik begrijp niet dat verkopers in hun ogen te lage biedingen niet laten staan.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Munthunter » 18 Apr 2013, 09:18

@Arjena3

Ik begrijp het dat het misschien bedenkelijk overkomt, maar heb inmiddels wel wat ervaring met Marktplaats. Er is een jaar geleden een jongen compleet lam geslagen toen hij een I-Phone dacht te kopen, werd voor de woning al opgewacht en was zijn geld kwijt en een hersenbeschadiging rijker... Zoiets is natuurlijk nooit te voorkomen, maar het gebeurd. Dat verkopers zich gaan weren tegen deze angst is terecht. Ik moet er ook niet aan denken dat er onguur gespuis bij mij aan de deur komt te staan. Ik haal ook liever af, vraag of dat kan en als dat niet gaat begrijp ik het en dan kan het eventueel nog op een andere manier in een café of elders. Juist de hoogte van het bedrag maakt het gevaarlijker dan een paar euro natuurlijk.

Vind het wat kort door de bocht om deze verkoper aan de schandpaal te nagelen en te roepen om er niet in te trappen, want het mag helaas duidelijk zijn dat voor je eigen veiligheid kiezen en die van je gezin niet geheel onterecht is.

Het irriteert mij ook mateloos dat verkopers de, in hun ogen, lagere biedingen direct verwijderen, stel dan een startbod in. Het is ook niet erg slim want je bent meteen de advertentie kwijt in je overzicht en soms is het de moeite niet waard om hem opnieuw op te zoeken.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor Arjena3 » 18 Apr 2013, 10:16

Dag Jeroen,

Het is niet mijn bedoeling om deze verkoper aan de schandpaal te nagelen. maar een voorbeeld van

Zeg nu zelf: geen telefoonnummer, geen afhalen , geen paypal alleen maar bank overschrijven en het marktplaats system is zodanig dat je ieder woonplaats kan ingeven die je maar wilt dus dat zegt ook niets.
het spijt me maar dat komt op mij niet betrouwbaar over.

Als deze verkoper inderdaad de angsten heeft zoals jij beschrijft dan zijn er andere kanalen ( veilingen ed. ) beschikbaar
om dingen te verkopen.

Het blijft mij verbazen hoe wij dit allemaal in stand houden, laten we wel zijn als iets te mooi is om waar te zijn
dan is dat het meestal ook en toch zijn er mensen die het risico nemen wat er weer voor zorgt dat de oplichters beloont worden.

paar weken geleden nog: ik had geboden op twee advertenties, de advertenties werden verwijderd en twee dagen daarna kreeg ik een mail
ik kon het bedrag overschrijven naar een banknummer en zou dat nummer krijgen nadat ik mijn adres had doorgegeven.
Netjes gemaild dat ik de bankbiljetten tegen contante betaling wilde ophalen en dat het mij verbaaste dat de advertenties al verwijderd waren.
Ik kreeg een mail terug dat ophalen niet kon en dat ik eerst mijn adres moest doorgeven, nu heb ik een postbus dus die heb ik netjes doorgegeven.
kreeg ik een mail terug " ik verstuur niet naar een postbus" ...........

gewoon niet aan beginnen is mijn mening dat kan een hoop ellende schelen
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Ilosab » 18 Apr 2013, 10:36

Arjena3 schreef:Zeg nu zelf: geen telefoonnummer, geen afhalen , geen paypal alleen maar bank overschrijven en het marktplaats system is zodanig dat je ieder woonplaats kan ingeven die je maar wilt dus dat zegt ook niets. het spijt me maar dat komt op mij niet betrouwbaar over.

Door één of meerdere slechte ervaringen kan men niet iedereen over één kam scheren. Ik ben wel van mening dat er oplichters op MP aktief zijn, dat is nergens uit te sluiten, zo zit deze maatschappij nu eenmaal in elkaar. Gewoon goed kijken waar men op biedt. Ik bied nooit op een advertentie van iemand die minder dan 1 jaar op MP staat. Deze verkoper staat al meer dan 7 jaar op MP en heeft nog veel meer advertenties staan dus dat is m.i. wel betrouwbaar. Als ik advertenties plaats dan staat er bij mij ook geen telefoonnummer, geen afhalen en geen Paypal.

Gr. Alfred
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Jan W » 18 Apr 2013, 10:49

Mijn ervaring met MP is dat je heel erg moet uitgaan van je eigen waarden en normen. Via Marktplaats hebben we al wat overbodig geworden zaken verkocht en altijd zijn het leuke en aardige mensen die langskomen. Vaak kun je al uit de mailtjes opmaken of mensen een beetje "normaal" zijn. De paar keer dat ik munten verkocht stuurde ik ze op (nadat de betaling binnen was natuurlijk). Eén keer ging het om een partijtje munten en omdat dat in de buurt was heb ik ze gebracht. Dat heeft als voordeel dat je even kunt kijken waar men woont en hoe het eruit ziet. Ook hier trouwens weer aardige mensen, dat had ik ook wel kunnen opmaken uit het leuke mailverkeer vooraf.

Soms krijg je rare mailtjes maar die gooi ik gewoon weg. Verder kun je als koper veel voorkomen: daar staan op MP heel wat tips over.

Het nadeel van MP is dat het zo massaal is geworden, het kost gewoon teveel tijd omdat er niet genoeg differentiatie in de onderwerpen zit.
Jan W
Donateur
Donateur

Berichtdoor SnakeDoc » 18 Apr 2013, 10:53

Ik heb vaak zat dat ik een biljet plaats en daar minimaal 20 euro voor wil hebben.
Ik plaats dan 'bieden vanaf vraagprijs' en voer daar +/- iets van €15,00 in.

Werkt meestal goed. Voorkomt irritaties, want het is helaas bij vrij bieden vaak het geval dat er veel onzin binnen komt.
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Gebruikers-avatar
SnakeDoc
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Ilosab » 18 Apr 2013, 11:57

SnakeDoc schreef:Werkt meestal goed. Voorkomt irritaties, want het is helaas bij vrij bieden vaak het geval dat er veel onzin binnen komt.

Onzin biedingen heb je altijd, is niet te voorkomen. Ik reageer daar nooit op maar vermeldt wel atijd in mijn advertenties dat ik niet reageer op belachelijke voorstellen. Ik irriteer me wel mateloos aan verkopers waar ik geboden heb, ik blijk het hoogste bod te hebben en dan verkopen ze het aan een ander die geboden heeft via de mail. Is hun goed recht maar waarom informeren ze mij dan niet want misschien bied ik wel meer dan de e-mail bieder.

Gr. Alfred
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Volgende

Terug naar Bankbiljetten algemeen