Een fluitje van een cent?

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: Klokkestein, Ilosab

Re: Een fluitje van een cent?

Berichtdoor Stephan O » 16 Jun 2015, 12:41

Jan W schreef:Normaal gesproken zijn er geen 'uniformen' aanwezig bij een eerste slag. Dat was nu een keer het geval vanwege de achtergrond, 200 jaar Waterloo, van dit vijfje. Het waren o.a. Nederlandse soldaten die toen tegen Napoleons troepen vochten. Vandaar dat de Minister van Defensie deze keer ook de eerste slag mocht doen als verre 'nazaat' van de toenmalig aanvoerder Willem, de prins van Oranje (de latere koning Willem II).
Ik heb trouwens niet het idee dat 200 jaar Waterloo nog zo leeft bij de bevolking. 100 jaar geleden werden in Nederland nog triomfbogen opgericht ter herdenking van 100 jaar Waterloo. Nu leeft het vooral bij de Europese munthuizen en boekenuitgevers die hopen er wat aan te verdienen. :knipoog:

Vandaar. ik vond het al wat 'overdreven' voor een eerste slag, maar wel mooi om het voor deze gelegenheid zo te doen.

Jan W schreef:Dat was nu een keer het geval vanwege de achtergrond, 200 jaar Waterloo, van dit vijfje.Nederlandse soldaten die toen tegen Napoleons troepen vochten

Dat lijkt me wel luguber ;) :lollig:

Gr, Stephan

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 173/332 CC (52,1%) + 152/313 'Normaal' (48,6%) Totaal: 325/645 stuks (50,4%)
ForumLid: #1080
Winnaar van de niet gespeelde munthunter-voetbalpoule WK 2014
Derde in de munthunter-voetbalpoule EK 2016
Gebruikers-avatar
Stephan O
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Vorige

Terug naar Het Praathuis