Stilletjes op het forum?

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: koenmunten, Ilosab

Stilletjes op het forum?

Berichtdoor DutchNapoleon » 28 Mei 2015, 17:37

Ligt het nou aan mij of begint het een beetje doods te worden op het forum?
Gebruikers-avatar
DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Re: Stilletjes op het forum?

Berichtdoor Ilosab » 28 Mei 2015, 17:43

Tja, veel leden maar het zijn altijd dezelfde die bijdragen leveren. Het kan ook zijn dat mensen op vakantie zijn. En er zijn ook leden verdwenen die ook bijdragen leverden, dan houd je niet veel over.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor DutchNapoleon » 28 Mei 2015, 17:49

Tja voorheen met bijdragen van Euromunter waren de nieuwste uitgaven met een paar seconden volledig uitgemeten op het forum
Gebruikers-avatar
DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Ilosab » 28 Mei 2015, 18:01

Een week geleden was hij nog op het forum, misschien is hij op vakantie.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor neozion » 28 Mei 2015, 19:18

Begint steeds meer een euro forum te worden en een "ik kom 1 keer om te vragen wat het waard is en daarna kom ik niet meer terug" forum.
Van een aantal vaste leden weet ik dat ze daarom niet zo graag meer komen.
neozion
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor janssenfrank » 28 Mei 2015, 20:02

Het viel mij ook al op dat het wat slapjes is de laatste tijd. Misschien dat de mensen nu minder tijd hebben voor het verzamelen omdat het weer beter is, en men graag buiten zit. En misschien is er ook gewoon weinig nieuws...
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Ilosab » 28 Mei 2015, 20:06

Nou, we hebben Filanumis gehad en de veiling van de MPO. Er komen losjes aan ook weer euromunten uit maar daar wordt ook weinig van bekend gemaakt.

Alfred
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor sgtravel » 28 Mei 2015, 20:17

Ik vind dat het niet rustiger/drukker is dan normaal, de nieuwe aanwinsten rubriek word elke week goed gevuld.
Het aantal nieuwe topics in bv de koninkrijks munten is misschien niet zo groot, maar dat is misschien ook niet zo vreemd. Van een groot aantal munten is al erg veel info te vinden, en om nu van elke cent een nieuw topic te maken is waarschijnlijk ook wat overbodig.
Op eurogebied is het wel rustiger dan normaal, nu is het ontwerp van de nieuwe 5 euro dan ook niet zo bijzonder :crying: en is het misschien maar goed dat er geen uitgebreid topic over komt. Ook met de uitgifte van nieuwe €2cc munten schiet het de laatste 2 maanden niet echt op, volgens mij is deze week eindelijk die van Malta uit gekomen maar verder is er weinig nieuws over te vertellen.

Dat mensen graag willen weten wat de voor hun onbekende munt nu precies is, is toch één van de redenen dat er een muntenforum is. Hier zitten de mensen met kennis die we graag willen delen, vele van de vraag stellers hebben niets met munten en hebben ze meestal via via gekregen. Dat deze mensen maar 2 of 3 berichten schrijven is dan ook vrij normaal.

Naar mijn mening is het forum spring levend en kijk ik uit naar de vele nieuwe berichten :thumb up:
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1849 tot heden in FDC & Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof
Gebruikers-avatar
sgtravel
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Jan W » 28 Mei 2015, 20:19

Och, het is nu wel weer druk op het forum met berichtjes.. :knipoog:

We kunnen er zelf natuurlijk ook wat aan doen door meer nieuwe aanwinsten te plaatsen, achtergronden bij munten meer toe te lichten of in het praathuis te discussiëren over het "goede" beleid van de KNM, boefjes onder handelaren en wat ons allemaal verder te binnen schiet.

Ik ben nog steeds erg blij met dit forum in ieder geval al mis ik soms wel bijdragen van bepaalde mensen op dit forum die bewezen hebben zeer plezierige topics te schrijven.
Gebruikers-avatar
Jan W
Donateur
Donateur

Berichtdoor Munthunter » 06 Jul 2015, 09:33

Beste allemaal,

Het is inderdaad wat rustiger op het forum, rustiger dan we gewend zijn in de afgelopen jaren.

Ik ben zelf wat minder aanwezig (lees véél minder) vanwege een nieuw baan en drukte thuis en andere bezigheden. Daarnaast merk ik dat mijn passie waarmee ik jaren met veel plezier verzameld heb flink is afgenomen. Ik denk dat dit te maken heeft met de vele uitgiften op de 2 euro munten, mijn verzamelgebied. Het speciale is er een beetje af en ik voel niet meer de drang en het plezier om alles compleet te willen hebben. Zo vind je bij mij nog de ongeopende aankopen van de Muntmanifestatie 2014, niet eens in m'n album gestoken dus. Ik weet dat ik niet de enige ben die dit ervaart en waarschijnlijk zal dit ook bijdragen aan de rustige periode hier op het forum.

