zoeken op akker

Plaats hier algemene informatie over metaaldetectie. Heb je leuke tips? Een zoekverhaal, Een vraag? Dat kan hier...

Moderator: koiboyke

koiboyke
Moderator
Moderator

zoeken op akker

Bericht door koiboyke » 18 mar 2010, 12:58

Ik heb een aantal vragen mbt zoeken op akkers.
Als de akker omgeploegd is kun je dan nog wat vinden.
Omdat ik ergens heb gelezen, de boeren zijn weer aan het ploegen en dan is het weer voorbij.
En als je op een akker wat gevonden hebt en deze is omgeploegd. is het dan nog de moeite waard om een volgende keer nog eens te proberen of komt er na het ploegen niks extra,s meer omhoog.

gr mark

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 18 mar 2010, 14:13

Vraag me niet om een verklaring maar op een pas omgeploegde akker zul je minder vinden als 1 welke al weer wat is dichtgeslagen, oftewel dicht is geregend. Waarschijnlijk door de lucht of de vocht in de grond zal de geleiding van je detector beter zijn in een vochtige, vaste grond.

Een pas omgeploegde akker is los van structuur. Daarbij loopt het enorm zwaar, omdat je zo ver wegzakt. Ook zie je oogvondsten beter als ze een keer in de regen zijn schoongespoeld.

Een munt die verder als 20 cm in de grond ligt zul je niet altijd met je detector kunnen vinden, deze blijft dus liggen. Als er geploegd is kan deze munt weer omhoog geplaatst zijn en nu zul je hem wel detecteren. Kortom na iedere ploegbeurt, nieuwe kansen!

Bedenk je ook dat een munt niet altijd plat licht maar ook wel eens met de rand omhoog kan liggen.
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 19 mar 2010, 20:16

Het klopt pas geploegde grond minder vondsten. Ruimtes in de grond
dit moet weer tegen elkaar plakken en vochtig,, dan de beste kansen.
Ook voor oogvondsten.

En echt waar er zijn akkers waar het blijft komen met vondsten.
http://voskemanscollection.punt.nl/

Terug naar “Metaaldetectie algemeen”