WIJ zijn Carlie

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: Einstein, Ilosab

Re: WIJ zijn Charlie

Berichtdoor llinde » 10 Jan 2015, 12:42

Einstein schreef:en ik doe wat ik wil.

Dat laatste heeft inderdaad helemaal niets met vrijheid van meningsuiting te maken en is daar zelfs eerder een bedreiging voor.
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Ilosab » 10 Jan 2015, 14:18

llinde schreef:
Einstein schreef:en ik doe wat ik wil.

Dat laatste heeft inderdaad helemaal niets met vrijheid van meningsuiting te maken en is daar zelfs eerder een bedreiging voor.

Die logica ontgaat me dat het een bedreiging zou zijn voor de vrijheid van meningsuiting. Als ik doe wat ik wil dan kan dat zonder iets te zeggen of te schrijven.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 
eBay: http://

Re: WIJ zijn Carlie

Berichtdoor Munthunter » 12 Jan 2015, 20:48

Jammer dat een dergelijk topic op een muntenforum al het toneel kan worden van een welles/nietes spelletje. ;)

Ik zie meningen die ik van beide kanten kan begrijpen en ook ik heb weer een mening.

Ten eerste is het schandalig wat hier is gebeurd, maar ook ik ben van mening dat dit 'het risico van het vak' is. Natuurlijk had dit nooit mogen gebeuren!!! Maar als je ziet dat journalisten onthoofd worden en een mensenleven in die doelgroepen, waarvan jij denkt hun heilige te moeten persifleren, zichtbaar geen stuiver waard is... Tsja dan is het wachten op de eerste achterlijke maloot die een kalasjnikov op je leegschut. Wat dat betreft snap ik het ene verhaal wel, het was ook bekend en 1 prent die door Charlie Hebdo is uitgegeven liet dat haarfijn zien. Kan hem zo snel niet vinden tussen al die nieuwe die men op het internet plaatst. In ieder geval een typerende cartoon met een zeer wrange bijsmaak. Misschien dat iemand anders hem nog kan vinden?

Nogmaals ik keur het echt niet goed, maar zeg nu eerlijk, als Wilders het slachtoffer wordt van een aanslag dan denk ik dat velen zullen zeggen dat hij het ook wel een beetje heel erg heeft uitgelokt. Het past absoluut niet binnen onze beschaving dat zeker niet maar je kunt in deze tijd gewoon beter niet alles roepen of maken. Ook Wilders probeert iets duidelijk te maken en trekt daar bpaalde mensen mee aan en andere stoot hij hier mee af. Weer anderen kunnen zijn bloed wel drinken.

Even terug naar Hebdo, ik kan echt lachen om de cartoons en denk ook dat wij een samenleving hebben waarin dit inmiddels kan. Had je dit 50 jaar geleden gedaan met onze lieve heer dan denk ik dat Nederland te klein was geweest. Inmiddels is onze samenleving zo verhard en is er ook enorm veel gebeurd, terwijl andere landen stil hebben gestaan. Cabaretiers weten niet meer hoe grof ze moeten zijn om de lachers op de hand te halen. Ik kan daar van genieten, mede omdat ik hier leef en er mee op ben gegroeid. Ik begrijp ook echt niet dat je zo je leven laat leiden door boekjes (Koran, bijbel, etc.) van een honderden jaren oud, waarbij ik mij afvraag of degene die het schreef niet knal psychotisch was, maar ik kan niet voor anderen kiezen en wil dat ook niet.

Toch zie ik hier in feite maar een 3-tal echte daders die vast wel een achterban hebben, maar ik zag zondag ook heel veel moslims in Parijs mee lopen die hiermee hun afschuw uitspraken en dat mag niet vergeten worden. Ook zij zijn slachtoffer en zullen dat wellicht harder en zwaarder voelen dan wij, geheel onterecht natuurlijk. Het gaat dus niet om de moslims, maar om de extremisten en terroristen die hun profeet misbruiken... ;)

Ik kan er ook met mijn pet niet bij dat je flipt van een cartoon maar denk ook dat je respect mag hebben voor diegene die niet willen dat hun profeet wordt afgebeeld, laat staan in zijn nakie of in wat voor pose dan ook. Niet alleen de extremisten schud je hier mee wakker, je kwetst er ook miljoenen anderen mee.

