idee Munthunter facebook groep

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: Ilosab, marksch, Lumi, Einstein

Re: idee Munthunter facebook groep

Berichtdoor Willem » 30 Sep 2015, 20:30

Hij heeft nog niet gereageerd. Persoonlijk denk ik dat het forum zijn langste tijd heeft gehad, dus misschien is dat facebook gebeuren geen eens een slecht idee.

Willem
Gebruikers-avatar
Willem
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor DutchNapoleon » 01 Okt 2015, 10:33

Helemaal mee eens
Gebruikers-avatar
DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Ilosab » 01 Okt 2015, 11:26

Degene die dit forum in stand houden zijn de forumleden die regelmatig iets plaatsen want van de webmaster en van Atox horen we of zien we weinig. Natuurlijk kan iedereen het druk hebben maar dan kan men toch even iets op het forum schrijven. Misschien zijn het privé omstandigheden maar schrijf dat dan even, inloggen en 1 regel kost 1 minuut. In het verleden was het op het Belgische forum ook lang stil en toen bleek het verkocht te zijn. Zou hier ook zoiets spelen?

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Palmbird » 01 Okt 2015, 15:05

Ik hoop dat er komende tijd wat leven opnieuw in het forum komt.Ik vraag me ook af of Stephan O nog actief is (al viel me het ook vroeger al op dat Stephan het druk heeft).Voor mij persoonlijk is het alvast een gemis dat er weinig activiteit is.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.
Palmbird
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 

Berichtdoor janssenfrank » 01 Okt 2015, 16:05

Ik merk ook dat er weinig activiteit is, de laatste tijd. Natuurlijk kan dit forum alleen overleven met actieve leden. Het forum staat of valt niet met de aan- of afwezigheid van de beheerder, maar het is wel prettig als er voldoende moderatoren zijn om het geheel te kunnen overzien.

We kunnen wel een facebookgroep beginnen, maar als daar de activiteit net zo hoog is als hier, dan kunnen we die moeite beter besparen.

Het forum zou sowieso niet verloren mogen gaan, omdat er hier een schat aan informatie te vinden is.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Thomas » 01 Okt 2015, 17:35

Ik heb ook gemerkt dat de activiteit op het forum de laatste tijd minder is.
Ik lees regelmatig de nieuwe berichten. Ik loop er zelf tegen aan dat ik veel lees en weinig berichten plaats. Dat heeft te maken dat ik wel iets wil bijdragen aan de topic. Als het niet mijn verzamelgebied is (voornamelijk Koninkrijk Nederland) is het moeilijk om actief deel te nemen aan de topic. Misschien hebben andere leden dit ook. Het lijkt dan dat er weinig met het forum gedaan wordt, maar in feite wordt er wel iets mee gedaan. Alleen de beheerder kan hier inzicht in hebben.

Anderen hebben het ook al aangegeven. Een forum is bedoeld voor iedere muntenliefhebber. De beheerder / initiatiefnemer hoeft naar mijn mening niet altijd de trekkersrol te vervullen. Iedereen heeft het wel eens te druk met andere dingen.
Dat wil niet zeggen dat het forum op zijn gat ligt, omdat de beheerder al lange tijd niets van zich heeft laten horen.

De Facebookgroep zal het forum nooit kunnen vervangen als het gaat om het archiefbeheer. Niet iedereen heeft Facebook. Het wel of niet starten van een Facebookgroep zal naar mijn mening weinig veranderen aan de activiteit op het forum.
Leden die nu geen tijd / interesse hebben voor het forum, hebben ook geen tijd voor de Facebook-groep.
Verzamelaar van:
Nederlands Koninkrijk: Willem III en Wilhelmina (vanaf zf+), Juliana (unc) en Beatrix (unc)
Euromunten: 2 euro CC (unc), jaarsets Nederland en Finland (unc) en de verzamelaarsmunten van Nederland 5 en 10 euro (proof)
Gebruikers-avatar
Thomas
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Jan W » 01 Okt 2015, 20:02

Eens met Janssenfrank en Thomas. Het forum bestaat al een tijd en over veel zaken is al veel geschreven. Maar alleen dat is al goud waard. Daarnaast is het een uitstekend platform om andere verzamelaars te treffen, vragen te stellen, kennis te delen en bijvoorbeeld nieuwe aanwinsten te laten zien. Dat laatste staat een beetje stil. Ik weet dat er genoeg forumleden zijn die mooie munten en bankbiljetten kopen maar daar verder niet over communiceren.
Het is gewoon een kwestie van nieuwe onderwerpen aanmaken over zaken die jou boeien en zo nu en dan eens wat laten zien. Persoonlijk vind ik het juist leuk om te schrijven en/of commentaar te geven of vragen te beantwoorden. Thuis hoef ik er echt niet mee aan te komen en anders is het wel een heel solistisch gebeuren, dat verzamelen. :knipoog:

Dat Jeroen tijdelijk uit de lucht is kan gewoon prima. Er zijn genoeg andere forumleden die bijdragen kunnen leveren. Alleen moet je dat dan ook doen. Ik mis wel sommige, voorheen zeer actieve, forumleden zoals Grivnagozer die hier geweldige stukjes hebben achtergelaten.

