Waar zijn ze?

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: Ilosab, numisfreund, maarten89, koenmunten, Arjena3, Wendelin

Re: Waar zijn ze?

Berichtdoor euromunter » 28 Sep 2016, 18:34

Ik ben al tijden minder actief, mede omdat ik meer bezig ben met andere dingen.

Het forum is gewoon een stuk minder leuk geworden en de lol is er wel vanaf.

Als ik nieuws heb mail ik het vaak door naar Rudolf van muenzenforum.de , Jésus van Numismatica Visual en Kai van Starshop Forum.

Momenteel heb ik ook geen computer. Alleen een tablet en mobiel.

Wellicht dat ik het in de toekomst weer oppak. Eerst samen met mijn vriendin een huisje vinden en wellicht dat ik daarna weer verder ga op het forum.

Groeten Paul
Gebruikers-avatar
euromunter
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Ilosab » 28 Sep 2016, 18:41

Dat het forum een stuk minder leuk is geworden dat kan ik beamen. Over het algemeen zijn het eendagsvliegen die hier terecht komen met een financiële vraag. In mijn geval qua papiergeld vraag ik me nog steeds iedere dag af of ik iets moet plaatsen of niet.
Voor de euro liefhebbers is het jammer natuurlijk dat je niet meer actief bent want zij hadden er wel wat aan. Ik beperk me tot de jaarlijkse Nederlandse euroset en de coincards en daarvan word je overspoeld met informatie.
Veel succes met het zoeken van een huis voor jullie beiden en ik hoop na alle hectiek weer het e.e.a. te lezen van je op het forum.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 
eBay: http://

Berichtdoor janssenfrank » 28 Sep 2016, 19:24

Het forum is inderdaad een stuk rustiger geworden. Maar gelukkig zijn er wel nog genoeg mensen over. Het is misschien ook een beetje de tijd van het jaar: in de zomer zijn de mensen vaak meer buiten in de tuin en zo bezig, in de winter worden de albums weer eens uit de kast gehaald.

Wat ik me wel afvraag: hebben we wel voldoende actieve moderatoren? Al is het maar om die spammers er zo snel mogelijk af te gooien. Als er moderatoren zijn die niet meer vaak actief zijn, is het dan niet beter vervangers voor hen aan te stellen?

Zie dit niet als een open sollicitatie, maar gewoon als een puntje om over van gedachte te wisselen.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor llinde » 28 Sep 2016, 22:19

euromunter schreef:Eerst samen met mijn vriendin een huisje vinden en wellicht dat ik daarna weer verder ga op het forum.

Dat eerste is zeker zo belangrijk, en ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het verzamelen van euromunten minder leuk is geworden.
Veel verzamelgebieden zijn door de uitgevende instanties behoorlijk verziekt.

Ik noem maar een paar willekeurige voorbeelden:
KNM met zijn coincards waar ze alles wat rond is en van metaal is instoppen
België die niet alle 2 euromunten meer voor nominaal uitgeeft
Monaco met zijn woekerprijzen
Malta die zodanig met munttekens goochelt dat ze 1 munt in 3 versies kunnen uitgeven

Voor veel euroverzamelaars is dat een reden om af te haken, en dus wordt het ook rustiger op de diverse forums.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor numisfreund » 29 Sep 2016, 16:40

Voor iedereen, die zich hier niet meer goed informeerd voeld en ook duits leest, heb ik deze site:

http://www.emuenzen.de/forum/forums/euromuenzen.10/

Hier informeer ik zamen met anderen over alles, wat de euro en vooral de 2-€-munten betreft. Je hoeft niet lid te worden, om lezen te kunnen, maar het zou wel leuk zijn ... en het is dan makelijker.

(Sorry voor fouten in mijn nederlands)
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
Gebruikers-avatar
numisfreund
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Germany Germany 
eBay:

Berichtdoor Stoif » 30 Sep 2016, 12:32

Dan moet ik mijn Duits maar weer een beetje bijspijkeren :thumb up:
Anders is er ook nog Google translate.
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland
Stoif
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Palmbird » 30 Sep 2016, 14:21

Stoif schreef:Dan moet ik mijn Duits maar weer een beetje bijspijkeren :thumb up:
Anders is er ook nog Google translate.

