Hoe hebben jullie 2016 ervaren qua verzamelen

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: Ilosab, koenmunten, Lotus07, maarten89

Re: Hoe hebben jullie 2016 ervaren qua verzamelen

Berichtdoor Jan W » 16 Jan 2017, 16:21

maarten89 schreef:Dit jaar alles verkocht van wilhelmina. Volledig gaan richten op proviniciaal.

Misschien wel een goed voornemen om gewoon eens weg te doen wat je eigenlijk niet (meer) verzamelt.

Je moet alleen nog wel even je onderschrift aanpassen. :knipoog:
Gebruikers-avatar
Jan W
Donateur
Donateur

eBay: http://

Berichtdoor Ilosab » 16 Jan 2017, 18:13

Jan W schreef:
maarten89 schreef:Dit jaar alles verkocht van wilhelmina. Volledig gaan richten op proviniciaal.

Misschien wel een goed voornemen om gewoon eens weg te doen wat je eigenlijk niet (meer) verzamelt.

Had je zelf ook plannen in die richting Jan?
Ik moet zeggen dat het mij goed bevallen is dat ik het nodige heb opgeruimd. Het begon met Koninkrijksmunten vanaf Willem I t/m Beatrix. Vervolgens ging het kampgeld weg, daarna de euromunten, daarna Overzeese Gebiedsdelen en dit jaar biljetten WO II. Opgeruimd staat netjes.
Het enige wat over is gebleven is papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 per land of opeenvolgende serienummers) en een map speciale biljetten. Onder dat laatste versta ik biljetten die ik van familie, vrienden, ex-collega's heb ontvangen. Teken dat ze aan me gedacht hebben dus die zal ik nooit weg doen.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 
eBay: http://

Berichtdoor maarten89 » 17 Jan 2017, 10:00

Jan W schreef:

Je moet alleen nog wel even je onderschrift aanpassen. :knipoog:

haha gedaan nu! :lollig:
Verzameld: 1 en 2 stuiverstukken + duiten.

http://picasaweb.google.nl/103538629734 ... Gelderland
Gebruikers-avatar
maarten89
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://www.marktplaats.nl/verkopers/8429785.html

Berichtdoor PietjePuk190 » 59 minuten geleden

koenmunten schreef:Ach de munten gewoon lekker bewaren en het verzamelplezier komt later van zelf weer een keer terug.
Ik verzamel sinds mijn 10e en heb ook een paar periodes gehad. o.a. tijdens mijn studie dat ik minder met het verzamelen gedaan heb, door tijd- en/of geldgebrek?
Dus gewoon lekker het forum blijven volgen, zodat het vuurtje blijft smeulen en later laait het dan wel weer een keertje op :thumb up:

Dit kan ik wel beamen ja! Ik ben begonnen met gewoon wat biljetjes in een envelopje in de jaren 90. In 2001 had ik een opleving, heb toen veel via Qoop gekocht en ook een aantal albums en insteekbladen gekocht, en de Pick catalogus en een loeplampje en zo. Daarna is het weer rustig geworden, en een week of 6 geleden kwam ik iemand tegen die op zoek was naar waardeloos papiergeld wat je van verre reizen over hield. Dus ben ik eens in mijn envelopje dubbelen gedoken om een lotje voor hem uit te zoeken, en meteen had ik er zelf weer helemaal zin in :lollig: Afgelopen maand alweer enorm veel bij gesprokkeld op eBay, database aangelegd voor mijn hele verzameling, en zaterdag mijn eerste beurs :thumb up: Heb er enorm veel zin in ook meteen :)
PietjePuk190
Nieuw lid
Nieuw lid

eBay:

Vorige

Terug naar Het Praathuis