groet: frans,,
Moderator: koiboyke
Hoi Cor: dank voor uw inbreng,, het zou kunnen dat u gelijk hebt maar ik zat eigelijk te denken aan een soort krabber of een ander soort gereedschap waarvan het hout weggerot is. al deze vondsten zijn gevonden in stortgrond afkomstig van een plek waar ooit een scheepswerf van de VOC gelegen heeft in Middelburg.C.vanderLey schreef:Hallo Frans,
Ervan uitgaande dat nr.5 met de scheepvaart te maken zou kunnen hebben, zou ik denken aan roerbeslag.
Groeten, Cor.
Hoi Jeroen, hij is helaas niet helemaal gaaf, een deel van de 'achterkant' ontbreekt (gat) maar daar was de prijs ook naar (13,-€) toch wel erg goedkoop voor een voor 76 % gaaf redelijk zwaar geiriseerd exemplaar uit eind 1600 begin 1700. het is jammer dat er een deel ontbreekt maar gezien dat er ook irisatie op de breukvlakken zit was de fles al gebroken voordat deze in de grond verdween, misschien is deze fles gebruikt in een vroeg 18e eeuwse "barfight" of hij is van een tafel oid afgegleden. gave exemplaren zijn tegenwoordig extreem duur wat vooral bepaald word door de hoeveelheid en kleur van de irisatie hoe meer hoe beter en kleurrijker hoe duurder. ik heb soortgelijke flessen intact gezien met eveneens soortgelijke irisatie als op deze fles voor ruim 5 a 600,- usd $,Munthunter schreef:Die fles is geweldig Frans! Ik heb ooit een soortgelijke (fragment) gevonden. Hier was echter enkel de hals en een groot deel van de buik aanwezig, de rest was kapot. Altijd leuk om een hee; exemplaar te zien.
Gr. Jeroen