extreme verzendkosten

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: simonvk, koenmunten, Ilosab, Lumi

Re: extreme verzendkosten

Berichtdoor janssenfrank » 18 Nov 2017, 20:53

Zo'n zending waarbij de postbode tekent en door de brievenbus mikt, moet je gewoon als vermist opgeven. Als jij dan zegt dat je op dat tijdstip niet thuis was en dreigt met een aanklacht tegen PostNL, wegens valsheid in geschrifte, dan komen ze wel over de brug. Oneerlijk? Maybe, maar soms moet je met gelijke munt terugbetalen.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor llinde » 18 Nov 2017, 22:57

Afgezien van het feit dat het inderdaad oneerlijk is een zending als vermist op te geven, moet je je afvragen wat je wilt bereiken.
Wat bedoel je met over de brug komen?
Als ontvanger heb je allereerst niet eens de mogelijkheid om te klagen over een vermiste zending bij het postbedrijf, dat moet de verzender doen, want die is de klant.
Wil je daar dan ook tegen gaan liegen dat je de zending niet ontvangen hebt? Volgens mij ben je dan nog erger als die postbode die ter goeder trouw probeert jou de post zo snel mogelijk toe te laten komen, en daar ongeoorloofde methoden voor gebruikt.
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor janssenfrank » 18 Nov 2017, 23:30

Ben ik niet met je eens, Luit. Als je betaalt voor een aangetekende zending, dan hoort die zending ook echt aangetekend te zijn, met alles erbij. Ook een handtekening voor ontvangst. Zelf tekenen mag gewoon weg niet, ook al is het goed bedoeld. Je weet ook niet wat er met de zending gebeurt als je hem door de brievenbus gooit. Misschien ligt er wel een hond klaar om de boel te verscheuren. Je tekent niet alleen voor ontvangst, maar ook voor een goede ontvangst, dus onbeschadigd. En wat als je een aangetekende zending krijgt die niet voor jou is, maar voor de vorige bewoner?

De meeste postbezorgers tekenen zelf om tijd te besparen en niet willen wachten. Maar er zijn ook bezorgers die betaald krijgen per geleverde zending. En als je de zending moet terugnemen omdat er niemand thuis is, heb je dus niks verdiend.

Maar sorry, dat is wel het risico van het vak. Ik kan niet een hele dag op de postbode wachten. Dan leveren ze het maar af op het postkantoor en dan haal ik het zelf wel op. Maar niet van "ik blijf niet wachten, hier heb je het en zoek het verder maar uit".
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor spatbord » 19 Nov 2017, 21:38

llinde schreef:Wil je daar dan ook tegen gaan liegen dat je de zending niet ontvangen hebt? Volgens mij ben je dan nog erger als die postbode die ter goeder trouw probeert jou de post zo snel mogelijk toe te laten komen, en daar ongeoorloofde methoden voor gebruikt.

Mee eens. Ik ben niet tevreden met hoe het poststuk is afgeleverd, maar zeggen dat ik het niet ontvangen heb terwijl dat wel zo is, is ook oplichting.

janssenfrank schreef: Je weet ook niet wat er met de zending gebeurt als je hem door de brievenbus gooit. Misschien ligt er wel een hond klaar om de boel te verscheuren.

Was het maar door de brievenbus in de voordeur gegooid. In plaats daarvan zat het in een (niet afgesloten) bus aan de straat. Oftewel: iedere voorbijganger had het er zo uit kunnen halen.

Anyway, ik heb hierover contact opgenomen met PostNL en kreeg dit terug: "Ik heb de klacht meteen even aangemaakt. Dit wordt intern besproken met de persoon in kwestie. Hierop krijg je verder geen terugkoppeling, maar in de toekomst zou je hier merkbaar verschil in moeten zien!"
Dat merkbare verschil heb ik zo mijn twijfels over, dit is de vijfde keer in twee jaar dat dit me gebeurt (en elke keer heb ik er melding van gemaakt).
spatbord
Donateur
Donateur

Berichtdoor llinde » 20 Nov 2017, 16:23

janssenfrank schreef:Ben ik niet met je eens, Luit. Als je betaalt voor een aangetekende zending, dan hoort die zending ook echt aangetekend te zijn, met alles erbij. Ook een handtekening voor ontvangst. Zelf tekenen mag gewoon weg niet, ook al is het goed bedoeld. Je weet ook niet wat er met de zending gebeurt als je hem door de brievenbus gooit. Misschien ligt er wel een hond klaar om de boel te verscheuren. Je tekent niet alleen voor ontvangst, maar ook voor een goede ontvangst, dus onbeschadigd. En wat als je een aangetekende zending krijgt die niet voor jou is, maar voor de vorige bewoner?

Dat ben ik met je eens, ik sprak toch ook over ongeoorloofde methoden... :knipoog:
Ik vind alleen dat jou "tegenmaatregelen" minstens zo fout zijn, en waarschijnlijk ook nog eens niets uithalen.
Zelf heb ik ooit eens een aangetekende zending uit Italië met een dure proofset in mijn zandbak terug mogen vinden, er was een briefje over in de bus gedaan. Gaat naar mijn mening echt te ver.
Ik heb ook al eens een bezorger gehad die mij netjes opbelde en vroeg of hij het in de brievenbus mocht gooien, dat kan dus ook.

janssenfrank schreef:De meeste postbezorgers tekenen zelf om tijd te besparen en niet willen wachten. Maar er zijn ook bezorgers die betaald krijgen per geleverde zending. En als je de zending moet terugnemen omdat er niemand thuis is, heb je dus niks verdiend.

Dit is inderdaad één van de oorzaken van dit soort problemen, aangetekende post gaat op de meeste plaatsen met de pakketbode en dat zijn vaak gedwongen zelfstandigen die inderdaad per pakket betaald krijgen, en als ik zie wat ze krijgen, vraag ik me serieus af waarom ik dan aan PostNL de hoofdprijs moet betalen.
Ik krijg tegenwoordig ook steeds vaker aangetekende post, vooral uit China wat met de normale postbezorger wordt meegegeven die helemaal geen aangetekende post mag bezorgen, allemaal bedrijfsstrategie om te voorkomen dat het met de pakketbezorger mee moet en dus per stuk betaald moet worden.

Begrijp me goed, ik ben zeker geen fan van PostNL, integendeel, maar jouw suggestie leid waarschijnlijk niet tot enige verandering omdat jij niet de klant bent van PostNL en daarom zelf geen claim kunt indienen voor een niet ontvangen pakket.
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Vorige

Terug naar Het Praathuis