idee Munthunter facebook groep

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
DutchNapoleon
Donateur
Donateur

idee Munthunter facebook groep

Bericht door DutchNapoleon » 20 sep 2015, 11:35

Dag mede forummers,

Ik zat eens te denken is het niet leuk om een facebook groep te maken voor ons forum.
Ik heb het idee dat het forum gebruik veel minder is geworden.
Ook vind ik dat het lastig is om foto's te plaatsen op het forum.
Uiteraard is het dan een besloten facebook groep.

Hoe staan jullie hier tegenover?

DutchNapoleon

janssenfrank
Superlid
Superlid

Re: idee Munthunter facebook groep

Bericht door janssenfrank » 20 sep 2015, 14:50

Ik denk dat het wel een goede aanvulling voor het forum kan zijn. We moeten alleen niet alle activiteit naar facebook verplaatsen, maar vooral hier actief blijven. Maar voor onderling contact kan het volgens mij heel goed zijn.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Bericht door DutchNapoleon » 20 sep 2015, 17:33

En het is leuker en makkelijker om foto's delen. Je kan dan bijv een Muntmanifestatie groepsbericht maken en dan kan ieder zijn aanwinsten en ervaring in de reacties plaatsten..

Palmbird
Senior lid
Senior lid

Bericht door Palmbird » 20 sep 2015, 17:45

Weinig reactie toe nu toe maar ik zag uit ervaring bij andere fora dat het wel een succes was .
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.

Thomas
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Thomas » 20 sep 2015, 18:09

Als aanvulling op het forum vind ik het een goed idee.
Een voordeel vind ik dat je foto's makkelijk kan delen. Een nadeel vind ik dat interessante onderwerpen in een Facebook groep moeilijker gearchiveerd kunnen worden.
Mijn ervaring van een facebook groep (op een ander gebied) is dat er een tweedeling van gebruikers ontstaat. De ene groep gaat de facebook groep hoofdzakelijk gebruiken en stelt vragen in de facebook groep, zonder eerst zelf gezocht te hebben naar het antwoord. De andere groep gebruikt hoofdzakelijk het forum en gaat eerst op zoek naar het antwoord, voordat de vraag gesteld wordt.

Een mogelijk nadeel van een Facebook groep kan zijn dat er alleen maar vragen gesteld worden wat een munt waard is (dat gebeurt nu ook op het forum, maar de drempel wordt lager om je in te schrijven via facebook).
Verzamelaar van:
Nederlands Koninkrijk: Willem III en Wilhelmina (vanaf zf+), Juliana (unc) en Beatrix (unc)
Euromunten: 2 euro CC (unc), jaarsets Nederland en Finland (unc) en de verzamelaarsmunten van Nederland 5 en 10 euro (proof)

janssenfrank
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 20 sep 2015, 18:30

Goed punt wat Thomas zegt. Het risico bestaat dat er als het ware twee fora ontstaan. Daarom zei ik al dat de "echte activiteiten" hier moeten plaatsvinden. Facebook zou echt een aanvulling moeten zijn v.w.b. foto's, agenda, enz.

Eigenlijk zou het fijn zijn als dan één van de twee, het forum of de fb-groep alleen actieve leden zou hebben. Ik vind het prima dat er mensen komen met de vraag hoeveel een munt waard is en daarna niets meer laten horen. Misschien moet de fb-groep dan alleen actieve forumleden toelaten?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Thomas
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Thomas » 20 sep 2015, 18:39

janssenfrank schreef:Goed punt wat Thomas zegt. Het risico bestaat dat er als het ware twee fora ontstaan. Daarom zei ik al dat de "echte activiteiten" hier moeten plaatsvinden. Facebook zou echt een aanvulling moeten zijn v.w.b. foto's, agenda, enz.

Eigenlijk zou het fijn zijn als dan één van de twee, het forum of de fb-groep alleen actieve leden zou hebben. Ik vind het prima dat er mensen komen met de vraag hoeveel een munt waard is en daarna niets meer laten horen. Misschien moet de fb-groep dan alleen actieve forumleden toelaten?
Dat zal een goede optie kunnen zijn, dat je eerst op het forum ingeschreven moet zijn om lid te kunnen worden van de facebook groep. Ik weet niet of dat organisatorisch makkelijk te doen is. Ik denk dat we de inspanningen van een facebook groep niet moeten onderschatten (veel werk qua moderator, accepteren van leden etc). Maar als echte aanvulling zal het wel goed kunnen gaan.
Verzamelaar van:
Nederlands Koninkrijk: Willem III en Wilhelmina (vanaf zf+), Juliana (unc) en Beatrix (unc)
Euromunten: 2 euro CC (unc), jaarsets Nederland en Finland (unc) en de verzamelaarsmunten van Nederland 5 en 10 euro (proof)

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 20 sep 2015, 18:43

Er zijn natuurlijk ook forumleden die niet op Facebook zitten.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Koevoets numismatics
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics » 20 sep 2015, 19:05

Iedereen is natuurlijk vrij om een numismatiek gerelateerde discussiegroep op Facebook te starten, maar ik zou dit los van het forum laten. Want je haalt dan juist alleen activiteit bij het forum weg. Dus geef het niet de naam Munthunter.

