Guldencoin

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Jan W
Donateur
Donateur

Re: Guldencoin

Bericht door Jan W » 24 nov 2014, 17:05

spatbord schreef:
De volgende fase is desastreuze hyperdeflatie. Niemand gebruikt nog geld, want niemand wil het kwijt. Er ontstaat een vorm van ruilhandel of men gebruikt buitenlandse valuta, totdat de centrale bank besluit een nieuwe munt in te voeren en alle oude bankbiljetten, munten en girale tegoeden plotseling niets meer waard zijn.
Heeft dit ooit in de praktijk ergens plaatsgevonden?
Dit kan ik me ook niet voor de geest halen. Wel een hyperinflatie zoals in Duitsland begin jaren '20 van de vorige eeuw.
Laatst gewijzigd door Jan W op 24 nov 2014, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.

rtholen
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door rtholen » 24 nov 2014, 17:06

Net zoiets als Esperanto geld, wat het ook nooit heeft gered.

*Mompelt iets van reclame/spam*

NijmegenMunten
Donateur
Donateur

Bericht door NijmegenMunten » 24 nov 2014, 17:52

guldencoin schreef:dat is prima, maar je bent altijd welkom op het forum en bij deze sluit ik het ook af, misschien begrijpen we elkaar niet helemaal maar ik begrijp jou verhaal wel misschien leg ik het op een andere manier uit wat ook anders verwoord kan worden

nog een prettige dag veder
Succes toch we zijn welkom op het forum!!

nlg
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door nlg » 24 nov 2014, 18:29

Het idee achter guldencoin is ook niet direct om de euro/dollar of bitcoin te vervangen. Zie het meer als een betaalmiddel zoals een cadeaubon. Guldencoins kan je op je mobiel meenemen en uitgeven, bijvoorbeeld bij een Subway. Het voordeel ten opzichte van bitcoin is dat het nederlands is, snellere transactietijden heeft en een beter distributie plan heeft.

Guldencoins worden gecreëerd over een periode van ik geloof 40 jaar en de hoeveelheid coins die gegenereerd worden zal de komende jaren nog niet afnemen. Dit betekent dat het aanbod de komende jaren nog gewoon blijft groeien en er intentie zal zijn om ze uit te geven. Op dit moment zijn er al zo een 60 shops die de coin accepteren. Denk hierbij aan boeken, kleding, elektronica. Het online gebruik is makkelijker dan via een bank en bovendien hebben gedecentraliseerde coins het voordeel dat je ze echt zelf hebt en je ze niet in vertrouwen hoeft te geven aan een derde partij, zoals een bank.

Ik hoop dat dit bericht nog een beetje van toegevoegde waarde is ;)

Goedenavond.

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 24 nov 2014, 18:30

Als het al ooit een succes wordt met dit soort virtuele munten, dan toch zeker voorlopig niet.
Kijk voor de aardigheid eens in een supermarkt hoeveel mensen daar nog niet eens elektronisch durven te betalen omdat ze het gevoel van controle verliezen.
Zo'n sterk in waarde wijzigende digitale munt is nog eens extra lastig, op moment van gebruik zal je eerst weer moeten kijken wat de waarde precies is en of het te kopen product dus eigenlijk weer veel duurder is geworden.
Als je de geschiedenis van het geld bekijkt, is het al erg lang gewoon bruikbaar en is de noodzaak tot verandering er dus niet zo erg.
Als het serieus de bedoeling was geweest om nostalgisch de gulden terug te halen had er in ieder geval beter een andere koers gekozen kunnen worden.

Luit

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 24 nov 2014, 18:34

nlg schreef:. Het online gebruik is makkelijker dan via een bank en bovendien hebben gedecentraliseerde coins het voordeel dat je ze echt zelf hebt en je ze niet in vertrouwen hoeft te geven aan een derde partij, zoals een bank.
Hoezo makkelijker dan via een bank? vier cijfers van een pincode intoetsen en OK is toch ook niet zo moeilijk?
En eerlijk gezegd vertrouw ik de bank voor het betalingsverkeer eigenlijk best wel, deze gedecentraliseerde coins moet je je ook maar blijven afvragen waar je ze voor kunt gebruiken. Niemand is verplicht ze te accepteren en dus kan het zomaar gebeuren dat je er niet meer mee kunt betalen.

