Gouden 'Friese' imitatie Solidus Lodewijk de Vrome

Heb je vragen over de munt die je hebt gevonden? Wil je iets laten zien? Plaats het hier!

Moderator: koiboyke

BartjeF
Aankomend lid
Aankomend lid

Gouden 'Friese' imitatie Solidus Lodewijk de Vrome

Bericht door BartjeF » 15 jun 2016, 12:42

Kleine introductie: Mijn naam is Bart en ik zoek ongeveer 10 jaar nu met een metaaldetector. Ik ben vooral actief op md forums. Ik heb veel mooie munten gevonden, maar een aantal weken geleden toch wel mijn beste topper tot dusver.

Het is een zeldzame 'munt' waar de meningen soms nog over verdeeld zijn. Ik plaats 'munt' tussen aanhalingstekens, omdat deze 'munten' vaak als geschenk werden gebruikt en niet als betaalmiddel. Verder heb ik in de titel 'Friese' tussen aanhalingsteken geplaatst, omdat er ook lezingen gaan dat deze 'munt' niet door de Friezen maar door de Vikingen is geslagen.

Ik ben eigenlijk benieuwd of hier ook kennis aanwezig en of er iemand is die nog aanvullende informatie kan geven.

Alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Nico Jamaica
Volledig lid
Volledig lid

Re: Gouden 'Friese' imitatie Solidus Lodewijk de Vrome

Bericht door Nico » 17 jun 2016, 22:29

Gefeliciteerd met deze prachtige vondst!
Hopelijk kan iemand hier je wat verder helpen.
Ik kan je helaas niet verder helpen, maar ik zag op muntenbodemvondsen dat je onder andere Arent Pol benaderd hebt, als die het niet weet, dan weet niemand het.
Groeten, Nico.

BartjeF
Aankomend lid
Aankomend lid

Re: Gouden 'Friese' imitatie Solidus Lodewijk de Vrome

Bericht door BartjeF » 18 jun 2016, 20:00

Dank voor je reactie Nico. Ik verwacht echter geen spoedige reactie van Arent. We wachten af.

@beheer. Ik zie dat er ook een aparte sectie is voor bodemvondsten. Prima als deze post daarheen verhuist moet worden.

Terug naar “Muntvondsten”