Aangetekende brief niet ontvangen, maar is wel voor getekend

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: marksch, Lotus07, Ilosab, maarten89

Re: Aangetekende brief niet ontvangen, maar is wel voor gete

Berichtdoor llinde » 05 Sep 2014, 17:35

Maar naast PostNL heb je bijvoorbeeld ook nog Selektvracht en die rijden vaak in normale personenauto's, soms met een sticker er op, maar ook wel eens zonder.
Als je via DHL for you verstuurt, komt het meestal aan met Selektvracht en dus niet met een gele DHL bus...
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor janssenfrank » 26 Sep 2014, 15:57

Inmiddels een ruime maand later is de post nog bezig met het onderzoek. Vandaag kreeg ik een brief met de vraag of de zending al terecht is. Helaas niet.

De postbezorger houdt bij hoog en bij laag vol de zending aan mij te hebben afgegeven. Ik heb daarom een kopie van mijn urenstaat en een verklaring van mijn werkgever opgestuurd om aan te tonen dat ik op die tijd niet thuis kon zijn geweest. Tevens heb ik een kopie gestuurd van mijn ID bewijs, om aan te tonen dat het niet mijn handtekening was.

Ik heb de post laten weten dat ze een aangifte wegens verduistering en valsheid in geschrifte tegenmoet kunnen zien als ze niet de volledige schade vergoeden. Wordt dus nog vervolgd...
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor llinde » 26 Sep 2014, 18:13

De post zal jou in ieder geval de schade niet vergoeden, jij bent immers de klant niet.
Voor schadevergoeding zal jij bij de verzender moeten aankloppen, die dan eventueel op zijn beurt de schade kan verhalen bij de post.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor janssenfrank » 05 Okt 2014, 13:53

De post heeft de vermissing erkend en zal een vergoeding van 50 euro uitbetalen aan de verkoper. Ik heb met de verkoper wat onderhandeld en in plaats van de Nederlands Indische gulden (die ik dus kwijt ben) krijg ik een halve en een hele gulden van 1848. Daarmee heb ik de munten van Willem II ook compleet.

Ik heb ook nog contact gehad met de politie, maar ze geven aan dat een aangifte doen wel mogelijk is, maar dat ze die zaak toch niet kunnen oplossen. De prioreiteit ligt bij het uitschrijven van flitsboetes, omdat ze dan met minder werk meer geld voor de armlastige eurolanden kunnen ophalen. Het schijnt dat een elektronisch gezette handtekening in feite ook niet rechtsgeldig is. dat probleem zal over een jaar of 10 getackelt zijn als we allemaal een biochip in onze reet geplant krijgen.

Nou ja, de verkoper heeft prima meegewerkt en voor hem ook alleen maar lof en een hele posititeve feedback.
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Stephan O » 06 Okt 2014, 08:02

janssenfrank schreef:Nou ja, de verkoper heeft prima meegewerkt en voor hem ook alleen maar lof en een hele posititeve feedback.

Je hoort inderdaad wel eens anders...

janssenfrank schreef:krijg ik een halve en een hele gulden van 1848

Nu alleen nog zelf ontvangen... :roll:

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 173/332 CC (52,1%) + 152/313 'Normaal' (48,6%) Totaal: 325/645 stuks (50,4%)
ForumLid: #1080
Winnaar van de niet gespeelde munthunter-voetbalpoule WK 2014
Derde in de munthunter-voetbalpoule EK 2016
Gebruikers-avatar
Stephan O
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor janssenfrank » 06 Okt 2014, 10:46

Nja, het zou wat zijn als deze bestelling ook niet zou aankomen...
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Koevoets numismatics » 06 Okt 2014, 11:41

Frank, ik hoop voor jou dat de halve en hele gulden Willem II 1848 mooi van kwaliteit zijn, want in het algemeen is de gulden Nederlands-Indië een stuk meer waard dan deze twee munten bij elkaar.
Koevoets numismatics
Donateur
Donateur

Berichtdoor janssenfrank » 06 Okt 2014, 15:39

Jawel hoor, ik heb foto's gezien en die waren veelbelovend. Ik moet er ook bijzeggen dat ik die gulden uit Indie voor vrij weinig kon krijgen en ik moest wel iets uitzoeken wat ongeveer dezelfde prijs had. De verkoper heeft me wel aangeboden een duurder exemplaar te sturen, maar dat heb ik geweigerd. De verkoper heeft al extra kosten en toestanden gehad, terwijl de fout niet bij hem maar bij de post lag, en dan wil ik hem niet nog eens extra verlies laten lijden.

