Zendingen

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: Ilosab

Zendingen

Berichtdoor Ilosab » 10 Okt 2017, 12:55

Bij mij in Hongarije wonen verderop aardige mensen waar constant een pakket wordt bezorgd via DPD. ik heb ook 1 x een pakket met lekkernijen vanuit Nederland via deze bezorgservice mogen ontvangen. Zoals eerder ergens vermeldt was het de bedoeling dat ik tijdens mijn verblijf op de beurs in Valkenburg o.a. hoezen voor bankbiljetten wilde kopen maar helaas was het niet voorradig. Bij de Muntenverzamelaar zijn genoeg hoezen te koop maar hij wilde e.e.a. via PostNL versturen wat neerkwam op een bedrag van € 35,95. DHL ben ik ook geen liefhebber van want een Duitse verkoper had me wat verstuurd met DHL maar dat is bij mij nooit aangekomen. Gelukkig had ik met Paypal betaald dus ik heb daar een claim neergelegd. Pietje Puk had nog hoezen en schutbladen liggen dus we hadden een prijs afgesproken en verzending via DPD kostte me € 10,75 wat even € 25 scheelde met PostNL. Vanaf het moment van verzending tot het moment dat het vandaag bezorgd was werd ik via e-mail, hun website en sms op de hoogte gehouden waar mijn pakket zich bevond. Vanmorgen kregen we een sms dat het bezorgd zou worden tussen 13:00 en 13:30 uur en om 13:15 uur werd er opgebeld dat hij binnen 2 minuten bij ons aanwezig zou zijn. Kijk, dat krijg je niet van PostNL of DHL, wat een geweldige service. Misschien iets voor de handelaren, verkopers, veilingbedrijven om via dit bedrijf te verzenden. Ze zijn goedkoop, de service is geweldig en ze zijn accuraat.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 
eBay: http://

Re: Zendingen

Berichtdoor Koevoets numismatics » 10 Okt 2017, 13:25

Ik verzend voornamelijk aangetekende envelopjes, dat is nog steeds veruit het goedkoopst met Deutsche Post (ik rij wekelijks op en neer naar Duitsland), maar als ik een een pakketje in het buitenland heb zal ik zeker eens kijken bij DPD. Bedankt voor de tip!
Koevoets numismatics
Donateur
Donateur

Berichtdoor spatbord » 10 Okt 2017, 14:36

PostNL is ook wel goedkoper dan 35.95. T/m 2 kilo stuur je al voor minder dan 12 euro een pakket naar Hongarije. Met die tarieven die jij noemt zou het pakket al boven de 5 kilo moeten zitten. En dat zijn wel heel veel hoezen...
DPD is wel beduidend goedkoper dan PostNL voor zwaardere pakketten: daar heb ik hen ook wel eens voor gebruikt.

Overigens zijn mijn ervaringen met DPD ook niet geheel positief: ook daar heb ik al eens een pakket verloren. Website gaf aan dat het afgeleverd was, mobiele website gaf aan dat het onderweg was, telefoonservice gaf aan dat er een probleem met de bezorgbus was en dat het een dag later zou komen. Dat ging zo een paar dagen door, totdat ze met het excuus kwamen dat de bezorger overvallen was en het pakket dus kwijt was... Zoiets kan natuurlijk gebeuren, maar ik nam het ze wel kwalijk dat ze me een week lang bleven vertellen dat het morgen zou komen (terwijl de aflevering urgent was: ik was met een verbouwing bezig en de loodgieter was aan het wachten op de kranen in het pakket, welke hij zou gaan monteren).
spatbord
Donateur
Donateur

Berichtdoor Ilosab » 10 Okt 2017, 15:00

Mijn pakket was tot 10 kilo, plastic hoezen en schutbladen wegen wel wat.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Terug naar Het Praathuis