IK lees soms ook wel mee op een anderstalig forum maar het blijft natuurlijk beter als info hier ook gepost wordt.
Vooral omdat dit forum als Nederlandstalig zijnde zowel voor Nederlanders als Vlamingen van dienst is .Het zou echt jammer zijn als we voor nuttige info alleen maar beroep zouden kunnen doen op anderstalige fora.We mogen niet vergeten dat heel wat bezoekers (vaak beginnelingen) hier weg vinden en het de moeite vinden om de hobby starten.Als je als beginneling hier niet meer terecht kan...
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.
Palmbird
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 

Berichtdoor numisfreund » 30 Sep 2016, 16:58

Palmbird schreef:... maar het blijft natuurlijk beter als info hier ook gepost wordt.
Vooral omdat dit forum als Nederlandstalig zijnde zowel voor Nederlanders als Vlamingen van dienst is .Het zou echt jammer zijn als we voor nuttige info alleen maar beroep zouden kunnen doen op anderstalige fora.We mogen niet vergeten dat heel wat bezoekers (vaak beginnelingen) hier weg vinden en het de moeite vinden om de hobby starten.Als je als beginneling hier niet meer terecht kan...

Ik geef je absolut gelijk! Ik heb jullie met "ons" duitse forum alleen maar goed gemeent een alternative genoemd.

Een forum leefd door en van de lieden - dus niet klagen, maar zelf rechercheren en mee doen!!! Mijn informaties vallen ook niet plotseling uit de hemel ... :knipoog:
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
Gebruikers-avatar
numisfreund
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Germany Germany 
eBay:

Berichtdoor mk0111 » 30 Sep 2016, 20:42

Ilosab schreef:Het zijn voornamelijk de leden van mijn begintijd die niet meer of nooit meer op het forum verschijnen met hun opmerkingen.
Munthunter, Grivnagozer (heel sporadisch), Euromunter, Sebastiaan1995, Voskeman, Rinuske, Grijsaard, Koiboyke, Bankovky, Robin, Dick, Hierm, Jantomat en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En niet te vergeten de " verbannen " leden Gerardo en Herman.
Gelukkig ben ik er nog (al zijn mijn opmerkingen altijd sporadisch geweest en vaak van weinig toegevoegde waarde :angel: )

euromunter schreef:Wellicht dat ik het in de toekomst weer oppak. Eerst samen met mijn vriendin een huisje vinden en wellicht dat ik daarna weer verder ga op het forum.
Succes met het vinden van een huisje. En geloof me, daar gaat ook heel veel tijd in zitten haha. Maar ik mis de euro info natuurlijk wel ;)

numisfreund schreef:Voor iedereen, die zich hier niet meer goed informeerd voeld en ook duits leest, heb ik deze site:

http://www.emuenzen.de/forum/forums/euromuenzen.10/

Hier informeer ik zamen met anderen over alles, wat de euro en vooral de 2-€-munten betreft. Je hoeft niet lid te worden, om lezen te kunnen, maar het zou wel leuk zijn ... en het is dan makelijker.

(Sorry voor fouten in mijn nederlands)
Ik zal deze in de gaten houden. En je Nederlands is goed genoeg ;)
Groeten,
Marcel

http://www.mk0111.nl
Gebruikers-avatar
mk0111
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Jan W » 30 Sep 2016, 22:21

numisfreund schreef:Een forum leefd door en van de lieden - dus niet klagen, maar zelf rechercheren en mee doen!!! Mijn informaties vallen ook niet plotseling uit de hemel ... :knipoog:

Tja, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. :thumb up:
Jan W
Donateur
Donateur

Berichtdoor George_III » 02 Okt 2016, 20:28

Inmiddels is het ook al een tijdje geleden dat ik hier op het forum van mij heb laten horen. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben dagelijks actief geweest op het forum, maar mijn laatste post dateert al van bijna een half jaar geleden. De redenen hiervoor lopen uiteen; maar het komt er op neer dat ik oa met school nogal druk ben geweest. Inmiddels is het weer wat rustiger, dus heb ik weer wat meer tijd om hier te plaatsen! Maar ook ik, in mijn relatief korte periode op het forum, heb al redelijke wat actieve plaasters zien verdwijnen, inderdaad vaak door een kleine, en onbenullige geschillen met een mede-forumlid. Gewoon aardig zijn jongens! :sarcasm2:

Gewoon een berichtje om te laten zien dat ik nog niet weg ben,

Mika

Ps. Ook is er binnen mijn verzamelgebied wat veranderd, maar daarover volgt snel meer…..
Ik verzamel: Alle munten geslagen onder George III, middeleeuws Europa en Kruisvaarders, Provinciaal Nederland, Engeland en Frankrijk.
Verlanglijst: Een daalder uit mijn woonplaats!
Gebruikers-avatar
George_III
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Great Britain Great Britain 

Berichtdoor Arjena3 » 12 Okt 2016, 14:28

Ik ben er ook nog hoor.