Kortom ik vind het walgelijk wat er woensdag en vrijdag is gebeurd en ben bang dat het enkel een begin was van nog meer ellende, want er zullen idioten zijn die ook in the picture willen komen. Ik hoop dat ik ongelijk heb. De toch van zondag 11 januari was schitterend om te zien en ik hoop ook echt dat dit een duidelijke boodschap heeft achtergelaten. We moeten ons niet bang laten maken, maar we hoeven de kat toch ook niet op het spek te binden?

Respect!

Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor CorioCoins » 12 Jan 2015, 21:30

We leven zeker in een andere periode dan 50 jaar geleden, maar het moet toch niet zo zijn dat we monddood gemaakt worden,
door de angst die dit soort malloten ons inboezemen. Ik stem niet op Wilders maar ik kan wel begrip opbrengen voor de gedachtegang van deze vent...

Deze terroriserende moslims zijn vaker niet blij met de gang van zaken in hun land van herkomst.
De armoede, de oorlogen, het strenge regime enz. waarna ze besluiten om in grote getalen (hele families) meestal richting het westen te komen,
om zich hier te huisvesten en voort te planten. Veelal zonder zich aan onze westerse cultuur aan te passen,
de taal te leren en ook te vaak zonder respect voor vrouwen of wetgeving.
Natuurlijk in eerste instantie al vreemd want in het land van herkomst waren ze niet tevreden.
Vervolgens komen ze hier en dringen ons op om volgens hun standaard te leven, terwijl ze van diezelfde standaard zijn gevlucht?
En wij trappen er met zijn allen in, zucht.

Ik als overtuigd atheïst durf te beweren dat de meeste geloofsvormen en elke aanbeden god een zonde is.
Een zonde omdat je niet voor je eigen verantwoordelijkheden wilt opkomen, maar deze wilt afschuiven op een niet bestaand opperwezen,
welke is ontstaan uit geschriften van 2000 jaar geleden...
Wellicht moet er net zo als wij de waarde van een munt aanpassen aan de hand van inflatie of deflatie,
hét boek der onnozelen ook even gereviseerd worden naar hedendaagse normen en waarden.

Ik laat me de mond zeker niet snoeren... Maar ik ben bang dat dit soort idiote acties wel leiden tot nog meer angst...

"AMEN"
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 12 Jan 2015, 21:48

Munthunter schreef:maar we hoeven de kat toch ook niet op het spek te binden?

Als vrijheid van meningsuiting geassocieerd wordt met de kat op het spek binden zijn we behoorlijk aan het afglijden.
Je hoeft het niet eens te zijn met de mening van een ander, maar als de ander door geweld te gebruiken jou de mogelijkheid ontneemt je mening te uiten, lijkt het op een soort recht van de sterkste wat geldig is.
Er is helemaal niemand die een ander verplicht Charlie Hebdo te lezen, maar als je er voor kiest om het te lezen moet je ook accepteren dat het satire is en je het dus niet overal mee eens zult zijn.
Als je zie hoe wij westerlingen door jihadisten op hun sites worden gezien, wordt je ook niet vrolijk. Hun uitspraken gaan veel verder dan de onze, en zijn ook duidelijk niet satirisch bedoeld maar roepen vooral op tot haat en moord.
Is het dan niet vreemd te noemen dat wij hier in ons eigen land voorzichtig moeten zijn met wat we zeggen omdat er wel eens een aantal gestoorde idioten in naam van hun religie aanstoot aan onze uitspraken zouden kunnen nemen?

Dat het trouwens niet gaat om slechts 3 geïsoleerde daders is ook duidelijk genoeg, daarvoor is e.e.a. veel te georganiseerd en de betreffende organisaties hebben de aanslagen immers ook geclaimd.

Luit

P.S. Kan iemand de titel van de thread even aanpassen, ik zit hem nu elke post weer aan te passen....
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 12 Jan 2015, 21:57

xntriq-coins schreef:maar het moet toch niet zo zijn dat we monddood gemaakt worden,
door de angst die dit soort malloten ons inboezemen. Ik stem niet op Wilders maar ik kan wel begrip opbrengen voor de gedachtegang van deze vent...

Precies!

Wat Wilders betreft vind ik wel dat hij af en toe te ver gaat. Er zijn wel grenzen aan vrijheid van meningsuiting, zeker als het over gaat naar discrimineren een haat zaaien.
Het is een feit dat het misdaadpercentage onder Marokkanen hoger is dan het landelijk gemiddelde, maar dat mag toch geen reden zijn voor zijn beruchte uitspraken dat hij er voor gaat zorgen dat er minder Marokkanen komen in Nederland? De meerderheid van de Marokkanen is helemaal niets mis mee.
En wat te zeggen van bepaalde wijken waar criminaliteitscijfers hoger liggen dan gemiddeld, wat moet je daar dan mee? Deporteren?

