Postpakket Mooie Muntjes verloren

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: koenmunten, Ilosab

Postpakket Mooie Muntjes verloren

Berichtdoor sjors-sjors » 29 Dec 2016, 16:01

Een 2-tal interessante muntjes gewonnen bij de lopende veiling van Mooie Muntjes. Vandaag krijg ik een envelop van Post-Nl met daarin de factuur van Mooie Muntjes en een begeleidend briefje dat ze tot hun spijt moeten mededelen dat het pakketje is beschadigd en/of incompleet is. :thumb down:

Nu heb ik vaker iets besteld bij Mooie Muntjes en ik weet dat ze de munten altijd prima verpakken, dus ik vermoed kwade opzet ergens in de lijn der verzending. Erg vervelend voor zowel mij als Mooie Muntjes. Wel moet gezegd worden dat ik het aankoop bedrag van Mooie Muntjes terug krijg, erg netjes en coulant... dus de warme douche van vandaag is voor MM! :thumb up:

Andere forumleden ervaring met dit soort zaken bij Post-Nl?
Gebruikers-avatar
sjors-sjors
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Re: Postpakket Mooie Muntjes verloren

Berichtdoor LUC » 29 Dec 2016, 16:31

Jammer voor jou Sjors en ook voor Mooie muntjes maar ......
sjors-sjors schreef:Wel moet gezegd worden dat ik het aankoop bedrag van Mooie Muntjes terug krijg,

Dat is toch een klasse service van Mooie muntjes.:thumb up:
Ik heb zelf geen ervaring met pakjes die "mis gelopen zijn", maar zouden buitenlandse munt handelaars dit genereus gebaar ook telkens doen als er iets mis gelopen is met een pakje ?
Heeft iemand van het forum daar goede of slechte ervaringen mee ?
Groeten Luc. :D
Pecunia Collectora Belgica Magna Argenta .
Gebruikers-avatar
LUC
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Liberia Liberia 
eBay: http://

Berichtdoor CorioCoins » 29 Dec 2016, 17:06

Het is bij ons bijna elke maand prijs tegenwoordig.

Vorig jaar was een van de eerste keren ook toevallig bij Mooie Muntjes. maar zij hebben de schade compleet vergoed!

Verzending naar Portugal deze maand (aangetekend) pakket : beschadigd en geen compensatie vanuit POSTNL!
Verzending binnen Nederland november aangetekend pakket : (valse) handtekening van ontvanger in dit geval ikzelf (terwijl ik op het moment van tekenen bij mijn advocaat op kantoor zat?) Schade gecompenseerd door verzender en door POSTNL.
Verzending binnen Nederland oktober brief standaard : opengescheurd (terwijl ik de randen met plakband dichtmaak) in sealbag geleverd dat het poststuk is beschadigd is geraakt en mogelijk de inhoud is beschadigd of verdwenen (terwijl de munt op een kerstkaart was geplakt) duidelijk dus opzettelijk aangezien de kaart wel is aangekomen en de munt natuurlijk niet?
Verzending naar Belgie november aangetekend pakket : 4 weken na start onderzoek pakket alsnog afgeleverd zonder excuses of compensatie.
Verzending naar Hongarije oktober aangetekend pakket : 3 weken na start onderzoek pakket alsnog afgeleverd zonder excuses of compensatie. Wel het ongemak van een neutrale feedback!

Dus het gaat best redelijk daar :lollig:
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Ilosab » 29 Dec 2016, 18:05

Een paar keer meegemaakt bij PostNL toen ik nog in Nederland woonde. Kreeg ik een envelop van PostNL met een briefje dat het pakket beschadigd zou zijn. Nou, een blinde kon zien dat het gewoon was gestolen. Wat mij betreft hadden ze verkocht mogen worden aan de Belgen, misschien dat het dan beter was gegaan. En wat dachten jullie van die gasten die in een PostNL jasje een hele lading van Apple hebben opgehaald?
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Nieuwemunt » 30 Dec 2016, 13:46

Ik heb ook zeer slechte ervaringen met PostNL.

200 zilveren guldens overgenomen van een forumlid, pakket ontvangen zonder de 200 zilveren guldens. Uiteindelijk aankoop bedrag uitgekeerd en verzender en die heeft het weer netjes naar mij overgemaakt. Maar waar haal je het lef vandaan om 200 guldens te jatten en waar laat je het ?
Een zending verstuurd van 5 zilveren munten, nooit aangekomen bij de ontvanger. Als brievenbuspakket aangeboden maar dat is niet verzekerd en word het laatst getraceerd bij het sorteercentrum. Daarna is niet meer te traceren waar het pakket zich bevind. Dus eigenlijk nutteloos. Niet vergoed.
Een zending verstuurd van 10 munten, nooit aangekomen bij de ontvanger. Niet vergoed
Een zending verstuurd van 8 munten, opengescheurd en munten eruit gehaald. Wel weer netjes dichtgeplakt met een sticker. Niet vergoed.
Een zilveren dukaat gekocht via marktplaats vanuit polen verzonden. Verzekerd laten versturen. Brief beschadigd en geen munt. Klacht ingediend bij PostNL, verkoper gevraagd voor een vergoeding, aangifte gedaan bij politie, nooit meer iets gehoord van de verkoper, geld weg ( ondanks verzekerd verzenden ) munt weg. Dikke pech. Geen compensatie van PostNL.
Overigens doe ik altijd aangifte bij de politie, ook al is het bedrag niet noemenswaardig.