Helaas heb ik door nogal wat wijzigen in mijn prive leven niet veel tijd momenteel.
Ik zit nu midden in een bedrijfs verhuizing en daarna moet ik mijn bejaarde moeder verhuizen.

zo zie je maar; er zijn allerlei redenen waarom een forum ( tijdelijk ) minder aktief is
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor peterpaul31 » 18 Okt 2016, 14:40

Beste Mensen,

ik denk dat bijdragen aan forums (fora?) vaak in golfbewegingen gaan. Veel plaatsen wil ook niet altijd zeggen dat het inhoudelijk ook echt interessant is. Wat ik altijd leuk heb gevonden aan dit forum is dat mensen hun nieuwe aanwinsten showden maar ook de verhalen met achtergrond over bepaalde munten of periodes.
Zelf kijk ik nog maar zelden hier, maar als ik hier ben vind ik het wel leuk om te lezen wat ik gemist heb. Heb er geen ervaring mee, maar zal het in veel fora niet hetzelfde verlopen, een groot verloop, onderlinge irritaties? Niets menselijks is ons vreemd.
Munten verzamelen heeft ook vaak met financiën te maken. Als je niet veel aanschaft, plaats je ook vaak minder (in mijn geval dan).
Peter (Paul)
verzamelaar van wereldmunten
Gebruikers-avatar
peterpaul31
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor hierm » 21 Okt 2016, 18:15

Ilosab schreef:Het zijn voornamelijk de leden van mijn begintijd die niet meer of nooit meer op het forum verschijnen met hun opmerkingen.
Munthunter, Grivnagozer (heel sporadisch), Euromunter, Sebastiaan1995, Voskeman, Rinuske, Grijsaard, Koiboyke, Bankovky, Robin, Dick, Hierm, Jantomat en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En niet te vergeten de " verbannen " leden Gerardo en Herman.

Dag Alfred,

Klopt dat ik me weinig heb laten zien, reden is dat begin dit jaar aangekondigd werd dat onze afdeling opgeheven zou worden. Lang heeft men ons in onzekerheid gelaten wat er met ons zou gebeuren.
Hierdoor is het verzamelen op een laag pitje komen te staan, dus ook mijn bezoek aan deze site. Mijn functie is nu per 1 okt definitief opgeheven, ben nog bezig met afronden/overdracht naar andere vestiging.Sinds kort ben ik gelukkig gevraagd bij te springen op een andere afdeling, men is bezig een functie voor me te creeeren, maar die is nog niet goedgekeurd. Heb er wel goede hoop op. Maar dat betekent heel iets nieuws leren en op een leeftijd van 62 valt dat niet mee. Ook al heb ik de instelling dat ik mijn hele leven wil leren, het gaat wat moeizamer dan toen ik 20 was. Maar ben al blij dat ik nog werk heb, solliciteren op je 62e is kansloos en met pensioen gaan, daar ben ik nog niet toe.
Dus ik zal de komende tijd zo nu en dan de site weer bezoeken, maar veel bijdragen van me hoef je niet te verwachten, maar misschien komt dat volgend jaar wel weer.

gr
Ina
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Gebruikers-avatar
hierm
Donateur
Donateur

Berichtdoor Ilosab » 21 Okt 2016, 18:45

Hallo Ina,

Ja, ze weten de ouderen wel te pakken altijd bij reorganisaties. Pas achteraf komen ze erachter dat er veel kennis is verloren en vaak is het dan te laat. Hopelijk pakt het voor jou goed uit want je moet zeker nog een jaar of 4. En v.w.b. dat bijleren is dat zeker niet zo makkelijk, en dat voor die paar jaar. Ik had op mijn 55e tegen mijn leidinggevende gezegd dat ik nooit meer naar een cursus ga, ook niet PIZ (Pensioen In Zicht), genoeg opleidingen gehad in mijn leven. Ik ben nu 1 jaar met vervroegd pensioen en woon 10 maanden in Hongarije, heb er nog geen centje spijt van. Hopelijk kun je toch af en toe nog wel eens een aanwinst laten zien.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

VorigeVolgende

Terug naar Het Praathuis