Leuchtturm foto

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.

Leuchtturm foto

Berichtdoor Petrus » 10 Jan 2018, 21:45

Beste muntenliefhebbers.
Ik ben op zoek naar een simpele manier om foto's te maken van mijn munten, liefst met een verbinding rechtstreeks met PC.
Leuchtturm heeft inderdaad verschillende systemen, maar dat zijn bijna allemaal microscopen.
De LT346680 is inderdaad een microscoop. Een stukje van 1 eurocent kan nog net op het scherm, grotere munten niet meer.
Heeft iemand ervaring met andere produkten van Leuchtturm?

Hartelijk dank
Jos
Gebruikers-avatar
Petrus
Nieuw lid
Nieuw lid

eBay: http://

Re: Leuchtturm foto

Berichtdoor spatbord » 10 Jan 2018, 22:03

Ik heb zelf geen ervaring met leuchtturm producten, maar als je een redelijke camera hebt kan je daar natuurlijk ook eens mee gaan spelen. Had je dit topic al gelezen?
spatbord
Donateur
Donateur

eBay: http://

Berichtdoor PietjePuk190 » 10 Jan 2018, 22:47

Ik heb zo'n ding. Heb ook weleens foto's gepost :) Zie viewtopic.php?f=96&t=16353&start=30#p158069 en verder :)
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Donateur
Donateur

eBay:

Berichtdoor Munthunter » 11 Jan 2018, 20:20

Ik ben van mening dat je met een smartphone hele mooie foto's kan maken. Heb ook met een spiegelreflexfototoestel en diverse lenzen foto's van munten gemaakt maar met de telefoon (ik heb een Samsung Galaxy S6) behaal ik ook hele mooie resultaten.

Mooie is dat je je smartphone via wifi kunt linken naar je PC of via een USB kabel. Sommige fotobewerkingsprogramma's lezen de foto's die je direct maakt op je telefoon direct uit, mits verbonden natuurlijk.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Terug naar Het Praathuis