Doodziek

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: Ilosab

Re: Doodziek

Berichtdoor llinde » 21 Jan 2015, 18:37

Munthunter schreef:Ook de vragen zijn al lang gekraakt naar ik meen en heb je hem 1 keer fout dan pak je toch het andere antwoord?

Dan heb jij daar toch iets heel anders in gedachten, want de Q en A plugin stelt geen keuzevragen maar bied je de mogelijkheid als beheerder zelf een vraag op te geven met het bijbehorende antwoord.
Dat is dus nog niet gekraakt, en er is dus geen keuze voor het "andere" antwoord.
Bevalt mij veel beter dan allerlei spam filters die toch uiteindelijk vaak weer gepasseerd worden.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Munthunter » 25 Jan 2015, 08:40

Beste Luit,

Je hebt gelijk en ik heb deze optie zojuist ingesteld. In eerste instantie ben ik niet zo voor deze vraag/antwoord-controle, dit omdat je hem het beste in tekst kunt weergeven. Niet voor de BOT's maar wel voor de handmatige spammers die vaak uit Rusland, China of andere verre landen opereren, zij zullen het vertalen van een Nederlandse vraag hopelijk te veel lastig vinden. Vandaar dat ik de Q&A optie al jaren geleden heb geïnstalleerd en hiermee een som opgaf die men moest beantwoorden, dit om buitenlandse nieuwe leden het niet te lastig te maken. Uiteindelijk deze optie al jaren niet meer gebruikt.

Maar ja op het forum is alles zo goed als in het Nederlands geschreven dus...

Bij deze zojuist een vraag gesteld in het Nederlands en hopen dat dit voor de spambots en de irritante Rusjes en Chineesjes al te moeilijk is om verder te komen. De spambot's lopen hoop ik vanzelf hier al op vast en er van uit gaande dat degene die zich bezig houden met het registreren op forums om te komen spammen niet al te bijster veel hersencapaciteit hebben...

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor llinde » 25 Jan 2015, 21:28

Munthunter schreef:Niet voor de BOT's maar wel voor de handmatige spammers die vaak uit Rusland, China of andere verre landen opereren, zij zullen het vertalen van een Nederlandse vraag hopelijk te veel lastig vinden.

Zelfs mijn engelstalige vraag op euroswapper werkt prima, aantal nieuwe leden per maand is niet gedaald en geen enkele spammer meer gezien sinds die tijd :lach:
Ik denk dat er weinig handmatige spammers zijn, of ze vinden het zoeken naar een antwoord op een engelstalige vraag ook al te moeilijk...
Als iemand echt wil registreren en de vraag niet goed beantwoorden kan, is er natuurlijk ook altijd nog de mogelijkheid om te emailen.
Ik vraag me wel altijd af waarom zoveel spam op willekeurige forums, zouden er echt genoeg bezoekers zijn die op zo'n link klikken om de gedane moeite te rechtvaardigen?

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Munthunter » 25 Jan 2015, 22:21

Nou er zijn zat Chineesjes en Rusjes die hoogst persoonlijk met behulp van Google de fora op weten te zoeken en handmatig dus accounts aanmaken. Dit voor waarschijnlijk een paar cent per registratie en spamgolf. Onlangs een programma gezien op TV waarin ze een spammer volgde in China, zielig en geestdodend werk lijkt mij.

Ondertussen moet men bij registratie op het forum nu een vraag beantwoorden én de tekst en cijfers uit een plaatje overnemen, dubbel lastig dus...

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Vorige

Terug naar Het Praathuis