MA Shops

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

MA Shops

Bericht door Ilosab » 03 jun 2015, 13:39

In Duitsland bestaat er een site MA-Shop waar ik wel eens een bezoekje breng om te bekijken wat er in de aanbieding is.
Sinds 6 dagen staan er ook advertenties op MP van MA-Shops.nl en wie schetst mijn verbazing dat de familie uit Klaaswaal erachter zit, was te verwachten eigenlijk want volgens mij proberen ze zo'n beetje het monopoly te verkrijgen omtrent de numismatiek. Vraag ik me wel af of ze iets te maken hebben met de Duitse site.
In ieder geval staan de aanbiedingen bankbiljetten van Nederland en Nederlands Indië bij de categorie Europa. Voor Nederlands papiergeld is er op MP een aparte rubriek en ik heb veel landen van Europa bezocht maar Nederlands Indië ben ik daar niet tegengekomen. Is moeilijk om te weten dat Nederlands Indië volgens mij in de categorie Azië thuishoort maar ik kan me natuurlijk vergissen. Ik ben niet afgestudeerd in de Numismatiek, draag geen blauw pak op beurzen en veilingen en mijn hoogste opleiding is LTS Spons en Zeem.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

C.vanderLey
Senior lid
Senior lid

Re: MA Shops

Bericht door C.vanderLey » 03 jun 2015, 14:41

Alfred,hoe kom jij erbij dat de Ruytertjes hier achter zitten?

Groeten, Cor.

mielos81
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door mielos81 » 03 jun 2015, 15:26

FF zitten kijken, maar kan zelf geen link naar De Ruiter BV vinden.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 03 jun 2015, 17:34

Hier is de link:
https://www.ma-shops.nl/deruiter/item.p ... medium=cpc

Of vertaald: Ga naar Marktplaats-Munten en Postzegels-Bankbiljetten Europa-Advertentie van MA Shops en klik op website. Daar staat De Ruyter BV

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

C.vanderLey
Senior lid
Senior lid

Bericht door C.vanderLey » 03 jun 2015, 18:55

MA shops is gewoon een site voor o.a. handelaren in munten en bankbiljetten waar ze hun voorraad aan kunnen bieden.
De Ruiter maakt hier al enige tijd gebruik van.
Zoals ik het zie zijn de advertenties van MA shops zelf om de eenvoudige reden dat wat er wordt aangeboden van verschillende handelaren is en dus ook de Ruiter.

Groeten, Cor.

mielos81
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door mielos81 » 03 jun 2015, 21:13

Yup, nu zie ik het. Inderdaad wat Cor zegt, lijkt gewoon een verzamelplaats van verschillende aanbieders.

Grt. Emiel

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 03 jun 2015, 21:43

MA-Shops is inderdaad een van oorsprong Duits bedrijf wat een podium beschikbaar stelt voor munthandelaren om hun spullen te verkopen (en daar vangen ze commissie voor). Ze werken ook met feedback maar dan alleen voor de verkopers.
Er zitten intussen wel meer Nederlandse handelaren op die hun spullen daar verkopen (intussen ook Belgen, Fransen en Engelsen). De prijzen liggen vaak echter behoorlijk hoog en de graderingen zijn soms een lachertje.

Einstein
Senior lid
Senior lid

Bericht door Einstein » 04 jun 2015, 17:22

Jan W schreef:MA-Shops is inderdaad een van oorsprong Duits bedrijf wat een podium beschikbaar stelt voor munthandelaren om hun spullen te verkopen (en daar vangen ze commissie voor). Ze werken ook met feedback maar dan alleen voor de verkopers.
Er zitten intussen wel meer Nederlandse handelaren op die hun spullen daar verkopen (intussen ook Belgen, Fransen en Engelsen). De prijzen liggen vaak echter behoorlijk hoog en de graderingen zijn soms een lachertje.
Dat is volledig juist!
Zo was de prijs van een munt, aangeboden door een Franse handelaar, 10 % duurder dan wat zij vroegen op ebay voor exact diezelfde munt.
Toen ik op de site van MA-Shop 10 % korting vroeg, kreeg ik die niet, en heb de munt dus op ebay gekocht...
Op de manier had ik de korting dus wèl!
marc