Groeten NM
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----
Gebruikers-avatar
Nieuwemunt
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Nieuwemunt » 30 Dec 2016, 13:52

ik heb ook goede ervaringen met mooie muntjes. Een bestelling gedaan en na een week nog niks ontvangen. Melding gedaan bij mooie muntjes en die gaven aan nog een dag of 2 te wachten en mocht ik de zending dan nog niet hebben, zou het bedrag vergoed worden. De volgende dag stond de buurman met een brief en de woorden : deze lag bij mij op de mat :eeeh:
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----
Gebruikers-avatar
Nieuwemunt
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor spatbord » 30 Dec 2016, 14:24

spatbord
Donateur
Donateur

Berichtdoor llinde » 30 Dec 2016, 19:26

Nieuwemunt schreef:Een zilveren dukaat gekocht via marktplaats vanuit polen verzonden. Verzekerd laten versturen. Brief beschadigd en geen munt. Klacht ingediend bij PostNL, verkoper gevraagd voor een vergoeding, aangifte gedaan bij politie, nooit meer iets gehoord van de verkoper, geld weg ( ondanks verzekerd verzenden ) munt weg. Dikke pech. Geen compensatie van PostNL.

Ik neem aan dat de verzending in Polen niet met PostNL gaat, dus ook logisch dat PostNL niet compenseert.
Dat je je geld in dit geval niet terug krijgt heeft dan ook niets met verzekerd versturen te maken, maar met een onbetrouwbare verkoper.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor koenmunten » 30 Dec 2016, 20:02

Ik heb 1 keer meegemaakt dat een munt niet aankwam en ik alleen een opengescheurde enveloppe ontving. Het was een gammele enveloppe en het gat was groot genoeg voor de munt, maar verder leek de munt niet verpakt geweest te zijn, in bubbeltjes plastic, muntkartonnetje of wat dan ook. Mooie muntjes verpakt de munten inderdaad goed, maar zie regelmatig anders en ik denk dat als het bij verzendingen fout gaat dat dat meestal te maken heeft met het slecht verpakken van de munt(en). Dus een beetje te gemakkelijk in mijn ogen om Post Nl de schuld te geven, meestal ligt de schuld bij een slecht verpakkende verkoper... en gaat de munt verloren bij het normale handelen van de post.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Gebruikers-avatar
koenmunten
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Indonesia Indonesia 
eBay: http://www.ebay.nl/sch/koenmunten/m.htm ... 7675.l2562

Berichtdoor Melcoins » 30 Dec 2016, 21:12

Afgelopen 2 jaar heb ik twee keer een brief verstuurd die niet met inhoud is aangekomen. De vervelendste keer was aan iemand die zeer teleurgesteld was omdat de munten een kado waren voor een ander. Vanwege die teleurstelling moest het wel aan mij liggen: "Ik had het niet goed verpakt". Nou ja, ik verstuur normaal in een muntenhouder en die weer in dubbelgevouwen en gesloten A5-karton, met een A4-pakbon eromheen gevouwen in (bubbel)- envellop met daarop geplakt een A5-kaart met geprint adres en om het geheel pakkettape. Op dat moment had ik het druk en had ik geen zin een lange discussie. Daarom vergoedde ik de koper alles direct. Achteraf vond ik dit een beetje sullig omdat ik niet een foto had gevraagd van de ontvangen restanten. Vragen jullie daar eerst om ??

Bij een ander heb ik het ook vergoed maar bleef ik er een slecht gevoel over houden. Gelijk heb ik in al mijn muntenzoekmachines relevante termen opgenomen...

Een aardiger verhaal is dat ik toch een buitenlandse zending kreeg ondanks dat daarop alleen nog gedeeltelijk mijn naam en woonplaats stonden. Het is dan wel fijn om in middelgroot dorp te wonen waar de postbode je nog weet te vinden. Het was voor hem bijna kansberekening. Wat ik slim vond was dat hij mij eerst liet vertellen of ik iets verwachte en wie de afzender kon zijn voordat hij de brief gaf. Om hem helemaal gerust te stellen heb ik hem na het openen nog even de pakbon met mijn naam erop laten zien. Het herinnert mij eraan dat ik hem maar snel de kerst/nieuwjaarsbonus moet geven...!