Om één of andere redenen vind ik iedere keer weer overeenkomsten met pyramidespelen....

Luit

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 24 nov 2014, 18:35

Meije schreef:Er komt een dag wanneer je snapt wat deze technologie allemaal inhoud, dat kan ik je garanderen. Wacht gewoon nog even , binnenkort staart het in alle kranten.
Als ik iets onzin noem dan noem ik dat onzin en de dag is al gekomen dat ik dit helemaal niet wil snappen want dit gedoe is voor mij gewoon pure oplichterij net zoals de bitcoins. Onder de leden van dit forum zal echt niet de behoefte bestaan om hun geld te steken in virtueel geld en als je het daar niet mee eens bent dan moet je geen energie meer steken in virtuele quatsch om te proberen zoveel mogelijk mensen over te halen om dat soort rotzooi aan te schaffen. En succes met je krantenberichten.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

nlg
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door nlg » 24 nov 2014, 18:43

Linde, ik had het over het gebruik van random reader etc. Laat het duidelijk zijn dat wij jullie absoluut niet vragen om hier geld in te 'investeren'. Zoals jullie al zeggen is de toekomst totaal niet te voorspellen. Toch wordt bitcoin ook al steeds serieuzer genomen, zie http://www.youtube.com/watch?v=xUNGFZDO8mM als jullie tijd hebben, en geinteresseerd zijn (Is een senaat horing in Canada met Antonopoulos, bitcoin expert). De doelgroep voor guldencoin op dit moment zou eigenlijk de jongeren moeten zijn, omdat deze eerder de moeite zullen doen om zich hier nog in te verdiepen, weet dus niet zeker of dit muntforum een goede keuze was :lach:

nlg
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door nlg » 24 nov 2014, 18:48

En ohja dit is de wallet waarmee je bijvoorbeeld bij een subway kan betalen https://play.google.com/store/apps/deta ... g&hl=nl_NL

Voor degene die toch nog geïnteresseerd was ;)

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 24 nov 2014, 18:55

nlg schreef:Linde, ik had het over het gebruik van random reader etc.
Maar die heb ik toch helemaal niet nodig in de winkel? En als ik online iets moet betalen voldoet een creditcard of Paypal prima.
Natuurlijk is het best handig om met je telefoon te kunnen betalen, maar daar heb je geen virtuele munt voor nodig.
Het bijzondere is eigenlijk dat degene die deze munten accepteren dat ook uitsluitend doen tegen een actuele koers ten opzichte van echte valuta, denk daar maar eens over na.

Luit

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 24 nov 2014, 19:03

nlg schreef:De doelgroep voor guldencoin op dit moment zou eigenlijk de jongeren moeten zijn, omdat deze eerder de moeite zullen doen om zich hier nog in te verdiepen, weet dus niet zeker of dit muntforum een goede keuze was :lach:
Beetje discriminatie komt er ook nog bij omdat jij ons ervan beschuldigd dat wij ouwe knarren zijn die zichzelf niet de tijd gunnen om zich in de materie van een virtuele munt te verdiepen. Ik kan je vertellen dat er leden zijn op dit forum die zoveel weten van betaalmiddelen dat jij niet eens in hun schaduw kan staan qua kennis. Dan kan je er wel een smiley bij zetten maar dan ben je helemaal verkeerd bezig dus je gaat op zo'n manier de ingeslagen weg volgen.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

guldencoin
Nieuw lid
Nieuw lid

....