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 04 jun 2015, 17:26

Einstein schreef:Zo was de prijs van een munt, aangeboden door een Franse handelaar, 10 % duurder dan wat zij vroegen op ebay voor exact diezelfde munt.
Toen ik op de site van MA-Shop 10 % korting vroeg, kreeg ik die niet, en heb de munt dus op ebay gekocht... Op de manier had ik de korting dus wèl!
marc
Dat was die 10% commissie natuurlijk.. :knipoog:

Trouwens een goede tip, vaak bieden handelaren munten aan via verschillende kanalen en daar kunnen inderdaad prijsverschillen tussen zitten.

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 10 jun 2015, 22:05

Oops MA shops is nu ook actief op marktplaats en overspoeld de rubrieken met advertenties.

ruim 46000 advertenties op mp, is dit het einde voor deze rubrieken ?
als je naar de bankbiljetten rubriek gaat kijken denk ik van wel......

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 11 jun 2015, 11:11

Nou, qua prijs denk ik niet dat ze veel zullen verkopen. Waar ik wel bang voor ben is dat veel particulieren weg blijven met hun verkopen omdat het weinig nut heeft om iets aan te bieden als er al zoveel staat.

Alfred

Lumi
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi » 11 jun 2015, 13:22

Na de KNM overspoelt MA-shops marktplaats aanzienlijk :thumb down:
Alleen zitten beide met hun prijzen aanzienlijk hoger dan de "normale" aanbieders.
Ook nemen ze bij MA-shops niet de moeite om dat wat ze aanbieden te vertalen, het meeste staat er op in het Engels en Duits. Lijkt me toch ook niet erg aantrekkelijk voor een koper?

Ik laat me zeker niet uit het veld slaan en blijf gewoon mijn items (goedkoop) aanbieden :lach:

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 11 jun 2015, 13:50

Heel goed en hopelijk zijn er meer die er zo over denken. Ze hebben eerst het Belgische forum naar de kloten geholpen. Op veilingen kun je niet normaal bieden of ze zitten er tussen en nu vergriepen ze dus ook MP voor de gewone man.

Alfred

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 11 jun 2015, 14:37

56000 advertenties al...dat zijn 10000 advertenties in een dag, lijkt erop dat mp een deal heeft gemaakt met ma

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 11 jun 2015, 16:17

Zo wordt MP nog onoverzichtelijker dan het al was. Je kunt wel zoekopdrachten instellen maar iedereen gebruikt weer andere benamingen voor dezelfde munten. Nu de Duitsers erbij komen wordt het helemaal onoverzichtelijk: Wilhelm III Taler aus 1874 voor een rijksdaalder Willem III 1874.. :knipoog:

Je kunt in ieder geval niet zeggen dat het aanbod aan munten klein is. Ik zag op MP ook allerlei handelaren juist vragen naar complete collecties en verzamelingen. Blijkbaar is de muntenbusiness booming :gniffel: .

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc » 12 jun 2015, 11:54

Ik speciaal naar t forum om te melden dat ik me erger aan het feit dat familie de Ruyter onze marktplaats rubriek aan t vervuilen is, is er al een topic over.

Gaat ook weer nergens over.
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.

$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r » 12 jun 2015, 12:10

Mogelijk zijn ze het snel zat als 50000 mailtjes krijgen dat de advertentie niet meer voor in de rubriek staan en dat hij weer omhoog geplaatst kan worden..
Dat is tenminste 1 van mijn irritaties van Marktplaats, mogelijk dat 'zakelijke' gebruikers dat wel kunnen uitzetten?