Mvgr,

Mel
Melcoins
Donateur
Donateur

Berichtdoor llinde » 30 Dec 2016, 22:47

Melcoins schreef:Daarom vergoedde ik de koper alles direct. Achteraf vond ik dit een beetje sullig omdat ik niet een foto had gevraagd van de ontvangen restanten.

Als dit ging om een aangetekend poststuk had ik de koper er op gewezen dat het voor ontvangst tekenen, betekent dat vanaf dat moment de koper verantwoordelijk is.
Bij een niet aangetekend stuk ligt dat anders, maar als de koper kwaad zou willen was het veel waarschijnlijker geweest dat hij gezegd had niets te hebben ontvangen. Als jij zakelijke verkoper bent heb je dan zelfs geen andere keuze dan gewoon de schade te vergoeden, jij bent immers verantwoordelijk tot het product is aangekomen.
Als ik zelf een lege envelop ontvang die beschadigd is zou ik direct de verkoper daar een foto van sturen, voordat deze daarom vraagt.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor dukaat » 31 Dec 2016, 16:05

Ik mag zeker niet klagen, ik verzend geregeld en ontvang geregeld munten en dat gaat eigenlijk altijd goed maar laats hadden ze me tuk.
Ik had een dollar gekocht en de verkoper had m keurig in een munthouder gestopt en deze op een kaart geplakt. Helaas was de munthouder alleen aan de bovenkant dicht geplakt en is de dollar er aan de zijkant uit gerold. Vermoedelijk ergens in een post sorteercentrum uit de enveloppe gevlogen en mogelijk daar de post sorteermachine de vernieling in geholpen. Het ging maar om een paar euro maar het blijft jammer. Nog wel even de verkoper erop geattendeerd dat hij in het vervolg de munten beter verpakt, Ik krijg trouwens regelmatig van klanten de vraag om de munt goed te verpakken, ik vond dat, tot de dollar, altijd een overbodige vraag :knipoog:

Gr. 8):
dukaat
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor vutter » 28 Apr 2017, 16:57

Beetje late reactie van mij maar ben lang weggeweest.
Ik ben MD. liefhebber en vind nogal wat munten door de jaren heen. Ik ben geen munten verzamelaar dus heb in de loop der jaren veel munten verstuurd.
Er is van mij nog nooit een verzending kwijt geraakt of incompleet aangekomen bij de geadresseerde. Dat heeft volgens mij te maken met de wijze van verpakken.
De munten gaan in een karton dat zo dik is als de munt, teken met een pen om de munt heen en snij de diameter uit het karton, de munt past dan precies.
Ik neem een brievenbus doos waar het karton met de munt(en) in past maar omwikkel het karton wel eerst met zilverfolie en vul de doos op met wat net voorhanden is.
Plak op de doos een sticker of stempel met een opschrift van bv: hier uw gratis agenda of Driver Agent Plus reiniger. Maakt niet uit als het maar niet naar munten riekt.
Desnoods maak je de doos zo groot dat ie niet door de bus past en doet net of er knuffels inzitten. Beter 6,95 euro bezorgkosten dan een verloren zending.
vutter
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor CorioCoins » 28 Apr 2017, 17:12

Nou de laatste tijd gaat het best vaak mis met verzenden.

Allereerst denk ik dat de regelmaat in verzending ook met het % dat misgaat te maken heeft.
In het productie proces zullen er wel 10 schalen aan te pas komen om een pakket bij het ontvangstadres te laten geraken.
Daar kan dus 10 keer een menselijke fout optreden. Persoonlijk verzenden en ontvangen wij om en nabij 1000 pakketten/brieven per jaar daarvan gaat 0,5% de mist in.
De beoogde oplossing werkt voor een particulier die sporadisch verzamelt prima. Maar het kost tijd, tijd die een bedrijfsmatige verkoper niet heeft.
De oplossing van duurdere verzendoptie 6,95 is prima doch als er iets mis gaat zit daar GEEN verzekering aan vast. Kwijt is kwijt aldus Postnl.
Aangetekend is als pakket €8,60 meestal wel te gebruiken maar ook hiervan betalen ze niet graag uit als het om kostbaarheden gaat,
ze halen dan hun voorwaarden naar voren dat het extra verzekerd, geseald en omschreven moet zijn.
Hetgeen onzin is en wij in de komende tijd door de rechter willen laten bepalen of dit overeenkomt met de voorwaarden van LEVERINGSPLICHT
(kwijtgeraakte gouden naslag aangetekend naar buitenland is niet vergoed geworden).
Overigens willen mensen die een muntje van 6 euro kopen ook zeker geen extra kosten maken dan is 85 cent verzenden (die wij rekenen per postzegel) vaak al te duur.

Nee POSTNL is niet meer wat het was.
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Willem » 28 Apr 2017, 19:27

Als het bij jou de laatste tijd misgaat, moet er dan niet een lampje gaan branden bij je.

Willem
Gebruikers-avatar
Willem
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Volgende

Terug naar Het Praathuis