Bericht door guldencoin » 24 nov 2014, 19:06

....
Laatst gewijzigd door guldencoin op 25 nov 2014, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 24 nov 2014, 19:17

guldencoin schreef:Je kan niet denken voor iemand anders op het forum, als iemand er wel in geïnteresseerd in is moet die gene het zelf weten
Het was mij alleen maar op te attenderen dat gulden teug is maar dan in een modern jasje, en verdiep je er eens in je zal het leuk vinden
Ik ben al behoorlijk wat jaren lid op dit forum en wat dat betreft ben je een snotneus hier die na 2 dagen al weet hoe anderen dan ik denken over een virtuele munt. Ik neem mezelf niet eens de moeite om me erin te verdiepen want de enige gulden die er voor mij toe doet is papiergeld van Nederland en geen virtueel verzinsel van een paar blaaskaken die denken de wijsheid in pacht te hebben.

Alfred

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 24 nov 2014, 19:26

guldencoin schreef:Het was mij alleen maar op te attenderen dat gulden teug is maar dan in een modern jasje
Leg eens uit wat dit met een gulden te maken heeft? Ik heb eerder het idee dat je wilt meeliften op de populariteit die de gulden nog heeft bij veel Nederlanders.
Als het ook maar enigszins de bedoeling was om aan te sluiten bij de gulden had in ieder geval de koers op 1/2,20371 euro moeten liggen.

Leuk is het misschien wel, maar in onze huidige maatschappij totaal nutteloos.

Nieuwe betaalmethoden worden altijd in de markt gezet door iemand die het doel er zelf beter van te worden, en dat is hier niet anders.
Iets slaagt alleen als het simpel is en goedkoop, kijk alleen eens naar de ondertussen mislukte Chipknip.
Alleen het ongemak dat die iedere keer opgeladen moest worden, is uiteindelijk doorslaggevend geweest voor het falen.

Luit

guldencoin
Nieuw lid
Nieuw lid

....

Bericht door guldencoin » 24 nov 2014, 19:39

....
Laatst gewijzigd door guldencoin op 25 nov 2014, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

guldencoin
Nieuw lid
Nieuw lid

....

Bericht door guldencoin » 24 nov 2014, 19:43

....
Laatst gewijzigd door guldencoin op 25 nov 2014, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

nlg
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door nlg » 24 nov 2014, 19:49

Ilosab schreef:
nlg schreef:De doelgroep voor guldencoin op dit moment zou eigenlijk de jongeren moeten zijn, omdat deze eerder de moeite zullen doen om zich hier nog in te verdiepen, weet dus niet zeker of dit muntforum een goede keuze was :lach:
Beetje discriminatie komt er ook nog bij omdat jij ons ervan beschuldigd dat wij ouwe knarren zijn die zichzelf niet de tijd gunnen om zich in de materie van een virtuele munt te verdiepen. Ik kan je vertellen dat er leden zijn op dit forum die zoveel weten van betaalmiddelen dat jij niet eens in hun schaduw kan staan qua kennis. Dan kan je er wel een smiley bij zetten maar dan ben je helemaal verkeerd bezig dus je gaat op zo'n manier de ingeslagen weg volgen.

Alfred
Zo hee discriminatie .. Vertel mij waarom bitcoin een hot topic is in silicon valley? Omdat het bullshit is? Vertel mij waarom PayPal bitcoin nu accepteerd? http://goo.gl/hZTP5C

Of wat vind je hiervan? https://nonprofitquarterly.org/policyso ... ebola.html

En trouwens, heb je video van Antonopoulos al bekeken? Of denk je dat dat niks aan jouw kennis toe kan voegen?

Lumi
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi » 24 nov 2014, 19:53

Het geheel begint links en rechts wat irritatie op te roepen.
Wat mij betreft is er voldoende reclame gemaakt en gereageerd en mag er gerust een :slotje: op.

