INKOMSTEN WERVING FORUM

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: hansafloep, Arjena3, marksch, Ilosab, Johanavw

Re: INKOMSTEN WERVING FORUM

Berichtdoor CorioCoins » 10 Jan 2015, 13:06

@ Mark
Lezen is niet je sterkste kant volgens mij, zoals ik al eerder had geschreven is dit topic aangemaakt na overleg met Jeroen.
En ik zeg ook niet dat het forum dood is, maar dat bijvoorbeeld een onderdeel als de prijsvraag nieuw leven ingeblazen kan worden...
Het is gewoon een ludiek idee zonder investering, maar ik voel me nu echt stom dat ik dit geopperd heb en raak langzaam geagiteerd door de veelal negatieve reacties..

De vraag is dan ook of er genoeg mensen zijn die hun handtekening willen plaatsen en ideëen hebben over de logistieke haalbaarheid...
Niet de vraag of jullie hierop naderhand willen bieden en of er wel op geboden wordt!
Als je geen suikerzakjes verzamelt ga je daar ook geen geld aan uitgeven door erop te bieden en velen die hier euro's verzamelen doen dat van gecirculeerd geld.
Realiseer dat ieder zijn eigen verzamelgebied en interesses heeft! Voor elk verzamelitem zijn er verzamelaars...

Ik heb helemaal niets met de euro, maar gezien er toch veel verzamelaars op dat gebied zijn leek me dat de beste optie om als munt te kiezen.
Dus ik ben niet bang dat de gecirculeerde euro ook slechts 1 euro op de veiling opbrengt.
En zoals gezegd staat mijn eigen bod van 100 euro indien er 1000 mensen worden bereikt!

Een penning maken is leuk als het forum 10 jaar bestaat als herdenking en kost ook een investering, daar ga ik niet over...
Laatst gewijzigd door CorioCoins op 10 Jan 2015, 13:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor marksch » 10 Jan 2015, 13:14

Ik zie inderdaad nergens dat je al met Jeroen hebt overlegd, Bert, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Als je even bij me langs komt, wil ik best mijn handtekening op een lijstje zetten.

Vriendelijke groet,

Mark
Numismatiek op Facebook https://www.facebook.com/groups/numismatiek.nl/
Mijn webshop http://economy-x-talk.com/coins/ (tijdelijk adres)
Gebruikers-avatar
marksch
Volledig lid
Volledig lid

eBay: http://www.marktplaats.nl/verkopers/19910124.html

Berichtdoor CorioCoins » 10 Jan 2015, 13:17

xntriq-coins schreef: uiteraard in overleg met Jeroen. (Dit was er overigens al geweest voor ik het topic begon)

en

xntriq-coins schreef: Dus vandaar dat ik dit simpele en kosteloze idee opperde bij Jeroen.

Dus zoals ik al zei je had niet goed gelezen :lollig:

Overigens vind ik het prettig dat je wel bereid bent om een handtekening te plaatsen en
als ik in de buurt van een verzamelaar ben wil ik graag langskomen hoor, geen probleem.
Dat is het minst eenvoudige aan dit "project" de haalbaarheid en de logistiek hiervan.
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor NijmegenMunten » 10 Jan 2015, 19:17

marksch schreef:Hoi,

Misschien is dit meer een onderwerp waar Jeroen eerst eens over na zou moeten denken. Denk hij dat er extra budgetruimte nodig is voor dit forum?

Dit forum is echt niet dood. Regelmatig weten nieuwe leden het forum te vinden en er staan elke dag weer nieuwe berichten op. Dat zal het probleem dus niet zijn.

Je kunt het natuurlijk ook gewoon als een leuk project zien, zonder dat het geld op hoeft te leveren. Een andere mogelijkheid zou wellicht zijn een penning te laten slaan met de naam van het forum aan de voorzijde en een mooi kunstwerkje op de keerzijde. Geen idee hoeveel zoiets zou gaan kosten, maar als je echt inkomsten wilt genereren voor het forum, heeft de verkoop van zo'n penning misschien meer kans.

Groet,

Mark

Mijn bericht van gisteren gelezen? paar berichten boven die van jou? of hebben we gewoon dezelfde gedachte? :lach:
Gebruikers-avatar
NijmegenMunten
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor marksch » 10 Jan 2015, 20:01

Dat had ik nog niet gezien, NijmeegseMunten. Wat een leuk idee van jou ;-) Het lijkt me wel logisch om zoiets een keer te doen, vooral als het aantal actieve leden nog een beetje verder toeneemt.

