Waar zijn ze?

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Waar zijn ze?

Bericht door Ilosab » 28 sep 2016, 09:51

Na Munthunter schijnt ook Euromunter verdwenen te zijn, Paul is hier ook al niet meer gezien sinds eind augustus.
En wat te denken van Moderator Robin, niets sinds juli 2015.
Moderator Rinuske, niets sinds november 2014.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

numisfreund Germany
Senior lid
Senior lid

Re: Waar zijn ze?

Bericht door numisfreund » 28 sep 2016, 10:29

Alfred, jij bent er en ik ben er ... - wij zijn al met z'n tween ...
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf

Stoif
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Stoif » 28 sep 2016, 11:53

Mis het euro nieuws van Paul !
Toch degene met goede bronnen en informatieve berichten over het euro gebied.
Hoop eigenlijk wel dat hij weer actief wordt. :gniffel:
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland

numisfreund Germany
Senior lid
Senior lid

Bericht door numisfreund » 28 sep 2016, 14:30

Stoif schreef:Mis het euro nieuws van Paul !
Toch degene met goede bronnen en informatieve berichten over het euro gebied.
Hoop eigenlijk wel dat hij weer actief wordt. :gniffel:
Hij is actief ... - ik lees vaker van hem, maar heelas niet (meer) hier.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 28 sep 2016, 15:09

numisfreund schreef:Hij is actief ... - ik lees vaker van hem, maar heelas niet (meer) hier.
Heb ik dan iets gemist? Waarom is hij hier niet meer actief en ergens anders wel? Is er iets gebeurd?
Ik begrijp sowieso niet waarom het niet wordt gemeld als men niet meer op het forum voor bijdragen zorgt. Er kan altijd iets gebeuren waardoor men besluit om niet meer actief op het forum bezig te zijn maar vertel het dan een keer en neem afscheid.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Banknotow
Donateur
Donateur

Bericht door Banknotow » 28 sep 2016, 15:49

Ilosab schreef:Na Munthunter schijnt ook Euromunter verdwenen te zijn, Paul is hier ook al niet meer gezien sinds eind augustus.
En wat te denken van Moderator Robin, niets sinds juli 2015.
Moderator Rinuske, niets sinds november 2014.

Voor zo ver ik in de wandelgangen heb gehoord heeft de Munthunter het druk
met bier brouwen met zijn vrienden.
Elk papierke is er weer 1

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 28 sep 2016, 15:54

Banknotow schreef:Voor zo ver ik in de wandelgangen heb gehoord heeft de Munthunter het druk met bier brouwen met zijn vrienden.
Ondanks dat ik geen alcohol drink is daar niets mis mee maar hij heeft dit forum opgericht en is webmaster. Beetje slordig om dan je gezicht (tekst) niet meer te laten zien.

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 28 sep 2016, 16:27

Ach, ik kan me voorstellen dat werk, gezin of andere hobby's veel tijd nemen. Ik maak me niet zo druk dat Jeroen niet meer zo vaak van zich laat horen. Ik ben al blij dat hij dit forum nog steeds in de lucht houdt. Daar zit ook al veel werk achter.

Ik maak me meer zorgen om een aantal leden die de laatste tijd zijn afgehaakt vanwege allerlei gedoe en heen-en-weer reacties met andere forumleden. Helaas hebben sommige mensen gewoon een kort lontje. Maar het scheelt wel een aardig aantal leuke bijdragen. Gelukkig komen er zo nu en dan ook weer nieuwe leden bij die veel inbreng hebben.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 28 sep 2016, 16:33

Dat is zo Jan maar het is niet meer het forum van een paar jaar geleden. Veel leden met kennis zijn verdwenen en als er dan eentje bij komt die echt iets weet dan is dat alweer een meevaller.

maarten89
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 28 sep 2016, 17:09

Ik ben er ook nog hoor greeny
Wel erg druk, ben begonnen met de opleiding verzorgende IG. Werken en leren. Maar ik hou hier nog wel in de gaten hoor :lollig:

Groetjes

Maarten
Verzameld: 1 en 2 stuiverstukken + duiten.

http://picasaweb.google.nl/103538629734 ... Gelderland

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 28 sep 2016, 17:23

Het zijn voornamelijk de leden van mijn begintijd die niet meer of nooit meer op het forum verschijnen met hun opmerkingen.
Munthunter, Grivnagozer (heel sporadisch), Euromunter, Sebastiaan1995, Voskeman, Rinuske, Grijsaard, Koiboyke, Bankovky, Robin, Dick, Hierm, Jantomat en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En niet te vergeten de " verbannen " leden Gerardo en Herman.