Voor mij is het hele verhaal een goede leerschool geweest om goed op de waarde van de zending te letten en de verzendwijze erop af te stemmen. En verder wil ik post.nl een beetje mijden en zoveel mogelijk met DHL (laten) verzenden.
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor llinde » 06 Okt 2014, 16:47

janssenfrank schreef:En verder wil ik post.nl een beetje mijden en zoveel mogelijk met DHL (laten) verzenden.

Heb je daar een specifieke reden voor? Zelf heb ik namelijk met DHL veel slechtere ervaringen dan met PostNL....

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor janssenfrank » 06 Okt 2014, 18:41

janssenfrank schreef:En verder wil ik post.nl een beetje mijden en zoveel mogelijk met DHL (laten) verzenden.
llinde schreef:Heb je daar een specifieke reden voor? Zelf heb ik namelijk met DHL veel slechtere ervaringen dan met PostNL....

De specifieke reden is dat ik niet helemaal tevreden ben over post.nl en met DHL heb ik tot nu toe alleen maar goede ervaringen.

Maar een koper mag ook via post.nl laten bezorgen, dat is mij om het even. Alleen als ik iets naar mij laat sturen, mag het voor mij liever met DHL.
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Ilosab » 07 Okt 2014, 12:20

Ik verkoop af een toe een biljetje en dat verstuur ik dan via mijn werkgever. Één keer per kwartaal worden de portokosten van mijn salaris ingehouden. PostNL zal wel uitkijken om een overheidsinstelling als klant kwijt te raken, de ING zijn ze ook al kwijt geraakt. Bij iedere koper is het altijd aangekomen.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor spatbord » 02 Okt 2015, 16:05

Ik had zonet een aangetekende brief in de brievenbus liggen, blijkbaar was het de bezorger teveel werk om naar de voordeur te lopen. Het track&trace nummer even bekeken, bezorger heeft er zo te zien zelf voor getekend, met mijn naam erbij. Is voor mij de eerste keer dat dit gebeurd, maar ik kan me goed voorstellen dat op deze manier af en toe pakketten kwijt raken.
spatbord
Donateur
Donateur

Berichtdoor Ilosab » 02 Okt 2015, 16:09

Zou ik een klacht indienen bij PostNL. Hetzelfde is bij mij ook een keer gebeurd en na een klacht hebben ze het nooit meer gedaan. Dit is nu het gevolg van teveel werk en te weinig tijd hebben.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor llinde » 02 Okt 2015, 16:14

Ik heb dit al tientallen keren meegemaakt en zal geen klacht indienen zolang er niets zoek is.
Zelf heb ik er immers ook voordeel van, dan hoef ik tenminste niet later naar een agentschap om zelf het poststuk op te halen.
Maar het klopt natuurlijk niet....

Ik heb het idee dat er op verschillende plaatsen bij PostNL dubieuze zaken gebeuren.
Regelmatig krijg ik aangetekende post uit het buitenland waar dan in Nederland over het registratienummer een sticker is geplaatst "Internationaal poststuk" en dit komt dan niet meer aan met de door PostNL wat duurder betaalde pakketbezorger maar gaat gewoon mee met de normale post....

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor spatbord » 02 Okt 2015, 16:22

Zelf heb ik er immers ook voordeel van, dan hoef ik tenminste niet later naar een agentschap om zelf het poststuk op te halen.
Maar het klopt natuurlijk niet....

In dit geval was ik gewoon thuis, maar is er niet aangebeld. Het was dus niet eens een kwestie van geen tweede keer langs willen komen, maar gewoon te lui om naar de voordeur te lopen.
spatbord
Donateur
Donateur

VorigeVolgende

Terug naar Het Praathuis