WIJ zijn Carlie

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: Einstein, Ilosab

WIJ zijn Carlie

Berichtdoor Martin » 08 Jan 2015, 19:21

Joep Bertrams. Charlie Hebdo. Nooit opzij.jpg

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Gebruikers-avatar
Martin
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Venezuela Venezuela 
eBay:

Re: WIJ zijn Carlie

Berichtdoor CorioCoins » 08 Jan 2015, 19:37

Ik wil hieronder best mijn eigen tekening (uit 2004) plaatsen... maar ja, er zijn natuurlijk groepen die hier aanstoot aan zullen nemen...

Voor hetgeen gister is gebeurd, daar zijn natuurlijk geen woorden voor!!!
Bijlagen
islam naamloos.jpg
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Einstein » 09 Jan 2015, 18:56

Wat er gisteren gebeurd is, kàn uiteraard niet!
Terroristisch geweld moet hoe dan ook streng veroordeeld worden.
Maar langs de andere kant vind ik de hele zaak wel zwaar opgeblazen. Mijn vrije meningsuiting hierbij is dat dergelijke cartoons niets te maken hebben met vrije meningsuiting, en zelfs niet met persvrijheid.
Het publiceren van sarcastische humor is altijd riskant, maar wanneer je één doelgroep blijft viseren gedurende verschillende jaren, dan lijkt dat al veel meer op pesten en beledigen. En dan is het natuurlijk slechts een kwestie van tijd, dat er zoiets verschrikkelijks gebeurt.
Wanneer een Nederlander zegt: "De Islam is een achterlijke cultuur", dan staat heel West Europa op z'n kop, terwijl dit in feite wèl vrije meningsuiting is...
Persvrijheid betekent dat er vrijheid moet bestaan om objectieve duiding te kunnen geven van alles wat er in de wereld gebeurt. Maar wanneer journalisten hun eigen persoonlijke mening in kranten en tijdschriften beginnen te geven, kan je nog moeilijk spreken over persvrijheid. En wanneer die dan ook nog eens gaan beginnen schelden en spotten met bepaalde toestanden, dan vind ik dat géén vrije meningsuiting meer.
Sorry hoor, maar dat is mijn mening...
marc
Gebruikers-avatar
Einstein
Volledig lid
Volledig lid

eBay: http://

Re: WIJ zijn Charlie

Berichtdoor llinde » 09 Jan 2015, 19:39

Einstein schreef:Het publiceren van sarcastische humor is altijd riskant, maar wanneer je één doelgroep blijft viseren gedurende verschillende jaren, dan lijkt dat al veel meer op pesten en beledigen. En dan is het natuurlijk slechts een kwestie van tijd, dat er zoiets verschrikkelijks gebeurt.

Marc,

Het zou wel handig zijn dat je je eerst eens verdiept in iets voor je zomaar onzinnige dingen gaat roepen.
Charlie Hebdo is een satirisch tijdschrift, maar zeker niet één die zich op één doelgroep richt. Zelfs niet voornamelijk op één doelgroep.
Oftewel, wat je hierboven vermeld is klinkklare onzin!

Luit
Laatst gewijzigd door llinde op 09 Jan 2015, 20:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 09 Jan 2015, 19:44

Einstein schreef:Persvrijheid betekent dat er vrijheid moet bestaan om objectieve duiding te kunnen geven van alles wat er in de wereld gebeurt. Maar wanneer journalisten hun eigen persoonlijke mening in kranten en tijdschriften beginnen te geven, kan je nog moeilijk spreken over persvrijheid.

Dus jij vind dat journalisten hun eigen mening NIET mogen geven? :wtf: :wtf: :wtf:
Laatst gewijzigd door llinde op 09 Jan 2015, 20:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Einstein » 09 Jan 2015, 19:53

llinde schreef:
Einstein schreef:Persvrijheid betekent dat er vrijheid moet bestaan om objectieve duiding te kunnen geven van alles wat er in de wereld gebeurt. Maar wanneer journalisten hun eigen persoonlijke mening in kranten en tijdschriften beginnen te geven, kan je nog moeilijk spreken over persvrijheid.

Dus jij vind dat journalisten hun eigen mening NIET mogen geven? :wtf: :wtf: :wtf:

Dat mogen ze wèl, als erom gevraagd wordt. Maar ik kan toch niet verplicht worden om hun mening te moeten lezen in mijn krant...
Gebruikers-avatar
Einstein
Volledig lid
Volledig lid

Berichtdoor Einstein » 09 Jan 2015, 19:56

llinde schreef:
Einstein schreef:Het publiceren van sarcastische humor is altijd riskant, maar wanneer je één doelgroep blijft viseren gedurende verschillende jaren, dan lijkt dat al veel meer op pesten en beledigen. En dan is het natuurlijk slechts een kwestie van tijd, dat er zoiets verschrikkelijks gebeurt.

Marc,

Het zou wel handig zijn dat je je eerst eens verdiept in iets voor je zomaar onzinnige dingen gaat roepen.
Charlie Hebdo is een satirisch tijdschrift, maar zeker niet één die zich op één doelgroep richt. Zelfs niet voornamelijk op één doelgroep.
Oftewel, wat je hierboven vermeld is klinkklare onzin!

Luit

Je haalt één zinnetje uit de context, interpreteert die verkeerd (want dat heb ik NIET gezegd), en dus ga ik niet in op jouw onzin.
Gebruikers-avatar
Einstein
Volledig lid
Volledig lid

Berichtdoor llinde » 09 Jan 2015, 20:07

Einstein schreef:Dat mogen ze wèl, als erom gevraagd wordt. Maar ik kan toch niet verplicht worden om hun mening te moeten lezen in mijn krant...

Ik neem aan dat hun baas erom gevraagd heeft, en niemand verplicht jou om welke krant dan ook te lezen.
Als een krant jou niet bevalt kies je een andere, maar het is nu juist persvrijheid en vrijheid van meningsuiting dat iedereen en elke groep zijn mening mag hebben.
Vandaar dat deze terreuractie wel terdege gezien moet worden als een aanval op onze vrijheid!

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 09 Jan 2015, 20:09

Einstein schreef:Je haalt één zinnetje uit de context, interpreteert die verkeerd (want dat heb ik NIET gezegd), en dus ga ik niet in op jouw onzin.

Als je mij wilt beschuldigen van het uiten van onzin, heb ik wel graag dat je dat onderbouwd, anders kan je beter ophouden met je geblaat!! :thumb down: :thumb down: :thumb down: :thumb down: :thumb down: :thumb down: :thumb down: :thumb down: :thumb down: :thumb down: :thumb down:

PS: het is wat merkwaardig om te ontkennen dat je iets gezegd hebt terwijl ik deze zin met de "citeer" knop heb gekopieerd, zeg maar eens wat je dan wel gezegd zou hebben, en waar ik iets fout geciteerd zou hebben!
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Einstein » 09 Jan 2015, 20:42

llinde schreef:
Einstein schreef:Je haalt één zinnetje uit de context, interpreteert die verkeerd (want dat heb ik NIET gezegd), en dus ga ik niet in op jouw onzin.

PS: het is wat merkwaardig om te ontkennen dat je iets gezegd hebt terwijl ik deze zin met de "citeer" knop heb gekopieerd, zeg maar eens wat je dan wel gezegd zou hebben, en waar ik iets fout geciteerd zou hebben!

Het is heel eenvoudig, Luit: nergens heb ik gezegd dat Charlie Hebdo slechts één doelgroep zou hebben!
Mijn bedoeling was erop te wijzen dat wanneer men één bepaalde doelgroep met de regelmaat van een klok uitkiest en blijft viseren, men dan onverantwoord uitdaagt, want dat is geen humor meer. Dat is bittere ernst geworden, omdat men maar al te goed weet dat die fundamentalisten dat precies zo ernstig nemen!
Dààr gaat het over. Zonet zei de Belgische minister van Justitie op televisie nog dat Charlie Hebdo een voor de hand liggende doelgroep voor terrorisme was. Toch logisch, niet?
Mogen we dan niet de vraag stellen of ze het drama misschien zelf wel wat gezocht hebben?...
Gebruikers-avatar
Einstein
Volledig lid
Volledig lid

Berichtdoor llinde » 09 Jan 2015, 20:54

Marc,

Dit topic GAAT over Charlie Hebdo, en jouw opmerking gaat over het jarenlang kritiek hebben op slechts één groep.
Als jouw opmerking dan niet gaat over dit geval, waarom maak je deze dan hier en geef je niet aan dat deze opmerking in dit topic niet van toepassing is.

Ook nu suggereer je weer dat je door je mening vrij te uiten zelf vraagt om terrorisme, dat is de wereld omdraaien.
Als we dat al logisch gaan vinden, loopt onze vrijheid wel heel erg veel gevaar!
Jij lijkt het normaal te vinden als wij onze vrijheid op gaan geven omdat een aantal idioten zich er wel eens aan zouden kunnen gaan storen.
Helaas is dat precies wat dit soort groepering wil, ons angst aanjagen als we het niet met ze eens zijn.
Jij vind het blijkbaar normaal dat we ons op die manier monddood laten maken, ik, en aan alle demonstraties en reacties te zien, nog velen met mij accepteren dit niet zomaar als normaal.
Dat jij je vrijheid niet belangrijk vind, en die wel wilt opgeven vind ik prima, dat is jouw goed recht.
Ik hoop wel dat je ook bedenkt dat deze instelling tijdens de tweede wereldoorlog veel Joden het leven heeft gekost, simpelweg omdat velen bang waren om de volgelingen van Hitler boos te maken.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 09 Jan 2015, 21:00

misschien goed om dit ook eens te bekijken: http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... html?vp=31

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor merijn11 » 09 Jan 2015, 21:07

beste Einstein, llinde,

vrijheid van meningsuiting is een onbeperkt recht! althans dat zou het moeten zijn. iedere tekst waarin wordt aangegeven dat Charlie Hebdo door haar cartoons beter had moeten weten doet hierin afbreuk!!
als ministers dit ook nog gaan roepen in de media....geregeerd worden door angst heet zo iets. er geldt maar 1 reactie mbt deze aanslag namelijk afkeur! elkaar middels geweld de wil opdringen is weerzinwekkend te noemen.

mijn vrouw en ik dringen onze 2 kinderen van 8 en 11 geen enkele denkwijze op, dus ook geen godsdienst! dat mogen ze zelf uitvinden en bepalen. ik hoop dat ze dit recht hun hele lange leven mogen uitoefenen!!!!

maar daar maak ik me ernstig zorgen over......
merijn11
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Einstein » 09 Jan 2015, 21:58

llinde schreef:Marc,

Jij vind het blijkbaar normaal dat we ons op die manier monddood laten maken, ik, en aan alle demonstraties en reacties te zien, nog velen met mij accepteren dit niet zomaar als normaal.
Dat jij je vrijheid niet belangrijk vind, en die wel wilt opgeven vind ik prima, dat is jouw goed recht.
Luit

Maak je maar geen zorgen, Luit: mijn vrijheid is belangrijker dan jij je kan voorstellen; ik gebruik ze alleen anders dan alle anderen...
Ik lap aan alles en iedereen mijn laars, ik zeg wat ik wil, en ik doe wat ik wil.
Waarschijnlijk ben ik zelfs de meest "vrije" Belg van het land, maar hier ga ik natuurlijk niet verder op in, want dat zou ons nog verder doen afwijken van dit topic.
Groetjes,
marc
Gebruikers-avatar
Einstein
Volledig lid
Volledig lid

Berichtdoor Ilosab » 09 Jan 2015, 22:31

Einstein schreef:Ik lap aan alles en iedereen mijn laars, ik zeg wat ik wil, en ik doe wat ik wil.Groetjes,marc

Zo mag ik het horen, je had best een Hagenees kunnen zijn. Helemaal mijn instelling.

Groet, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Volgende

Terug naar Het Praathuis