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 12 jun 2015, 12:21

$and€r schreef:Mogelijk zijn ze het snel zat als 50000 mailtjes krijgen dat de advertentie niet meer voor in de rubriek staan en dat hij weer omhoog geplaatst kan worden..
:lollig: :thumb up:

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 12 jun 2015, 12:47

Nou, ik denk dat ze hoog in de ranking staan op MP en dat alle advertenties automatisch omhoog geplaatst worden, daar hebben ze wel pegels voor over. Ze hebben toch ergens de eigenschap dat ze het iedereen zo moeilijk mogelijk willen maken en alleen maar omdat ze een monopoly positie hebben.

Alfred

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc » 13 jun 2015, 12:13

$and€r schreef:Mogelijk zijn ze het snel zat als 50000 mailtjes krijgen dat de advertentie niet meer voor in de rubriek staan en dat hij weer omhoog geplaatst kan worden..
Dat is tenminste 1 van mijn irritaties van Marktplaats, mogelijk dat 'zakelijke' gebruikers dat wel kunnen uitzetten?
Volgens mij kun je dat uitschakelen. Ik krijg ze in ieder geval niet meer.
Allen een mailtje als mijn advertentie bijna verwijderd gaat worden.

Verder vind ik die hele monopoly positie niet heel prettig.
Is er in de postzegel wereld niet zoiets gebeurd dat 1 bedrijf in het bezit was van (praktisch) alle dure zegels?
Dit bedrijf kwam toen te klappen, en dus lagen alle zegels voor een prikkie op straat, waardoor de hele postzegel wereld nu vrijwel op zijn gat ligt.

Wat als familie de Ruyter ook failliet gaat. Zitten we met onze 'investering'.

Vraag het me af ...
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 13 jun 2015, 12:21

Nu hebben ze bij de Europese niet-euro biljetten ook al Romeinse munten geplaatst. Mag je wel een mooi pak dragen maar eens een eikel altijd een knurft.

Alfred

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 13 jun 2015, 21:32

SnakeDoc schreef:Verder vind ik die hele monopoly positie niet heel prettig.
Is er in de postzegel wereld niet zoiets gebeurd dat 1 bedrijf in het bezit was van (praktisch) alle dure zegels?
Dit bedrijf kwam toen te klappen, en dus lagen alle zegels voor een prikkie op straat, waardoor de hele postzegel wereld nu vrijwel op zijn gat ligt.

Wat als familie de Ruyter ook failliet gaat. Zitten we met onze 'investering'.

Vraag het me af ...
MA-Shops is een platform waar allerlei onafhankelijke munthandelaren hun spullen aanbieden. Als MA-Shops failliet gaat zullen de munthandelaren gewoon blijven bestaan.

Met zo'n platform kan het overigens twee kanten op qua prijzen:
1. Men probeert goedkoper te zijn dan de concurrent en verlaagt de prijzen (zoals bij de supermarktoorlog)
2. Men gaat op het zelfde prijsniveau zitten als de concurrent of zelfs iets hoger.

Helaas is 2. het geval op een enkele aanbieder na.

Als de familie de Ruyter failliet gaat kan dat van invloed zijn op Nederlandse munten en bankbiljetten. Of andere concurrenten kopen de spullen op zodat de markt nog steeds (kunstmatig) schaars blijft en de prijzen op hetzelfde niveau blijven. Ik schat in dat het laatste scenario het meest waarschijnlijk is.

Lumi
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi » 14 jun 2015, 15:27

Heb bij MP de irritatie van MA-Shops aangekaart en de volgende reactie gekregen:

Beste meneer of mevrouw Neijens,

U geeft aan hinder te ondervinden van de hoeveelheid advertenties die MA-shops heeft geplaatst. Graag help ik u hiermee.

