Postzegels verzamelen

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
janssenfrank
Superlid
Superlid

Postzegels verzamelen

Bericht door janssenfrank » 04 jun 2017, 22:51

Ik verzamel al meer dan 20 jaar munten en op zeer beperkte schaal ook bankbiljetten. Ik heb al heel veel en ik zoek ook nog heel veel, maar toch zoek ik naar iets nieuws.

Nu denk ik aan postzegels.

Ik heb al een (junior) catalogus gekocht om me een beetje te orienteren, en ik heb vooral interesse in de 'gewone' postzegels die in serie zijn uitgegeven, zoals de serie inversie, de Serie struyken, Juliana regina, enz. De koninginnen-series, zeg maar. Die lijken me leuk omdat ze eigenlijk heel uniform zijn, maar een leuke afwisseling in kleuren hebben. Net zoals de bankbiljetten van Doeve, Oxenaar en Drupsteen.

Zijn er hier ook postzegelsverzamelaars? Misschien kunnen zij me nog wat tips geven of me verwijzen naar een goed forum?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Lotus07
Superlid
Superlid

Re: Postzegels verzamelen

Bericht door Lotus07 » 12 jun 2017, 09:29

Ik verzamelde altijd postzegels met mijn grootvader, die helaas al een tijd geleden is overleden. Ik doe het nog steeds om hem in ere te houden, alleen ben ik niet echt een professionele verzamelaar. Meestal bewaar ik gewoon de zegels die ik van pakjes uit het binnen- en buitenland krijg, zo krijg je een leuke collectie van postzegels uit de hele wereld. :)
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!

surbe Bahamas
Senior lid
Senior lid

Bericht door surbe » 13 jun 2017, 17:55

Ik krijg ook wel eens enveloppen uit het buitenland. Ik verzamel zelf geen postzegels, maar heb een tijdje wel de postzegels bewaard omdat er toch wel leuke plaatjes tussen zitten. Ik ken niemand die ze wil hebben dus ze liggen hier maar te liggen. Als ik er iemand blij mee kan maken, laat maar weten.
Verzamelaar van bankbiljetten.

Nico
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Nico » 13 jun 2017, 20:24

surbe schreef:Ik krijg ook wel eens enveloppen uit het buitenland. Ik verzamel zelf geen postzegels, maar heb een tijdje wel de postzegels bewaard omdat er toch wel leuke plaatjes tussen zitten. Ik ken niemand die ze wil hebben dus ze liggen hier maar te liggen. Als ik er iemand blij mee kan maken, laat maar weten.
Mijn broer verzamelt ze voor een goed doel, geld inzamelen voor taaislijmziekte. ze worden dan verkocht aan verzamelaars geloof ik. Ik bewaar mijn losse zegels van post die ik ontvang altijd voor dat doel. Als je ze kwijt wilt voor dat doel, graag.
Groeten, Nico.

surbe Bahamas
Senior lid
Senior lid

Bericht door surbe » 13 jun 2017, 22:32

Nico schreef:
surbe schreef:Ik krijg ook wel eens enveloppen uit het buitenland. Ik verzamel zelf geen postzegels, maar heb een tijdje wel de postzegels bewaard omdat er toch wel leuke plaatjes tussen zitten. Ik ken niemand die ze wil hebben dus ze liggen hier maar te liggen. Als ik er iemand blij mee kan maken, laat maar weten.
Mijn broer verzamelt ze voor een goed doel, geld inzamelen voor taaislijmziekte. ze worden dan verkocht aan verzamelaars geloof ik. Ik bewaar mijn losse zegels van post die ik ontvang altijd voor dat doel. Als je ze kwijt wilt voor dat doel, graag.
Groeten, Nico.
Lijkt me prima doel, al weet ik niet of ze wat op zullen leveren. Ik heb ze ook al aan iemand anders van hier toegezegd, dus ieder krijgt de helft.
PM maar een adres waar ze heen mogen.
Verzamelaar van bankbiljetten.

Nico
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Nico » 13 jun 2017, 23:09

OK, prima, je krijgt een pb van me :thumb up:

janssenfrank
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 13 jun 2017, 23:17

Leuk dat ik niet de enige ben met interesse voor postzegels.

Om de verzameling te starten heb ik net wat eenvoudige series besteld via Marktplaats. En dan maar eens kijken of het me bevalt.

Weet er nog iemand een goed forum voor postzegelverzamelaars?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Koevoets numismatics
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics » 14 jun 2017, 00:01

Ik heb regelmatig postzegels als bijvangst als ik munten inkoop of als bijvangst als ik frankeergeldige postzegels koop.

Ik heb sowieso alles van Nederland van na de tweede wereldoorlog tot aan de Euro meermalen postfris. Vooroorlogs ook flink wat maar meestal gestempeld. Ook wel wat schaarsere zegels.

Ook die mooie voordrukalbums van Davos heb ik meerdere keren.

Ik wil dat best kwijt voor een scherpere prijs dan wat op Markplaats gangbaar is.

Of eventueel ruilen voor munten of bankbiljetten die voor mij makkelijk te verkopen zijn, bijvoorbeeld Wilhelmina, Juliana en/of Beatrix zilver, Duitse Marken, Britse Ponden etc.

Neem gerust contact met me op via PM als je een voorstel hebt of een mancolijstje.

Terug naar “Het Praathuis”