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert

nlg
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door nlg » 24 nov 2014, 19:57

Nog even de mening van Bill Gates http://www.coindesk.com/bill-gates-bitc ... tal-money/

Van mij mag er ook een slotje op hoor ;)

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 24 nov 2014, 20:03

nlg schreef:
Ilosab schreef:
Alfred
Zo hee discriminatie .. Vertel mij waarom bitcoin een hot topic is in silicon valley? Omdat het bullshit is? Vertel mij waarom PayPal bitcoin nu accepteerd? http://goo.gl/hZTP5C
Of wat vind je hiervan? https://nonprofitquarterly.org/policyso ... ebola.html
En trouwens, heb je video van Antonopoulos al bekeken? Of denk je dat dat niks aan jouw kennis toe kan voegen?
Je gaat dus niet in op het item discriminatie want wat zouden jongeren beter moeten weten dan ouderen. Nooit gehoord van leeftijd discriminatie? Silicon valley, is dat het gebied waar jonge afgestudeerden zichzelf naar de kloten helpen zonder gelukkig te zijn? Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in een virtuele munt dus waarom zou ik naar een video van één of ander Grieks restaurant gaan kijken? En nog eens iets anders, misschien zou het voor jullie ondernemende fanatiekelingen eens een goede raad zijn om virtueel Nederlands te leren want daar schort het nogal aan. Je slaat geen best figuur als je iets presenteert/promoot en er komen taalfouten in voor. Misschien bestaat er wel een virtuele spellingchecker? Te beginnen met het schrijven van je naam onder een bericht, dat maakt al een groot verschil tussen jullie en ons ouwe verzamelaars. Het enige waar ik het mee eens ben is dat er een slotje op komt, hoeft niet eens virtueel te zijn.

Alfred

nlg
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door nlg » 24 nov 2014, 20:10

Excuses Alfred, maar Antonopoulos een restaurant noemen getuigd naar mijn mening van weinig respect.

Denk dat we zijn uitgediscussieerd hier.

Goedenavond nog.

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 24 nov 2014, 20:18

guldencoin schreef:Heel veel gaat tegenwoordig digitaal, en dat zal ook meer worden in de toekomst, en daar speelt ook guldencoin een rol in
Keep on dreaming :lollig: :sarcasm1:

Luit

guldencoin
Nieuw lid
Nieuw lid

....

Bericht door guldencoin » 24 nov 2014, 20:19

....

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 24 nov 2014, 20:22

nlg schreef:Excuses Alfred, maar Antonopoulos een restaurant noemen getuigd naar mijn mening van weinig respect. Denk dat we zijn uitgediscussieerd hier.
Goedenavond nog.
Leg maar eens uit waarom ik respect zou moeten tonen voor iets of iemand die ons qua leeftijd discrimineren, hier op het forum zijn verschenen met de bedoeling om ons iets aan te smeren en zo onbeschoft is om zijn naam niet onder ieder antwoord te zetten? Je denkt toch zeker niet dat ik dan dit soort mafkezen serieus ga nemen?

Alfred

Ps.: Blijf lekker weg in de toekomst en koop met je virtuele gulden een kartonnen doos in Silicon Valley.

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 24 nov 2014, 20:35

Als die guldencoin (wat een merkwaardig woord trouwens half Engels, half Nederlands) nu inderdaad zo ideaal zou zijn, waarom staat er dan op de site het volgende:
Uw klanten betalen met Guldencoin door middel van een digitale portemonnee en u ontvangt gewoon euro’s op uw bankrekening.
Omrekenen? Dat doen wij

Uw prijskaartje geeft de prijs aan in euro’s. Wij rekenen dit voor de klant om naar Guldencoin. U hoeft zich nooit zorgen te maken over koersschommelingen, want u ontvangt altijd exact wat het prijskaartje aangeeft. En dit alles direct aan de kassa.
Ik geloof dat ik nog meer vertrouwen heb in geschenkbonnen van de VVV, die zijn in ieder geval op meer plaatsen in te wisselen, en dan weet je tenminste ook nog de waarde.....

Luit

Terug naar “Het Praathuis”