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor CorioCoins » 12 Jan 2015, 23:54

Nederland behoeft slechts een overtuigende en daadkrachtige reactie te geven aan bepaalde handelingen.

Moslims die naar Syrië of aangrenzende landen gaan om te strijden niet meer terug laten keren onder geen enkele voorwaarde.
Criminele handelingen harder aanpakken... 2 x in overtreding van de Nederlandse Wet, zonder pardon uitzetten naar land van herkomst...
Asielzoekers een proefpaspoort geven, gelijk zoals het proefrijbewijs. Afnemen en uitzetten indien men zich niet aan bepaalde regels houdt.

Tevens is het van de zotte dat oudere mensen het land hebben opgebouwd na de oorlog, nu afgewimpeld worden, gekort worden op hun uitkering/vergoeding.
De zorg zeer te wensen overlaat. Maar de kutmarokkanen (zelfs de autospelling herkent het woord) die het verprutsen voor de "goede" moslims,
alles geregeld krijgen m.b.t. uitkering en extra financiering om het huis in te richten en vervolgens het geld overmaken naar hun achtergebleven familie in het vaderland.
Om van datzelfde geld weer een oorlog te financieren tegen de westerse wereld? De wereld op zijn kop...
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor mk0111 » 13 Jan 2015, 00:00

xntriq-coins schreef:Nederland behoeft slechts een overtuigende en daadkrachtige reactie te geven aan bepaalde handelingen.

Moslims die naar Syrië of aangrenzende landen gaan om te strijden niet meer terug laten keren onder geen enkele voorwaarde.
Criminele handelingen harder aanpakken... 2 x in overtreding van de Nederlandse Wet, zonder pardon uitzetten naar land van herkomst...
Asielzoekers een proefpaspoort geven, gelijk zoals het proefrijbewijs. Afnemen en uitzetten indien men zich niet aan bepaalde regels houdt.

Tevens is het van de zotte dat oudere mensen het land hebben opgebouwd na de oorlog, nu afgewimpeld worden, gekort worden op hun uitkering/vergoeding.
De zorg zeer te wensen overlaat. Maar de kutmarokkanen (zelfs de autospelling herkent het woord) die het verprutsen voor de "goede" moslims,
alles geregeld krijgen m.b.t. uitkering en extra financiering om het huis in te richten en vervolgens het geld overmaken naar hun achtergebleven familie in het vaderland.
Om van datzelfde geld weer een oorlog te financieren tegen de westerse wereld? De wereld op zijn kop...

AMEN!
Groeten,
Marcel

http://www.mk0111.nl
Gebruikers-avatar
mk0111
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Einstein » 13 Jan 2015, 10:32

mk0111 schreef:
xntriq-coins schreef:Nederland behoeft slechts een overtuigende en daadkrachtige reactie te geven aan bepaalde handelingen.

AMEN!

Volledig mee eens.
Maar wie gaat dat organiseren?...
Je komt niet toe met één Wilders in Nederland en één Filip De Winter in Vlaanderen!
En wie kan of mag een onderscheid maken tussen "goede" en "slechte" moslims?
Allemaal utopie; de wereld staat inderdaad op zijn kop, maar dat is helaas onomkeerbaar.
marc
Gebruikers-avatar
Einstein
Volledig lid
Volledig lid

eBay: http://

Berichtdoor llinde » 14 Jan 2015, 08:37

Einstein schreef:En wie kan of mag een onderscheid maken tussen "goede" en "slechte" moslims?

Het moet niet gaan om goede of slechte moslims, het feit dat iemand moslim is heeft er niets mee te maken!
Onderscheid moet zijn tussen criminelen en niet criminelen, daar zit het probleem.

Als het om criminele buitenlanders gaat zouden ze zonder pardon het land uitgezet moeten worden, maar er zijn ook best veel criminele autochtonen.
Uitkeringsfraude is lang niet alleen beperkt tot Marokkanen, kijk voor de aardigheid eens in de bouw hoeveel daar zwart gewerkt wordt naast een uitkering.
Dat moet exact even hard aangepakt worden als een frauderende Marokkaan, anders ben je simpelweg aan het discrimineren!

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Vorige

Terug naar Het Praathuis