Halve centen NL

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.

Halve centen NL

Berichtdoor cinq » 03 Mrt 2015, 09:53

Momenteel verzamel ik 2 euro CC m.u.v. ministaatjes (compleet) en zoveel mogelijk coincards uitgegeven door de KNM.
Om mijn verzameling wat breder te trekken zit ik er aan te denken halve centen NL te gaan verzamelen, niet duurder dan pakweg €100 per stuk.
De halve centen verzameling hoeft voor mij niet compleet te worden.
Ik ben niet van plan om op marktplaats of ebay, enz te zoeken of bieden, hier heb ik gewoon geen zin in.
Ik wil de munten gewoon via een webshop van een munthandelaar aanschaffen. (noem het gemakzucht).

Wie kan mij helpen aan een betrouwbare handelaar, die redelijke prijzen vraagt en bovendien eerlijk is door bv niet een Fr voor Zfr te verkopen, enz.
cinq
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Re: Halve centen NL

Berichtdoor Pim » 03 Mrt 2015, 09:56

Kijk eens op mooiemuntjes.nl Veel halve centjes voor relatief goede prijzen.

En verder kan ik je toch Ebay aanraden, zoek op de grotere verkopers, en dat bieden is best spannend ;)

~Pim
Gebruikers-avatar
Pim
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor spatbord » 03 Mrt 2015, 10:15

Ik heb hier nog een hele reeks halve centen liggen. Ik heb ze ooit verzameld, maar richt me nu meer op de zilveren koninkrijksmunten. De kwaliteit varieert, vaak hoe ouder hoe lager de kwaliteit. :) Voor niet veel kun je ze overnemen, of ruilen tegen 2 euro CC's. :)
spatbord
Donateur
Donateur

eBay: http://

Berichtdoor cinq » 03 Mrt 2015, 11:07

spatbord schreef:Ik heb hier nog een hele reeks halve centen liggen. Ik heb ze ooit verzameld, maar richt me nu meer op de zilveren koninkrijksmunten. De kwaliteit varieert, vaak hoe ouder hoe lager de kwaliteit. :) Voor niet veel kun je ze overnemen, of ruilen tegen 2 euro CC's. :)

Bedankt voor je reactie, als je wilt kun je mij een pb sturen met jaartallen, kwaliteit en prijs.
Wellicht zit er iets bij om te beginnen.

Ruilen met €2 CC kan niet, ik heb elke munt slechts 1 maal en met deze verzameling wil ik niet stoppen.
cinq
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor janssenfrank » 03 Mrt 2015, 17:19

Halve centen moet zeker te doen zijn qua prijs. Zeker wat betreft de leeuwencenten. Daarvan is er maar één echt lastig en dat is de overslag 1922 over 1921. Bij Willem III heb je ook één lastige en bij Willem I zijn het er een stuk of 5.

Heel kostbaar is het ook niet, want een serie halve centen van Wilhelmina ging gisteren op catawiki weg voor 45 euro excl. kosten.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor cinq » 03 Mrt 2015, 19:01

janssenfrank schreef: Heel kostbaar is het ook niet, want een serie halve centen van Wilhelmina ging gisteren op catawiki weg voor 45 euro excl. kosten.

Ik heb net op catawiki de halve centen gezien. Minimaal Zfr, dat is toch behoorlijk goedkoop als ik de prijzen vergelijk met diverse munthandelaren.
Met verzendkosten en provisie zit je dan op pakweg 60 euro.
Ik kan een serie krijgen voor 80 euro incl. verzendkosten, ook minimaal Zfr.
Ik ga ze ophalen, kan ze dus zelf beoordelen en de verzendkosten gaan er nog vanaf.
cinq
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Terug naar Het Praathuis