Als het hier te lastig is om laagdrempelig foto's te plaatsen zou je daar naar kunnen kijken en eventueel een aanpassing kunnen doen.

marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch » 20 sep 2015, 20:27

Hallo,

Er bestaan al een paar Nederlandse numismatiekgroepen. Eén ervan staat vermeld in mijn onderschrift. Deze groep staat open voor alle forumleden.

Vriendelijke groet,

Mark

NijmegenMunten
Donateur
Donateur

Bericht door NijmegenMunten » 20 sep 2015, 20:39

ik post niet heel veel op het forum, maar lees met veel interesse de meeste onderwerpen. Zit niet op Facebook dus hoop niet dat de boel daarheen verschuift.

marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch » 20 sep 2015, 20:43

Ik denk niet dat er mensen van het forum naar een Facebookgroep zullen verhuizen. Een forum is veel praktischer. Een Facebookgroep is wel handig om te kunnen communiceren met mensen die (nog) geen lid zijn.

Vriendelijke groeten,

Mark

DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Bericht door DutchNapoleon » 21 sep 2015, 00:05

Gemengde reacties tot nu toe...
Het idee van een groep voor enkel actieve leden lijkt mij een goed plan.

Het is ook een idee om bijvoorbeeld aankondigingen van nieuwe uitgiftes te teasen op facebook maar uiteindelijk door te linken naar het forum voor meer info.

Ook zou er naast de vaste facebook groep ook nog een extra groep te kunnen maken waarin je munten te koop of ruil kunt aanbieden. Een Munthunter Ruil/ Verkoop groep.

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 21 sep 2015, 08:50

Ik zit niet op Facebook, ben ook niet van plan daar aan deel te nemen. Het gevaar van een aparte groep is dat daar informatie op wordt uitgewisseld die het forum niet haalt en wellicht andersom. Moet je twee applicaties bij gaan houden en de meesten van ons hebben al weinig tijd. :knipoog:

Lumi
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi » 21 sep 2015, 10:44

Ilosab schreef:Er zijn natuurlijk ook forumleden die niet op Facebook zitten.

Alfred
Inderdaad....

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert

Einstein
Senior lid
Senior lid

Bericht door Einstein » 21 sep 2015, 17:18

Lumi schreef:

Alfred
Inderdaad....

Ludo

En nogmaals inderdaad...

NijmegenMunten
Donateur
Donateur

Bericht door NijmegenMunten » 21 sep 2015, 17:29

Wat ik wel een handig onderdeel van dit forum vind is de kalender. Helaas staat er op 1 beurs na niks in. Heb even gekeken hoe ik zelf iets kan toevoegen maar dat lukt me niet. Het zou leuk zijn als daar alle veilingen en beurzen in komen te staan. Niks met Facebook te maken realiseer ik me, maar was even de opties aan het bekijken wat Facebook meer te bieden heeft. En dat is evenementen aan mekaar bekend stellen las ik. Dat kan dus ook hier op het forum en helemaal overzichtelijk in de kalender maar die optie word helaas niet gebruikt.

sgtravel
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel » 21 sep 2015, 18:01

Ik denk dat een facebook groep weinig zal toevoegen aan het forum, als je foto's van munten hebt plaats je die natuurlijk hier waar iedereen mee kan genieten. Zelf vind ik het vrij éénvoudig om hier op het forum foto's te plaatsen, mocht je hier problemen mee hebben , kun je natuurlijk altijd vragen hoe dit werkt.

Ik ben ook lid van een reis community genaamd reisreporter, hier plaatsen we de mooiste reisfoto's tips en blogs. Hier hebben een aantal reisreporters een facebook groep gestart, waar ik ook lid van ben. hier bespreken we alles wat niet op reisreporter geplaatst kan/mag worden. Meestal zijn het gesprekken over de problemen op de site, of gewoon over helemaal niets. De hoofdtaken: foto's, tips en blogs worden nog steeds gewoon op de reisreporter site geplaatst, dus leden niet lid zijn van de facebook groep missen eigenlijk niets.