Mark
Gebruikers-avatar
marksch
Volledig lid
Volledig lid

Berichtdoor marksch » 12 Jan 2015, 12:19

Ik heb nu eindelijk het berichtje gevonden waarin wordt gezegd dat er al overleg met Jeroen heeft plaatsgevonden. Ik had de indruk dat dit in het eerste berichtje stond, ook omdat het mij logisch lijkt zoiets meteen te vermelden. Het staar dus ergens halverwege op de vorige pagina.

Groet,

Mark
Gebruikers-avatar
marksch
Volledig lid
Volledig lid

Berichtdoor CorioCoins » 12 Jan 2015, 13:44

marksch schreef:ook omdat het mij logisch lijkt zoiets meteen te vermelden.

Het lijkt mij logisch dat je de hele thread leest, inclusief alle reacties, eer dat je zelf een reactie geeft :knipoog:

Inmiddels zijn er ook een aantal mensen die een penning willen uitbrengen.
Uiteraard ook een prima idee maar ik zie ik hier persoonlijk meerdere nadelen in:
- Er is een investeringsbedrag nodig om de muntjes (in China) te vervaardigen.
- Volgens mij zit daar ook met een minimumoplage aan vast.
- Ik verzamel GEEN penningen.
- Zo kost het iedereen geld die een penning wilt hebben.
- De distributie hiervan is ook een gelijkend probleem.

Als ik de ideeën naast elkaar leg --> links de penning rechts de "kettingbrief UNC euro":
investering / geen investering.
minimumoplage ? / 1000 handtekeningen
verzamelaars doelgroep groter / verzamelaars doelgroep kleiner
veel kopers moeten bereikt worden / 1 koper moet bereikt worden
productie tijd afhankelijk van derden / langere productie tijd
lange verkoop tijd door de hoeveelheid / korte verkoop tijd
directe reclame en groter bereik voor alleen munthunter (overigens geen groot bereik als de afnemers al van het forum gebruik maken) / directe reclame met matig bereik munthunter
geen nevenreclame / indirecte nevenreclame voor bedrijven die verbonden zijn dmv bijv handtekening

Wellicht is het een goed om een penning te creëren voor het 10-jarig bestaan?
Maar gezien het gebrek aan kennis is dit voor mij geen haalbare kaart om op de voorgrond mee te werken.
Wellicht is dit wel door iemand anders uit te werken?

Dankzij mijn boekhoudkundige achtergrond en organisatorisch vermogen,
ben ik van mening dat ik voor de "kettingbrief UNC euro" een succesvolle bijdrage kan leveren...
Het valt me op dat mensen wel hun handtekening willen zetten maar huiverig zijn met betrekking tot de opbrengst...
Ben niet te kritisch maar zie er de sport en de fun van in om eraan mee te werken.

Allereerst is een betere naam voor de euro gewenst:
Dus bij deze een PRIJSVRAAG voor diegene die de beste naam verzint voor de UNC euro.
Einddatum 31 januari en de winnaar krijgt van mij het bijgevoegde briefje van 5 gulden (kleine prijs maar het gaat om het idee, toch?)

Verder hoop ik nog steeds op de steun van de grotere standhouders...
Bijlagen
IMG_5377.JPG
Laatst gewijzigd door CorioCoins op 12 Jan 2015, 16:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor spatbord » 12 Jan 2015, 14:05

Als je wilt dat er veel vraag is naar zo'n penning, dan moet je hem inkleuren en in een coincard doen. Succes gegarandeerd.
Hier kun je een offerte vragen.
spatbord
Donateur
Donateur

Berichtdoor Nieuwemunt » 12 Jan 2015, 19:23

xntriq-coins schreef:Allereerst is een betere naam voor de euro gewenst:
Dus bij deze een PRIJSVRAAG voor diegene die de beste naam verzint voor de UNC euro.
Einddatum 31 januari en de winnaar krijgt van mij het bijgevoegde briefje van 5 gulden (kleine prijs maar het gaat om het idee, toch?)

Verder hoop ik nog steeds op de steun van de grotere standhouders...

Ik doe een gooi:

Naam: "DE munt van ons allemaal" of "DE munt van 1000" (of 100 of het aantal handtekeningen)

Groeten NM
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----
Gebruikers-avatar
Nieuwemunt
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor CorioCoins » 12 Jan 2015, 19:29

Die staat genoteerd NM :-) ("DE munt van 1000")
Bedankt voor het meedenken...
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Arjena3 » 13 Jan 2015, 00:10

xntriq-coins schreef:Die staat genoteerd NM :-) ("DE munt van 1000")
Bedankt voor het meedenken...

tja er zijn ook bankbiljet verzamelaars op dit forum..... :dizzie:

anyway; ik zeg "forum eurotje"
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor CorioCoins » 13 Jan 2015, 00:53

Hoi Arjena,

Ook jouw bijdrage staat genoteerd... (forum EUROOTJE)
Een biljet valt te overwegen als de munt goed verloopt? In ieder geval is de begininvestering hoger :-)
Biljet van minimaal 5 euro en hoe blijft deze UNC zijn daar stevige verpakkingen voor? Om eerlijk te zijn weet ik dat niet :oops:
Een munt kan in een capsule in een munthouder... Indien de munthouder het begeeft zal de capsule nog bescherming bieden ;-)
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Munthunter » 14 Jan 2015, 22:35

Hallo allemaal,

Mijn excuses voor mijn late reactie maar ik heb het de laatste weken wat drukker dan gedacht.

