Stilletjes op het forum?

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: koenmunten, Ilosab

Re: Stilletjes op het forum?

Berichtdoor koenmunten » 07 Jul 2015, 14:40

Ik plaats ook wat minder op het forum, puur omdat het voor mij steeds lastiger is om nieuwe munten te vinden voor mijn verzameling.
De munten die ik nog zoek worden steeds zeldzamer en duurder. En ik heb dus minder vaak iets niet om te laten zien. Verder zitten we een beetje tussen de belangrijke veilingperiodes in.
De intensiteit waarmee ik het forum volg is niet minder. Ik kom elke dag wel even kijken of er nog iets leuks is en ik denk dat dat voor veel mensen geldt.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Gebruikers-avatar
koenmunten
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Indonesia Indonesia 
eBay: http://www.ebay.nl/sch/koenmunten/m.htm ... 7675.l2562

Berichtdoor janssenfrank » 07 Jul 2015, 16:35

Het is vakantietijd en het is mooi weer. Ik snap wel dat de mensen nu liever met andere dingen bezig zijn dan met de muntjes of de bankbiljetten.

Wat nu leuk kan zijn, is dat de online veilingen ook minder druk worden bezocht. Zodoende is de kans op een 'koopje' weer wat groter. Helaas gold dat gisteravond nog niet. Ik had interesse in een kavel op catawiki, maar ik kreeg nog stevige concurrentie van iemand. Samen hebben we de prijs nog flink opgedreven, maar ik heb hem toch nog gewonnen tegen een redelijke prijs. Kun je nagaan wat er was gebeurd als die andere er niet was geweest...

Nou ja, ik ga gewoon lekker door met verzamelen en ik kijk ook meerdere keren per dag of hier nog iets nieuws is.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor leon voorn » 08 Jul 2015, 21:21

vakantieman....gezellig he.... :lol:
leon blijft ook nog wel positief verzamelen,
ik ben alleen geen euro collector,slappe design met die muts op de 5 euro :wtf:
de aanloop naar de muntmanifestatie,zal ik zeker wat dingetjes posten...
bijna geen tijd om achter de computer te zitten,
moet geld verdienen voor de tickets :sttt:
later.....
collector of world coins and banknotes
see you at muntmanifestatie--houten :wave:
Gebruikers-avatar
leon voorn
Senior lid
Senior lid

Nationale vlag:
Philippines Philippines 
eBay: http://

Berichtdoor euromunter » 20 Aug 2015, 18:47

Eind mei was ik inderdaad twee weken in Italië. Heb tussendoor wel een keer wat geplaatst.

Maar ik post steeds minder omdat de lol er voor mij grotendeels vanaf is. Ik erger mij kapot aan de vierde gemeenschappelijke 2 euro herdenkingsmunt en de vele onnozele uitgiftes. Ik blijf voorlopig nog doorgaan met verzamelen en hoop de lol snel weer te vinden. Maar kan mij wel vinden in de woorden van Alfred (Ilosab). De vierde gemeenschappelijke uitgifte is even voor mij de druppel dat ik het niks meer aan vind. Vroeger was een herdenkingsmunt speciaal, nu niet meer, de één na de ander verschijnt...

Ook heb ik er steeds minder tijd voor over om alles te plaatsen op het forum. Daarom beperk ik mij voornamelijk tot de uitgifteprogramma's en toch de 2 euro herdenkingsmunten. Contacten met de buitenlandse munthuizen, banken en andere contacten onderhoud ik wel, maar de informatie opvragen vergt ook veel tijd. Daarom heb ik onlangs mijn bronnenlijst aan een bevriend forumlid gegeven, omdat ik weet dat hij het erg leuk vind, maar hoop ik ook dat hij af en toe mooi nieuws weet te plaatsen. En net zo'n leuk contact kan opbouwen met de diverse bronnen wat ik ook heb.

Ook volgende week ben ik weer op vakantie, dit keer bij de opa en oma van mijn vriendin in het zuiden van Duitsland en daar is geen internet. De informatie die komende week vrijkomt is vrij veel, waaronder het ontwerp van Slowakije voor 2016 en Ierland voor 2016. Kan natuurlijk morgen ook nog worden vrijgegeven :sttt:
Ik verwacht / hoop dat de informatie op het forum geplaatst gaat worden, anders is het wel te vinden bij onze vrienden van Starshop, Zwei-euro.com, Deutsches Münzenforum of Numismatica Visual...

Groeten Paul
Gebruikers-avatar
euromunter
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 20 Aug 2015, 18:54

euromunter schreef:in het zuiden van Duitsland en daar is geen internet.

Ik dacht dat ondertussen in de hele wereld zo ongeveer internet was... :knipoog:

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor euromunter » 20 Aug 2015, 20:52

Opa en oma hebben geen internet, dus geen wifi... :knipoog:

Heerlijk, 5 dagen geen internet :thumb up: