INKOMSTEN WERVING FORUM

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: hansafloep, Arjena3, marksch, Ilosab, Johanavw

INKOMSTEN WERVING FORUM

Berichtdoor CorioCoins » 08 Jan 2015, 20:47

Bij deze wil ik graag een idee opperen om eventuele extra inkomsten voor het forum te verwerven.
Kosten zijn nagenoeg nihil, maar het vereist een groot aantal deelnemers en eventuele kennissen...
Concreet komt het er op neer om een UNC 1 euro munt 2015 rond laten gaan in een munthouder uiteraard.
Bijgevoegd een blaadje waar iedereen die de munt (in de munthouder) in handen heeft gehad een handtekening op zet.

Doel is dat iedere forumgebruiker die mee wilt doen de munt in de handen heeft en alle kennissen van deze forumgebruiker ook.
Als verificatie van diegene die hem werkelijk in handen hebben gehad, wordt de handtekening op het bijgevoegde blaadje gezet...

Als tekst erbij dan bijvoorbeeld een ongecirculeerde euro die door 1000 verschillende handen is gegaan.
Als er 1000 handtekeningen zijn opgehaald, kan de munt geveild worden.
In eerste instantie dacht ik bijvoorbeeld aan Catawiki, om zo de onderlinge verhoudingen tegemoet te komen,
maar gezien de huidige gang van zaken is dat wellicht te hoog gegrepen ?

Het is uiteraard wel afhankelijk van diegenen die mee willen doen en zeer gevoelig voor kwijtraken, bij onderlinge verzending?
Uiteraard is het meenemen naar een munten/bankbiljettenbeurs een idee en iedereen die aan de stand staat te verzoeken om de munt vast te houden en een handtekening te plaatsen.
Zijn er mensen die hieraan willen meewerken en denken?

mvg,

Bert
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Re: INKOMSTEN WERVING FORUM

Berichtdoor Arjena3 » 08 Jan 2015, 21:23

dat word wel een hele grote muntenhouder :lach:

Maar leuk idee, we zouden het ook met een bankbiljet kunnen doen of beide :-)

ik doe mee in ieder geval
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor Stephan O » 09 Jan 2015, 09:19

Grappig idee!

alleen vraag ik me af wat de meerwaarde voor deze UNC 1 euromunt is met de handtekeningen erbij.
Zijn er vergelijkbare items geveild, waarbij een handtekeningen lijst van verzamelaars was bijgevoegd.

Wat maakt het een andere verzamelaar nu uit dat mij handtekening op te lijst staat? Hij/zij kent me niet eens en ik ben ook niet bekend.
Zoals ik zeg een grappig idee, maar wat zijn precies de (extra) inkomsten.

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 178/369 CC (48,2%) + 157/335 'Normaal' (46,9%) Totaal: 335/704 stuks (47,6%)
ForumLid: #1080
Winnaar van de niet gespeelde munthunter-WK 2014 voetbalpool
Derde in de munthunter-EK 2016 voetalpool
Vijfde in de munthunter-Vrouwen EK 2017 voetbalpool
Gebruikers-avatar
Stephan O
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor CorioCoins » 09 Jan 2015, 11:13

In eerste instantie is het natuurlijk een soort van reclamemiddel en eenmalige extra inkomsten voor Munthunter.

Ik ben van mening dat een UNC munt waarbij 1000 handtekeningen worden geleverd een uniek exemplaar is.
Alles wat uniek is en verzameld wordt stijgt in waarde...
En nee ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik zie het ook geen miljoen euro opbrengen, wellicht enkele 10tjes tot 100den euro's.
Het kost verder geen investering dus een compleet draaiboek ervan maken lijkt me zeker overbodig!
Belangrijk is dat er mensen mee willen doen, helaas na 1 dag nog maar weinig animo :-(

@ arjena
De munthouder hoeft niet heel groot te zijn. De handtekeningen komen op een paar bijgeleverde a-4tjes...
Wellicht alleen de handtekening van Jeroen op de munthouder, evenals een logo van MUNTHUNTER?
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor DutchNapoleon » 09 Jan 2015, 11:21

Ik wil gerust wel meedoen...maar begrijp nog steeds niet waarom iemand geld zal neerleggen voor een 1 euro muntstuk met handtekeningen van onbekende mensen.
Gebruikers-avatar
DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor CorioCoins » 09 Jan 2015, 11:38

Nou ik kwam op het idee, omdat ik zelf koninkrijk verzamel.