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 28 sep 2016, 18:37

Ik ben er ook nog hoor :-).
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

numisfreund Germany
Senior lid
Senior lid

Bericht door numisfreund » 28 sep 2016, 19:00

Ik denk, dat Paul (euromunter) hier wel nog leest. Mischien zegt hij hier iets op ...

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 28 sep 2016, 19:01

Ik hoop het want iedereen mag doen en laten wat ze willen maar ik zou wel graag de reden willen weten waarom hij hier niet meer komt.

numisfreund Germany
Senior lid
Senior lid

Bericht door numisfreund » 28 sep 2016, 19:24

Ik heb Paul (euromunter) net een email gestuurt met een link naar deze thread.

Zoals ik hem ken zal hij wel reageeren ...

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 28 sep 2016, 19:34

Ik ben al tijden minder actief, mede omdat ik meer bezig ben met andere dingen.

Het forum is gewoon een stuk minder leuk geworden en de lol is er wel vanaf.

Als ik nieuws heb mail ik het vaak door naar Rudolf van muenzenforum.de , Jésus van Numismatica Visual en Kai van Starshop Forum.

Momenteel heb ik ook geen computer. Alleen een tablet en mobiel.

Wellicht dat ik het in de toekomst weer oppak. Eerst samen met mijn vriendin een huisje vinden en wellicht dat ik daarna weer verder ga op het forum.

Groeten Paul

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 28 sep 2016, 19:41

Dat het forum een stuk minder leuk is geworden dat kan ik beamen. Over het algemeen zijn het eendagsvliegen die hier terecht komen met een financiële vraag. In mijn geval qua papiergeld vraag ik me nog steeds iedere dag af of ik iets moet plaatsen of niet.
Voor de euro liefhebbers is het jammer natuurlijk dat je niet meer actief bent want zij hadden er wel wat aan. Ik beperk me tot de jaarlijkse Nederlandse euroset en de coincards en daarvan word je overspoeld met informatie.
Veel succes met het zoeken van een huis voor jullie beiden en ik hoop na alle hectiek weer het e.e.a. te lezen van je op het forum.

Alfred

janssenfrank
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 28 sep 2016, 20:24

Het forum is inderdaad een stuk rustiger geworden. Maar gelukkig zijn er wel nog genoeg mensen over. Het is misschien ook een beetje de tijd van het jaar: in de zomer zijn de mensen vaak meer buiten in de tuin en zo bezig, in de winter worden de albums weer eens uit de kast gehaald.

Wat ik me wel afvraag: hebben we wel voldoende actieve moderatoren? Al is het maar om die spammers er zo snel mogelijk af te gooien. Als er moderatoren zijn die niet meer vaak actief zijn, is het dan niet beter vervangers voor hen aan te stellen?

Zie dit niet als een open sollicitatie, maar gewoon als een puntje om over van gedachte te wisselen.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 28 sep 2016, 23:19

euromunter schreef:Eerst samen met mijn vriendin een huisje vinden en wellicht dat ik daarna weer verder ga op het forum.
Dat eerste is zeker zo belangrijk, en ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het verzamelen van euromunten minder leuk is geworden.
Veel verzamelgebieden zijn door de uitgevende instanties behoorlijk verziekt.

Ik noem maar een paar willekeurige voorbeelden:
KNM met zijn coincards waar ze alles wat rond is en van metaal is instoppen
België die niet alle 2 euromunten meer voor nominaal uitgeeft
Monaco met zijn woekerprijzen
Malta die zodanig met munttekens goochelt dat ze 1 munt in 3 versies kunnen uitgeven

Voor veel euroverzamelaars is dat een reden om af te haken, en dus wordt het ook rustiger op de diverse forums.