Eind conclusie: Problemen (mensen/of technisch) worden al gewoon hier op het forum besproken, daar hebben we dus geen groep voor nodig. Als je ergens over wil praten wat niets met munten of bankbiljetten heeft te maken, dan hebben we daar het praathuis voor. Eigenlijk zie ik niets wat speciaal op een facebook groep besproken moet worden, en zal het dus niets toevoegen.
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC & Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof

Thomas
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Thomas » 21 sep 2015, 19:31

sgtravel schreef:Ik denk dat een facebook groep weinig zal toevoegen aan het forum, als je foto's van munten hebt plaats je die natuurlijk hier waar iedereen mee kan genieten. Zelf vind ik het vrij éénvoudig om hier op het forum foto's te plaatsen, mocht je hier problemen mee hebben , kun je natuurlijk altijd vragen hoe dit werkt.

Ik ben ook lid van een reis community genaamd reisreporter, hier plaatsen we de mooiste reisfoto's tips en blogs. Hier hebben een aantal reisreporters een facebook groep gestart, waar ik ook lid van ben. hier bespreken we alles wat niet op reisreporter geplaatst kan/mag worden. Meestal zijn het gesprekken over de problemen op de site, of gewoon over helemaal niets. De hoofdtaken: foto's, tips en blogs worden nog steeds gewoon op de reisreporter site geplaatst, dus leden niet lid zijn van de facebook groep missen eigenlijk niets.

Eind conclusie: Problemen (mensen/of technisch) worden al gewoon hier op het forum besproken, daar hebben we dus geen groep voor nodig. Als je ergens over wil praten wat niets met munten of bankbiljetten heeft te maken, dan hebben we daar het praathuis voor. Eigenlijk zie ik niets wat speciaal op een facebook groep besproken moet worden, en zal het dus niets toevoegen.
Ben het hier volkomen mee eens!
Laatst gewijzigd door Thomas op 21 sep 2015, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzamelaar van:

hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm » 21 sep 2015, 19:32

Einstein schreef:
Lumi schreef:

Alfred
Inderdaad....

Ludo

En nogmaals inderdaad...
Ik zie dat ik niet de enige ben zonder facebookaccount.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn » 21 sep 2015, 21:47

tja die kalender had ik wat bij moeten houden,maar zo n beursganger ben ik niet en t kost me veel moeite om t op te zoeken
dus misschien kan iemand bij deze iemand aanstellen die de kalender wat bij wil houden,nijmegenmunt :knipoog:
ben bang dat jeroen even niet actief is op t forum.ik wil ook vragen of de chat terug mag komen,die vond ik leuk!
oja;iedereen veel plezier op de biljetten beurs in valkenburg dit weekend!
collector of world coins and banknotes
see you at muntmanifestatie :wave:

Henri De Ryck
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Henri De Ryck » 22 sep 2015, 06:57

Ik zit ook niet op Facebook.
Ik zou het spijtig vinden als er via dat kanaal informatie van het forum zou verloren gaan voor niet-Facebookmensen.

Pim
Senior lid
Senior lid

Bericht door Pim » 22 sep 2015, 09:21

leon voorn schreef:ik wil ook vragen of de chat terug mag komen,die vond ik leuk!

Jaaa :D Die moet zeker terug :thumb up: :thumb up:

Verder lijkt mij een facebook groep niet zo'n goed idee, ik denk dat het lastig is om aanbod, gewone berichten en taxatie/determinatie vragen goed geordend te houden, waardoor het een chaotische bende wordt.

~Pim

NijmegenMunten
Donateur
Donateur

Bericht door NijmegenMunten » 22 sep 2015, 20:24

leon voorn schreef:tja die kalender had ik wat bij moeten houden,maar zo n beursganger ben ik niet en t kost me veel moeite om t op te zoeken
dus misschien kan iemand bij deze iemand aanstellen die de kalender wat bij wil houden,nijmegenmunt :knipoog:
ben bang dat jeroen even niet actief is op t forum.ik wil ook vragen of de chat terug mag komen,die vond ik leuk!
oja;iedereen veel plezier op de biljetten beurs in valkenburg dit weekend!
Ben geen techneut maar als de kalender gewijzigd zou kunnen worden zodat iedereen er beurzen/veilingen in kan plaatsen dan ben je er al denk ik.

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn » 23 sep 2015, 20:05

de moderator wil alleen uitgekozen personen zodat het geenrommeltje word
want je kan dus zelf ook een scheldwoord ofzo intypen....
collector of world coins and banknotes
see you at muntmanifestatie :wave:

Terug naar “Het Praathuis”