Bij het verkopen van een UNC cent uit 1877 oud type ,
rees bij mij de vraag hoeveel mensen zouden, ondanks dat het muntje UNC was, dit specifieke muntje in de handen hebben gehad...
UNC staat toch voor niet gecirculeerd? Daarom is het wellicht "grappig" dat een UNC euro door 1000 handen is gegaan...
Met een soort :knipoog: naar het woord ongecirculeerd.

De geringe meerwaarde zou moeten liggen bij het feit:
- Dat er reclame voor MUNTHUNTER op staat.
- Er moeite is gedaan zoals bijvoorbeeld bij een recordpoging voor het Guinness book of records.
- bewijs is dat de munt werkelijk door 1000 handen is gegaan.
- Dat een dergelijk exemplaar nooit is aangeboden, dus een zeldzaamheid is,

Ik zou zo zelf 100 euro neerleggen voor iets dat uniek is gewoon omdat ik hebberig ben :-)
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Stephan O » 09 Jan 2015, 11:59

xntriq-coins schreef:Ik zou zo zelf 100 euro neerleggen voor iets dat uniek is gewoon omdat ik hebberig ben :-)

Kijk, daar verschillen we dan in ;)

Maar ik zou best wel mee willen doen.
Alleen moet je wel bedenken, dat als je het via de post rond gaat sturen, voor wie zijn de verzendkosten dan?
of denk je die er vervolgens uit te kunnen halen door de meerwaarde?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat zoiets zal doen op een veiling. Of er inderdaad meer mensen zijn die jouw insteek hebben.

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 178/369 CC (48,2%) + 157/335 'Normaal' (46,9%) Totaal: 335/704 stuks (47,6%)
ForumLid: #1080
Winnaar van de niet gespeelde munthunter-WK 2014 voetbalpool
Derde in de munthunter-EK 2016 voetalpool
Vijfde in de munthunter-Vrouwen EK 2017 voetbalpool
Gebruikers-avatar
Stephan O
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor CorioCoins » 09 Jan 2015, 12:08

Bij onderlinge verzending is kans op zoekraken zeer reëel wat natuurlijk zonde zou zijn.
De onkosten voor enveloppe, postzegel, penslijtage van het schrijven van de handtekening en schoenslijtage van het lopen naar de brievenbus is dan voor eigen rekening.
De logistiek zal voornamelijk moeten geschieden via beurzen, ik hoop dan ook een beetje op de grotere aanbieders die mee willen helpen ;-)
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor NijmegenMunten » 09 Jan 2015, 16:24

Vind je idee om alternatieve inkomsten te werven buiten donatie om erg goed, al zie ik er zelf niet echt brood in. Het is uiteraard bij genoeg animo het proberen waard.
Toch zette het mij aan het denken en ik kwam met het volgende. Misschien kunnen we een penning ontwerpen en laten slaan van het forum en die voor wat meer dan de kosten prijs verkopen. Daarmee zet je het forum weer meer op de kaart en genereert ook inkomsten. Bovendien lijkt het mij wel leuk om een penning van het forum te hebben.
Voor de rest totaal geen verstand van wat het kost en of het heel veel moeite is. Gewoon een hersenspinsel.
Is daar animo voor? En zijn er mensen die meer weten van penningen laten maken?
Gebruikers-avatar
NijmegenMunten
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Centauri » 09 Jan 2015, 18:25

Ik sluit me bij Nijmegenmunten aan.
verzamelaar van koningsrijksmunten 1815 -1948

Ik tracht ook bankbiljetten te verzamelen, maar als ik een mooi muntje zie ben ik ze weer kwijt! :D
Gebruikers-avatar
Centauri
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor llinde » 09 Jan 2015, 21:42

xntriq-coins schreef:De onkosten voor enveloppe, postzegel, penslijtage van het schrijven van de handtekening en schoenslijtage van het lopen naar de brievenbus is dan voor eigen rekening.
De logistiek zal voornamelijk moeten geschieden via beurzen