Toch wil ik zeker nietzeggen dat ik stop met verzamelen, ik heb vaker van dit soort dipjes gehad maar het verzamelen van de 2 euromunten blijft mij trekken. Ik ga er van uit dat rond de Muntmanifestatie ik wel weer wat meer passie zal voelen, zeker omdat je dan andere verzamelaars treft die mij wel weer wakker zullen schudden. Ook zal ik wat meer op het forum gaan komen nu ik wat meer ruimte weet te vinden en zal ook dat wel mee gaan werken.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor cinq » 06 Jul 2015, 15:50

Ik heb nooit veel bijdragen geleverd aan het forum, maar lees wel elke dag ALLE nieuwe berichten, blijft interessant
Ik had mijn 2 euromunten verzameling compleet m.u.v. ministaatjes. Ook voor mij is de passie over, vindt er niets meer aan. Ik heb de hele riedel aan mijn zoon gegeven, hij is er blij mee.

Het enige wat ik nog verzamel zijn de coincards van de knm, zowel munten als penningen. Van de munten heb ik alles (UNC en BU) behalve de eerste 4, die zal ik ook nooit aanschaffen. De penningen zijn compleet behalve de collecties, die verzamel ik niet, tenzij ik ze voor een prikkie op de kop kan tikken.

Voorheen verzamelde ik ook bullion coins en koninkrijk NL, boeit me ook niet meer, maar doe deze niet weg, althans nog niet.
cinq
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 06 Jul 2015, 19:12

Munthunter schreef:Daarnaast merk ik dat mijn passie waarmee ik jaren met veel plezier verzameld heb flink is afgenomen. Ik denk dat dit te maken heeft met de vele uitgiften op de 2 euro munten, mijn verzamelgebied. Het speciale is er een beetje af en ik voel niet meer de drang en het plezier om alles compleet te willen hebben. Zo vind je bij mij nog de ongeopende aankopen van de Muntmanifestatie 2014, niet eens in m'n album gestoken dus. Ik weet dat ik niet de enige ben die dit ervaart en waarschijnlijk zal dit ook bijdragen aan de rustige periode hier op het forum.

Toch wil ik zeker nietzeggen dat ik stop met verzamelen, ik heb vaker van dit soort dipjes gehad maar het verzamelen van de 2 euromunten blijft mij trekken.

Komt me bekend voor, door een teveel aan uitgiften daalt de interesse, je hebt eigenlijk de tijd niet om te genieten van een nieuwe aanwinst voor er al weer een volgende is.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Jan W » 06 Jul 2015, 22:43

Je kunt altijd overgaan op een ander verzamelgebied dan bijvoorbeeld de 2 Euro CC munten die zo massaal verschijnen. Wat dat betreft zie ik genoeg mooie voorbeelden: plantage geld, munten met afwijkende vormen, 1 munt per land, munten uit je woonplaats of provincie (altijd weer sneu als iemand in Drenthe woont :knipoog: ), klassieke munten, munten van George III, 3 Mark stukken uit het Duitse keizerrijk, Anna munten. Er valt nog zoveel te doen. :thumb up:

Als ik een nieuwe munt voor de collectie heb aangeschaft ligt deze altijd een week of wat op mijn bureau zodat ik er regelmatig naar kan kijken. Ik betrapte me er zelf op dat ik ook munten al gauw opborg maar daar minder van genoot.
Gebruikers-avatar
Jan W
Donateur
Donateur

Berichtdoor Henri De Ryck » 07 Jul 2015, 06:38

Bij mij begint de fun van het verzamelen er ook een beetje uit te gaan. Zeker als landen zoals België nog kleinere oplages gaan uitgeven dan de ministaatjes. Om dan nog maar te zwijgen over de zwakke ontwerpen van tegenwoordig.

Henri
Henri De Ryck
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor Palmbird » 07 Jul 2015, 13:16

Henri De Ryck schreef:Bij mij begint de fun van het verzamelen er ook een beetje uit te gaan. Zeker als landen zoals België nog kleinere oplages gaan uitgeven dan de ministaatjes. Om dan nog maar te zwijgen over de zwakke ontwerpen van tegenwoordig.

Henri

Zwakke ontwerpen zitten in oudere jaargangen ook .Ik vind de ontwerpen dit jaar heel mooi op enkele na.
Ik hou van verscheidenheid in een verzameling en dat valt nu net mee.Hopelijk gaat Griekenland niet uit de euro want hun ontwerpen vind ik altijd super.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.
Palmbird
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 

Volgende

Terug naar Het Praathuis