Juridisch geschil over metaaldetectie

Plaats hier algemene informatie over metaaldetectie. Heb je leuke tips? Een zoekverhaal, Een vraag? Dat kan hier...

Moderator: koiboyke

Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Juridisch geschil over metaaldetectie

Bericht door Peterbos » 12 apr 2012, 22:31

Via uitzendinggemist.nl kwam ik op het programma recht in de regio:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1248341

Het eerste probleem dat voorgelegd wordt aan de 'rijdende rechter' gaat over metaaldetectie.
Weet niet of mensen hetzelfde meemaken/ hebben meegemaakt maar tis wel aardig om te zien dacht ik.
Iemand interesse om een proefprocedure te starten? Ik ben namelijk benieuwd naar de uitkomst! :P
Groet,

PB

matthijs11 Nederland
Donateur
Donateur

Re: Juridisch geschil over metaaldetectie

Bericht door matthijs11 » 12 apr 2012, 22:54

Ik ben erg benieuwd of het proefproces inderdaad is geweest, of nog komen gaat. Zal de jurisprudentie eens in de gaten houden.
Er zijn meer gemeenten met een detectorverbod, maar daar is volgens mij vooral het gebruik in bepaalde gebieden verboden. (Waar ik vanwege munitie of archeologie begrip voor heb). Een algemeen verbod zoals in het filmpje vind ik apart.

Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick » 13 apr 2012, 12:49

In de gemeente Rheden heb je geen vergunning van de gemeente nodig, wel moet er toestemming zijn van de eigenaar van de grond.

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.

lelystad Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door lelystad » 13 apr 2012, 17:17

matthijs11 schreef:Ik ben erg benieuwd of het proefproces inderdaad is geweest, of nog komen gaat. Zal de jurisprudentie eens in de gaten houden.
ze zeggen het al aan het eind van het filmpje
proefproces is er niet geweest zal er ook niet komen
de regel is uit de apv gehaald

en waar een zoekverbod geld heeft dat een reden en blijf je er weg punt.

groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.

matthijs11 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door matthijs11 » 13 apr 2012, 21:07

lelystad schreef:ze zeggen het al aan het eind van het filmpje
Oeps, laatste stukje film niet gezien. (zat op mijn werk,even snel gekeken)
lelystad schreef:en waar een zoekverbod geld heeft dat een reden en blijf je er weg punt
Ben ik grotendeels met je eens, er zijn echter voorbeelden waar dit niet van toepassing is. Gouda heeft bv een aantal jaar geleden ook een algemeen verbod opgenomen in de APV. Dat men hiermee de binnenstad of andere archeologische terreinen wil beschermen prima, maar dat er mensen op 10 km van het centrum op een willekeurige akker een waarschuwing of prent kregen ging me wat ver. (Moet er eerlijk bijzeggen dat ik de huidige situatie niet meer ken, weet niet of het algemene verbod in de APV inmiddels is gespecificeerd naar locaties)

Terug naar “Metaaldetectie algemeen”