Maliënkolder portemonneetje

Heb je vragen over iets van metaal wat je hebt gevonden? Wil je iets laten zien? Plaats het hier!

Moderator: koiboyke

Volgers: Ilosab

Re: Maliënkolder portemonneetje

Berichtdoor Ilosab » 07 Mei 2012, 18:16

Leuk dingetje maar ik zag wel dat je de pegels eruit hebt gehaald.
Openingsbod is 50 euro dus ik ben benieuwd waar het op zal eindigen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 
eBay: http://

Re: Maliënkolder portemonneetje

Berichtdoor Martin » 07 Mei 2012, 18:25

Ik kan me zo'n portemonneetje ook nog herinneren, die was in bezit van mijn oma. Ze waren in de mode in de Belle Epoque, de tijd tussen de twee wereldoorlogen. In de jaren twintig waren ze een noviteit die in verschillende kwaliteiten werd aangeboden, voor het eerst gemaakt in Parijs. Zware zilveren exemplaren kwamen van de juwelier maar ze waren er ook van licht geperst metaal, veelal verzilverd, voor het 'gewone volk'.
Op MP worden er ook verschillende aangeboden voor een prijs vanaf 12 euro tot een euro of 50 (als fors uitgevallen vraagprijs). Daar duiken trouwens regelmatig exemplaren op van verschillende kwaliteit en gaafheid.
Als het een zilveren exemplaar betreft kan men aan de hand van de stempels nagaan wanneer en door wie die gemaakt is, maar op de foto's zijn die niet te zien. Het betreft vermoedelijk een 'populaire' editie van verzilverd materiaal.
Zeker een leuk tijdsbeeld en stukje tastbare geschiedenis maar de dierbare herinneringen die het oproept zullen kostbaarder zijn dan de marktwaarde.

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Gebruikers-avatar
Martin
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Venezuela Venezuela 
eBay:

Terug naar Metaalvondsten