Marktplaats is een platform, waarop koper en verkoper bij elkaar worden gebracht. Zowel particulieren als bedrijven mogen gebruik maken van dit platform. Dit is toegestaan, zolang advertenties volgens de voorwaarden worden geplaatst.

Veel bedrijven bieden producten aan als 'Nieuw'. Door de filters 'Zo goed als nieuw' en 'Gebruikt' te selecteren kunt u de meeste bedrijfsadvertenties uit uw zoekresultaten filteren. Ik raad aan om deze mogelijkheid eens te proberen. Via de volgende link kunt u meer informatie vinden over hoe u gericht kunt zoeken op Marktplaats en zodoende hopelijk tot meer gewenste zoekresultaten komen:

http://www.marktplaats.nl/i/help/faq.do ... =000005063

Mocht u advertenties tegenkomen die niet conform de voorwaarden geplaatst zijn, kunt u deze melden via ons Meldsysteem. Met behulp van de knop 'Meld aan Marktplaats' kunt u ons op de hoogte brengen van een advertentie. Met uw melding kunt u een reden voor de verwijdering van de advertentie aangeven. Wij bekijken vervolgens de betreffende advertentie en nemen waar mogelijk gepaste actie.

Verder heb ik uw bericht als suggestie doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Op die manier kan uw bericht bijdragen aan een maximum voor het aantal geplaatste advertenties. Wanneer wij over een bepaald onderwerp suggesties ontvangen, controleren we of het mogelijk is een wijziging door te voeren. Wij stellen het zeer op prijs wanneer onze gebruikers met ons meedenken ter verbetering van de site. Indien u nog meer suggesties heeft, ontvang ik die graag van u.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd of ontvang graag uw reactie wanneer ik u verder van dienst kan zijn.

Met vriendelijke groet,

René

Helpdesk medewerker
http://www.marktplaats.nl

Niets nieuws maar een standaard reactie.

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 14 jun 2015, 17:44

Had je iets anders verwacht dan? Ze verdienen aan de blauwe pakken boys dus die zullen ze geen strobreed in de weg leggen.

Alfred

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 14 jun 2015, 19:30

SnakeDoc schreef:Is er in de postzegel wereld niet zoiets gebeurd dat 1 bedrijf in het bezit was van (praktisch) alle dure zegels?
Heb je hier misschien meer informatie over? Klinkt als een interessante casus.
Jan W schreef:Als de familie de Ruyter failliet gaat kan dat van invloed zijn op Nederlandse munten en bankbiljetten. Of andere concurrenten kopen de spullen op zodat de markt nog steeds (kunstmatig) schaars blijft en de prijzen op hetzelfde niveau blijven. Ik schat in dat het laatste scenario het meest waarschijnlijk is.
Ik weet niet hoe groot de collectie van de Ruyter is. Van wat ik zo zie soms heb ik de indruk dat ze in bankbiljetten in ieder geval een groter gedeelte van de markt hebben dan in munten, het effect zal daar dan ook meer merkbaar zijn.
Ik denk dat zeker daar waar ze een grote collectie zeldzame stukken hebben, de kans niet zo heel groot is dat andere handelaren het allemaal opkopen. Een curator zal een zo groot mogelijke opbrengst willen realiseren. Dan moet hij of een heel goed bod van een handelaar krijgen, of alles veilen. Als prijzen kunstmatig hoog zijn, dan denk ik niet dat er een handelaar zal zijn die een grote voorraad tegen een kunstmatig hoge prijs zou willen kopen. En zelfs als hij het wil, zullen er weinig zijn die het kapitaal hebben om het ook werkelijk te doen. En als het allemaal in een keer geveild wordt door een curator, dan zal het wel degelijk een groot effect op de markt kunnen hebben.
Maar goed, het business model van de jongens uit Klaaswaal lijkt goed voor hen te werken, dus ik denk dat een faillissement niet zo snel zal gebeuren.

Terug naar “Het Praathuis”