Ik heb inderdaad contact gehad met Bert toen hij mij benaderde met het idee. Ik vind het een leuk idee maar heb wel een aantal vraagtekens als het gaat om haalbaarheid. Wellicht is het ook leuk om een bak te maken op bijvoorbeeld de Muntmanifestatie waarin iedereen een item kan doneren. Deze bak kan dan later worden geveild of verkocht op eBay (of Catawiki ;) ;) :))

In ieder geval vind ik het een prima idee en waardeer de inzet van Bert. We hebben nog leuke ideeën om het forum op de kaart te zetten, te denken aan reclamebanners voor op beursen en flyers en dergelijke. Helaas zijn de donaties die er vanuit onze donateurs binnenkomen (nog) niet voldoende om alles mee te betalen/bekostigen. Ik zou ook graag wat terug willen doen voor de donateurs zoals een prijsvraag onder hen zodat ze ook een keer iets terug zien van hun steun. Helaas is zoiets al 2 jaar niet gelukt, ondanks de vele trouwe donateurs.

Ik heb zelf vanaf de start alles betaald wat betaald moest worden, wat natuurlijk ten koste ging van mijn eigen verzameling. Dit zijn zeker geen schokkend hoge bedragen. Toch is een kleine donatie al van harte welkom, meerdere donaties bij elkaar en je draagt een forum.

Ik vind dit in ieder geval een prima topic om leuke ideeën te delen en te bespreken en dank Bert hartelijk voor zijn initiatief.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor Jan W » 14 Jan 2015, 22:58

Munthunter schreef:Ik heb inderdaad contact gehad met Bert toen hij mij benaderde met het idee. Ik vind het een leuk idee maar heb wel een aantal vraagtekens als het gaat om haalbaarheid. Wellicht is het ook leuk om een bak te maken op bijvoorbeeld de Muntmanifestatie waarin iedereen een item kan doneren. Deze bak kan dan later worden geveild of verkocht op eBay (of Catawiki ;) ;) :))

In ieder geval vind ik het een prima idee en waardeer de inzet van Bert. We hebben nog leuke ideeën om het forum op de kaart te zetten, te denken aan reclamebanners voor op beursen en flyers en dergelijke. Helaas zijn de donaties die er vanuit onze donateurs binnenkomen (nog) niet voldoende om alles mee te betalen/bekostigen. Ik zou ook graag wat terug willen doen voor de donateurs zoals een prijsvraag onder hen zodat ze ook een keer iets terug zien van hun steun. Helaas is zoiets al 2 jaar niet gelukt, ondanks de vele trouwe donateurs.

Ik heb zelf vanaf de start alles betaald wat betaald moest worden, wat natuurlijk ten koste ging van mijn eigen verzameling. Dit zijn zeker geen schokkend hoge bedragen. Toch is een kleine donatie al van harte welkom, meerdere donaties bij elkaar en je draagt een forum.
Gr. Jeroen

Ik vind het idee van Bert om extra geld te genereren voor het forum heel goed. De gekozen vorm lijkt mij ook wat bewerkelijk toe. Het idee om iets te doneren wat dan verkocht wordt op een beurs (Houten?) vind ik aantrekkelijker.
En Jeroen, je hoeft je niet schuldig te voelen over de donateurs. Die worden al dagelijks beloond met een prachtige site. :klap:
Gebruikers-avatar
Jan W
Donateur
Donateur

Berichtdoor Johanavw » 15 Jan 2015, 11:58

Mocht er interesse in zijn. Voor de prijsvraag wil ik wel een leuk UNC bankbiljet doneren t.b.v. de winnaar. Denk alleen niet dat er veel interesse voor is gezien het feit dat het merendeel muntenverzamelaar is.

Laat maar weten :thumb up:

Groeten Johan
Verzamelaar van bankbiljetten uit (voormalig) communistische landen.

Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.

Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.

€ 2,- CC
Gebruikers-avatar
Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://www.marktplaats.nl/verkopers/15305039.html

VorigeVolgende

Terug naar Het Praathuis