knopen

Heb je vragen over iets van metaal wat je hebt gevonden? Wil je iets laten zien? Plaats het hier!

Moderator: koiboyke

knopen

Berichtdoor riesje » 19 Jan 2014, 19:39

weet hier ook iemand iets van knopen?
nr1 is een kroon met een W waarschijnlijk verguld
nr2 staat duitsland op
nr3 is duits staat een anker gekruist door 2 kanonnen.
nr 4 is duits en staat gilt op en is verguld
Bijlagen
DSC01309.JPG
DSC01308.JPG
riesje
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Re: knopen

Berichtdoor Munthunter » 19 Jan 2014, 19:55

Hoi Riesje,

Jazeker weet ik daar wat van af, mede doordat ik er tijdens het metaaldetectorren ook al eens naar gezocht heb.

De eerste, die met de letter W is een uniformknoop uit het Nederlandse leger ten tijde van de regeerperiode van de Koningen Willem I t/m III

De overige lijken mij ook uniformknopen, maar dan voor speciale legereenheden.

Die met de tulp kan ik zo niet linken.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor Munthunter » 19 Jan 2014, 20:02

Kijk ook maar even HIER Bij de letter 'K' zie je wel Knoop 1 t/m Knoop 8, even klikken en wie weet zie je wat bekends.

Met DEZE link kom je bij een knoop, gelijk aan die nummer 3 van jou. Napoleons zeetroepen dus en er zou een nummer op moeten staan schijnbaar.

Als er Duiste tekst op de achterzijde staat dan wil dat niet zeggen dat dit perse een Duitse knoop is, maar is hij hoogst waarschijnlijk gemaakt in 1 van de vele knopenmakerijen die Duitsland rijk is geweest. Engeland heeft ze naar ik meen veelal voor Nederland geproduceerd, maar er kwamen er ook uit Duitsland. De tekst op de achterzijde refereerd dan ook naar de fabriek waar de knoop gemaakt is.

Knopen zijn altijd leuke vondsten, hoewel je soms zou willen dat het zoveelste knoopje een keer een mooie munt zou zijn, want ze geven schitterende en hoopgevende signalen. Heb er ooit bijna 10 op 1 akker gevonden.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor riesje » 20 Jan 2014, 20:24

Munthunter schreef:Kijk ook maar even HIER Bij de letter 'K' zie je wel Knoop 1 t/m Knoop 8, even klikken en wie weet zie je wat bekends.

Met DEZE link kom je bij een knoop, gelijk aan die nummer 3 van jou. Napoleons zeetroepen dus en er zou een nummer op moeten staan schijnbaar.

Als er Duiste tekst op de achterzijde staat dan wil dat niet zeggen dat dit perse een Duitse knoop is, maar is hij hoogst waarschijnlijk gemaakt in 1 van de vele knopenmakerijen die Duitsland rijk is geweest. Engeland heeft ze naar ik meen veelal voor Nederland geproduceerd, maar er kwamen er ook uit Duitsland. De tekst op de achterzijde refereerd dan ook naar de fabriek waar de knoop gemaakt is.

Knopen zijn altijd leuke vondsten, hoewel je soms zou willen dat het zoveelste knoopje een keer een mooie munt zou zijn, want ze geven schitterende en hoopgevende signalen. Heb er ooit bijna 10 op 1 akker gevonden.

Gr. Jeroen

super man ik ga direct kijken b.t.w. ik heb buiten 2 knopen zaterdag mijn eerste zilveren munt gevonden 25ct 1925 in zeer goede staat nog een munt van de oosterijkse nederlanden 1720 en enkele zeelandia en hollandia munten.
begint een leuk akkertje te worden hihi.
gr riesje
riesje
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Terug naar Metaalvondsten