Luit

numisfreund Germany
Senior lid
Senior lid

Bericht door numisfreund » 29 sep 2016, 17:40

Voor iedereen, die zich hier niet meer goed informeerd voeld en ook duits leest, heb ik deze site:

http://www.emuenzen.de/forum/forums/euromuenzen.10/

Hier informeer ik zamen met anderen over alles, wat de euro en vooral de 2-€-munten betreft. Je hoeft niet lid te worden, om lezen te kunnen, maar het zou wel leuk zijn ... en het is dan makelijker.

(Sorry voor fouten in mijn nederlands)

Stoif
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Stoif » 30 sep 2016, 13:32

Dan moet ik mijn Duits maar weer een beetje bijspijkeren :thumb up:
Anders is er ook nog Google translate.
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland

Palmbird
Senior lid
Senior lid

Bericht door Palmbird » 30 sep 2016, 15:21

Stoif schreef:Dan moet ik mijn Duits maar weer een beetje bijspijkeren :thumb up:
Anders is er ook nog Google translate.
IK lees soms ook wel mee op een anderstalig forum maar het blijft natuurlijk beter als info hier ook gepost wordt.
Vooral omdat dit forum als Nederlandstalig zijnde zowel voor Nederlanders als Vlamingen van dienst is .Het zou echt jammer zijn als we voor nuttige info alleen maar beroep zouden kunnen doen op anderstalige fora.We mogen niet vergeten dat heel wat bezoekers (vaak beginnelingen) hier weg vinden en het de moeite vinden om de hobby starten.Als je als beginneling hier niet meer terecht kan...
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.

numisfreund Germany
Senior lid
Senior lid

Bericht door numisfreund » 30 sep 2016, 17:58

Palmbird schreef: ... maar het blijft natuurlijk beter als info hier ook gepost wordt.
Vooral omdat dit forum als Nederlandstalig zijnde zowel voor Nederlanders als Vlamingen van dienst is .Het zou echt jammer zijn als we voor nuttige info alleen maar beroep zouden kunnen doen op anderstalige fora.We mogen niet vergeten dat heel wat bezoekers (vaak beginnelingen) hier weg vinden en het de moeite vinden om de hobby starten.Als je als beginneling hier niet meer terecht kan...
Ik geef je absolut gelijk! Ik heb jullie met "ons" duitse forum alleen maar goed gemeent een alternative genoemd.

Een forum leefd door en van de lieden - dus niet klagen, maar zelf rechercheren en mee doen!!! Mijn informaties vallen ook niet plotseling uit de hemel ... :knipoog:

mk0111
Donateur
Donateur

Bericht door mk0111 » 30 sep 2016, 21:42

Ilosab schreef:Het zijn voornamelijk de leden van mijn begintijd die niet meer of nooit meer op het forum verschijnen met hun opmerkingen.
Munthunter, Grivnagozer (heel sporadisch), Euromunter, Sebastiaan1995, Voskeman, Rinuske, Grijsaard, Koiboyke, Bankovky, Robin, Dick, Hierm, Jantomat en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En niet te vergeten de " verbannen " leden Gerardo en Herman.
Gelukkig ben ik er nog (al zijn mijn opmerkingen altijd sporadisch geweest en vaak van weinig toegevoegde waarde :angel: )
euromunter schreef:Wellicht dat ik het in de toekomst weer oppak. Eerst samen met mijn vriendin een huisje vinden en wellicht dat ik daarna weer verder ga op het forum.
Succes met het vinden van een huisje. En geloof me, daar gaat ook heel veel tijd in zitten haha. Maar ik mis de euro info natuurlijk wel ;)
numisfreund schreef:Voor iedereen, die zich hier niet meer goed informeerd voeld en ook duits leest, heb ik deze site:

http://www.emuenzen.de/forum/forums/euromuenzen.10/

Hier informeer ik zamen met anderen over alles, wat de euro en vooral de 2-€-munten betreft. Je hoeft niet lid te worden, om lezen te kunnen, maar het zou wel leuk zijn ... en het is dan makelijker.

(Sorry voor fouten in mijn nederlands)
Ik zal deze in de gaten houden. En je Nederlands is goed genoeg ;)
Groeten,
Marcel

http://www.mk0111.nl

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 30 sep 2016, 23:21

numisfreund schreef:Een forum leefd door en van de lieden - dus niet klagen, maar zelf rechercheren en mee doen!!! Mijn informaties vallen ook niet plotseling uit de hemel ... :knipoog:
Tja, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. :thumb up:

Terug naar “Het Praathuis”