Kortom, zonder dit forum en haar vele leden, waarvan sommigen mij intussen bijna dierbaar zijn, zou ik het verzamelen een stukje minder leuk vinden. Juist het delen van kennis maakt het verzamelen zo leuk.
Jan W
Donateur
Donateur

Berichtdoor Palmbird » 01 Okt 2015, 20:33

Vaak lees ik een posting die ik heel goed /leerrijk vind en mis ik dan een soort aanklikken dat ik al bij andere fora eens vond van 'I found this posting helpfull'.
Zo kan deze die iets aanbrengt zien of wat hij schreef gesmaakt werd en door hoeveel lezers dit gebeurde,ook de forumgebruikers aangeven dat ze het interessant vonden .Komt zo een beetje dichter bij facebook zoals liken.
Het is maar een klein vakje bij ieder posting maar ik zou dit een aangename toevoeging vinden.Het brengt ook een levendiger en actiever gedrag van de forumgebruikers teweeg vind ik en zou een opwaardering van bepaalde topics kunnen meebrengen.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.
Palmbird
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 

Berichtdoor Ilosab » 01 Okt 2015, 20:55

Jan W schreef: Maar alleen dat is al goud waard. Daarnaast is het een uitstekend platform om andere verzamelaars te treffen, vragen te stellen, kennis te delen en bijvoorbeeld nieuwe aanwinsten te laten zien. Dat laatste staat een beetje stil. Ik weet dat er genoeg forumleden zijn die mooie munten en bankbiljetten kopen maar daar verder niet over communiceren.

Klopt, in het verleden heb ik vaak nieuwe aanwinsten op het gebied van papiergeld laten zien. Feit is dat 95% van de leden geen papiergeld verzamelen en van degene die dat wel doen is PatrickP eigenlijk de enige die veel kennis van zaken heeft omtrent papiergeld van Nederland. Ik ben een verzamelaar van papiergeld en geen kennisfreak, om de doodeenvoudige reden dat ik niet zo lang verzamel zoals zovelen. En als ik thuiskom met een nieuwe aanwinst dan heb ik weinig zin om een scan te maken. Ik berg mijn aanwinst gelijk op en ga dan met mijn dochtertje spelen, is eigenlijk nog leuker. Als ik het niet vergeet dan zal ik dit weekend misschien iets plaatsen want ik heb goede hoop op een nieuwe aanwinst.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor munt9490 » 01 Okt 2015, 21:54

ik bezit geen Facebook, sterker nog ik heb eens Facebook proberen te maken weliswaar niet voor persoonlijk gebruik. Moet kunnen maar dan moet je een persoonlijk account maken. Ik het formulier invullen en ik wordt gewoon door Facebook geweigerd mijn naam zou niet echt zijn, wie zijn hun om te bepalen dat ik niet besta? voor mij geen Facebook

forum gebruik ik ben vooral een lezer inplaats van een schrijver en ik denk dat vele dat zijn die op dit forum komen. Forum moet zeker actief blijven ondanks dat het steeds dezelfde zijn die met info aan komen denk dat de stille gebruiker best aanwezig is
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten
munt9490
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Henri De Ryck » 02 Okt 2015, 06:55

Ik vrees dat het met een facebookgroep nog stiller gaat worden op het forum.
Ik plaats niet veel berichten op het forum om de eenvoudige reden dat ik zo direct niets nuttig te melden heb. Ik lees wel de berichten die mij interesseren en ben blij met de informatie die daar dan krijg.
Misschien is het ook stiller op het forum omdat het een beetje komkommertijd is.
Henri De Ryck
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor Ilosab » 02 Okt 2015, 09:23

Henri De Ryck schreef:Misschien is het ook stiller op het forum omdat het een beetje komkommertijd is.

Die zijn in de aanbieding bij AH, 2 voor 0,99 :lollig:
Kokkommertijd is al geweest toch? Dat is meestal de periode juli en augustus. Nu zijn er weer de beurzen en veilingen die bezocht kunnen worden en waar nieuwe aanwinsten de revue passeren. Zoals gezegd, veel leden hebben geen Facebook account, ik denk dat onder de leden die nooit een bijdrage aan het forum hebben geleverd meer mensen zijn die op Facebook zitten. Er zijn 2348 forumleden waarvan 1968 10 of minder bijdragen hebben geleverd. Die zullen op FB ook geen bijdrage leveren en het is allemaal leuk en aardig om ook bij FB te horen maar voor wat betreft zo'n forum zal het niet veel nut hebben.

Alfred
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor CorioCoins » 09 Dec 2015, 14:08

Graag wil ik bij deze even reclame maken voor een Facebook groepje.
Hierin kunnen muntjes geruild, verkocht en gekocht worden.
Tevens kunnen er vragen worden gesteld die hopelijk door medeleden beantwoord kunnen worden.

DEEL, WORD LID EN WIN.

Voor alle verzamelaars van Nederlandse munten en bankbiljetten.
Wil je kans maken op een van de 5 ter beschikking gestelde prijzen dan is het heel eenvoudig om te winnen.
- Word lid van de groep https://www.facebook.com/groups/1713215442229679
- deel dit bericht
- en raad het aantal zinken dubbeltjes dat in dit lot zit.

Bij de eerste 100 nieuwe leden worden 5 prijzen verloot :
- Compleet lotje 1941 (9 verschillende munten)
- 1 gulden 1931
- 10 cent 1941, 1942, 1943 zink (3x)
Bijlagen
dubbeltjes 1.jpg
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Vorige