Het meedenken over hoe je winst voor het forum kunt genereren vind ik perfect, het lijkt me ook wel een grappig idee.
Maar veel vertrouwen in winst heb ik niet.
Als de logistiek vooral via beurzen moet gaan duurt het misschien wel erg lang voordat er iets te veilen is, en als iedereen die kosten voor enveloppe en postzegel "gewoon" overmaakt naar de bankrekening van Jeroen heeft het forum waarschijnlijk meer winst dan via de veiling van een gecirculeerde UNC munt van 1 euro.
Afgezien nog even van het feit dat als je alleen maar een heel normale enveloppe gebruikt de kans op zoekraken van de munt redelijk groot begint te worden.
Daarnaast heb je zodra het aantal handtekeningen wat groter begint te worden al weer een flinke hoeveelheid papier en dus gewicht en stijgende portokosten.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor CorioCoins » 10 Jan 2015, 00:58

Vandaar dat het logischer is op een beurs... Dan hoeft het niets te kosten behalve tijd...
Hoeveel bezoekers komen daar? Ik denk met 3 beurzen de 1000 man toch gehaald kunnen worden?
Zolang het muntje op tafel ligt bij een grootaanbieder, die hier dan ook extra tijd in wilt steken.
Wellicht dat het ludieke idee ook voor extra kijkers en daarmee extra kopers en extra omzet creëert?

Overigens diegene die het muntje in handen hebben en de handtekening zetten hebben ook een soort van gratis naamsbekendheid toch?
Zo gauw de eerste grootaanbieder en beursstandhouder zich meldt ben ik bereid om de voorbereidingen af te handelen,
uiteraard in overleg met Jeroen. (Dit was er overigens al geweest voor ik het topic begon)

mvg,

Bert
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Koevoets numismatics » 10 Jan 2015, 02:19

Buiten het feit of ik dit een goed idee vind of niet (dat laat ik even in het midden), waarom zouden we extra inkomsten voor het forum willen genereren?
Koevoets numismatics
Donateur
Donateur

Berichtdoor CorioCoins » 10 Jan 2015, 12:09

Hoi Jan,

Ik heb hiervoor diverse redenen... Maar zoals gezegd het gaat niet om een hoog bedrag (tenminste, bij veilingen op Catawiki weet je het nooit :lollig: )
- Buiten het feit dat ik zelf geen "grote" donatie kan doen, maak ik wel gebruik van de "gratis" extra's
De onkosten hiervoor moeten gedekt blijven... Denk aan gratis dvd's, gratis kaartjes voor een beurs etc..
- Tevens heb ik een aantal topic uit het verleden gelezen en ik vind het jammer dat mensen afhaken omdat ze denken dat het forum niet meer leeft.
In een ander topic zag ik een prijsvraag, die bijvoorbeeld met de extra inkomsten weer nieuw leven ingebracht kan worden?
Welke een nieuwe boost kan zijn om te laten herleven.
- Laatst las ik een topic over een rechtszaak vanwege een copyright foto... Dit gaat natuurlijk ook van het budget af.
Dus vandaar dat ik dit simpele en kosteloze idee opperde bij Jeroen.

Het is voor mij alleen als goed idee bedoeld, maar vooralsnog ben ik best veel tijd kwijt om mijn argumenten te typen dan, dat er steun komt :-(
Ik heb verder weinig persoonlijk gewin (alleen de eerder genoemde naamsbekendheid) en ik heb geen aandelen van MUNTHUNTER.

Maar mocht U er heil in zien Jan dan verneem ik dat graag... Meestal als een schaap over het hek is........ ;-)
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor marksch » 10 Jan 2015, 12:43

Hoi,

Misschien is dit meer een onderwerp waar Jeroen eerst eens over na zou moeten denken. Denk hij dat er extra budgetruimte nodig is voor dit forum?

Dit forum is echt niet dood. Regelmatig weten nieuwe leden het forum te vinden en er staan elke dag weer nieuwe berichten op. Dat zal het probleem dus niet zijn.

Je kunt het natuurlijk ook gewoon als een leuk project zien, zonder dat het geld op hoeft te leveren. Een andere mogelijkheid zou wellicht zijn een penning te laten slaan met de naam van het forum aan de voorzijde en een mooi kunstwerkje op de keerzijde. Geen idee hoeveel zoiets zou gaan kosten, maar als je echt inkomsten wilt genereren voor het forum, heeft de verkoop van zo'n penning misschien meer kans.

Groet,

Mark
Numismatiek op Facebook https://www.facebook.com/groups/numismatiek.nl/
Mijn webshop http://economy-x-talk.com/coins/ (tijdelijk adres)
Gebruikers-avatar
marksch
Volledig lid
Volledig lid

eBay: http://www.marktplaats.nl/verkopers/19910124.html

Volgende

Terug naar Het Praathuis