schoonmaken

Heb je vragen over iets van metaal wat je hebt gevonden? Wil je iets laten zien? Plaats het hier!

Moderator: koiboyke

Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

schoonmaken

Bericht door Danny de Munt » 06 jun 2019, 20:25

hey allemaal,
dit is lang geleden dat ik hier was.
Maar nu een vraag ik ben sinds kort begonnen met magneet vissen en heb vandaag een leuke vondst gedaan.
Ik heb begrepen dat dit een deel van een hellebaard kan zijn of een kelk dolk.
Maar nu is de vraag hoe krijg ik dit mooi schoon?
Iemand tips?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- alles voor de euro uit Nederland.

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Re: schoonmaken

Bericht door Willem » 08 jun 2019, 14:12

Leuke bezigheid dat magneet vissen, daar ben ik ook mee bezig. Wat betreft het schoonmaken, misschien in een bak gevuld met cola?

Willem

Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt » 08 jun 2019, 22:56

Cola werkte niet echt. Heb het na speuren op internet 24 laten weken in schoonmaak azijn. Dit werkt perfect. Had ook nog een mes schoon gekregen er mee.

Heb momenteel een 350 kilo trek kracht magneet enkel zijdig van magnetar en met niet magnetische gedeelte er om heen. Maar trekt toch nog te weinig aan. Dus zit te kijken naar andere magneet van hun met zelfde trekkracht maar dan helemaal magnetisch maar is meteen 120 euro vind wel veel geld.

Welke magneet heb jij dan?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 08 jun 2019, 23:27

Ik had tot voor kort nog nooit van magneetvissen gehoord, maar de afgelopen week zag ik het meerdere keren voorbij komen. Zo werkt mijn woongemeente aan een verbod op magneetvissen vanwege de risico's (explosieven die worden opgevist). Is dit iets waar jullie rekening mee houden, of worden de risico's overschat?

Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt » 08 jun 2019, 23:34

Als je kijkt naar bijvoorbeeld amersfoort daar is nu een verbod ook. Vind het nergens op slaan. 1 granaat en 1 bazooka er uit gehaald en meteen een verbod. Maar laten liggen is ook niet veilig. Maar met de risico houd ik wel rekening mee. Als je een wapen of granaat naar boven trekt meteen weer laten zakken in het water en 112 bellen. Daarbij als je het gaat verbieden blijven mensen het doen en worden de naar boven gehaalde explosieven en wapens en kogels rerug gegooid en niet meer aangemeld. Ik bedoel waarom zou je zo iets gevaarlijks melden als je een bekeuring kan krijgen? Dus dan word het extra gevaarlijk als kinderen in het water springen.

Natuurlijk kan zo een explosief afgaan door het aan je magneet te hebben maar de kans is erg klein na al doe jaren onder water. De EOD heeft nu het drukker nadat het zo populait is geworden meer lijkt me dat ze alleen maar leuk moeten vinden dat ze wat kunnen doen. Politoe doet alleen lastiger en vooral de gemeentes.

Kleine toevoeging op vorige bericht .... na schoonmaak azijn flink schoonmaken met een staal borstel.

vutter Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door vutter » 16 aug 2019, 17:08

En na het schoonmaken onderdompelen voor een paar dagen in de lijnolie. Dat sluit alle porieen af om verder verval tegen te gaan.

Als er een granaat aan je magneet hangt kun je hem niet laten zakken zonder je magneet kwijt te zijn, je zult het explosief er toch moeten afhalen.
Probleem dus.

Terug naar “Metaalvondsten”