Hee Jeroen ouwe staakhaas!

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Jan W
Donateur
Donateur

Re: Hee Jeroen ouwe staakhaas!

Bericht door Jan W » 06 sep 2017, 10:57

Munthunter schreef:Er is veel gebeurd Alfred, leuke dingen maar ook minder leuke. Met name de minder leuke zaken hebben mij het plezier wel ontnomen. Toch is het niet helemaal weg en blijft het forum toch een soort paradepaardje van me. Welke ik eerlijk is eerlijk zeer slecht verzorg. Vandaar de bedenkingen om eens te kijken of ik het forum kan overdragen, vaker leuke aanbiedingen gehad maar altijd afgehouden.
Gr. Jeroen
Jeroen, misschien moet je jezelf meer gaan zien als de eigenaar van dit forum. Niet als verantwoordelijke voor de inhoud maar voor het bestaan van het forum. Kun je op de achtergrond de boel waarnemen. Mits je maar zorgt dat andere mensen de lopende zaken kunnen uitvoeren zoals het aanpassen van rubrieken, het bijhouden van donateurs, et cetera. De boel dus delegeren. Hoef je het forum ook niet te verkopen en kan het blijven bestaan als onafhankelijk medium waar ook ruimte is voor kritische kanttekeningen.

Zelf zou ik het forum niet gauw wegdoen als ik er zoveel tijd en moeite in had gestoken. :thumb up:

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 06 sep 2017, 10:59

Jan W schreef:Jeroen, misschien moet je jezelf meer gaan zien als de eigenaar van dit forum. Niet als verantwoordelijke voor de inhoud maar voor het bestaan van het forum. Kun je op de achtergrond de boel waarnemen. Mits je maar zorgt dat andere mensen de lopende zaken kunnen uitvoeren zoals het aanpassen van rubrieken, het bijhouden van donateurs, et cetera. De boel dus delegeren. Hoef je het forum ook niet te verkopen en kan het blijven bestaan als onafhankelijk medium waar ook ruimte is voor kritische kanttekeningen.
Zelf zou ik het forum niet gauw wegdoen als ik er zoveel tijd en moeite in had gestoken. :thumb up:
Helemaal mee eens.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

PietjePuk190
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 » 06 sep 2017, 11:26

Ja, goed verhaal Jan, vind ik ook. Op die manier is het voortbestaan gewaarborgd en de dagelijkse gang van zaken ook. Lijkt me niks mis mee. :thumb up:
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 07 sep 2017, 16:15

Klopt Jan en dat is zeker een mogelijkheid. Feit is dat ik het forum nooit zal verpatsen om er maar van af te zijn. Er zit te veel werk en plezier in om dat maar aan de kant te gooien.

Van de geïnteresseerden hoor ik even niets en misschien moet ik daar maar eens aan denken, zal zelf ook wat aan de slag gaan om de boel wat op te schudden en op te schonen de komende dagen. Krijg er weer wat zin in in ieder geval en dat kan nooit geen kwaad natuurlijk. Gisteren zelfs m'n 2 euromuntenverzameling weer eens tevoorschijn gehaald, 2015 laatste toevoeging dus daar ligt ook wel wat werk :knipoog:

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 07 sep 2017, 16:16

Munthunter schreef:Gisteren zelfs m'n 2 euromuntenverzameling weer eens tevoorschijn gehaald, 2015 laatste toevoeging dus daar ligt ook wel wat werk :knipoog: Gr. Jeroen
Wel up-t0-date houden die verzameling, al koop je het alleen maar. En altijd goed voor de kids later.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 07 sep 2017, 16:28

Ilosab schreef:
Munthunter schreef:Gisteren zelfs m'n 2 euromuntenverzameling weer eens tevoorschijn gehaald, 2015 laatste toevoeging dus daar ligt ook wel wat werk :knipoog: Gr. Jeroen
Wel up-t0-date houden die verzameling, al koop je het alleen maar. En altijd goed voor de kids later.
Euhm heb de 2 euro's zowat allemaal 3x (3 kids) op de duurste na maar wel Vaticaan en San Marino... :oops:

Ga binnenkort wel flink wat overschot op de forummarkt gooien. Euro maar ook gulden en provinciaal. Wil alleen de 2 euro's overhouden...

Gr. Jeroen

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 07 sep 2017, 16:32

Als je denkt dat je het e.e.a. niet kan verkopen op de forummarkt of privé probeer het dan naar een veiling te brengen, MPO bijvoorbeeld. Voor november ben je net te laat maar voor mei volgend jaar heb je alle tijd om het uit te zoeken. Voor provinciaal zullen er hier genoeg belangstellenden zijn denk ik. Is alles een beetje teveel geworden qua verzamelen? Had ik ook, heb munten Koninkrijk en papiergeld WO I kampgeld en NL Overzeese Gebiedsdelen laten veilen. Alles verkocht voor een goede prijs en daardoor meer aanwinsten papiergeld NL, Hongarije en Wereld kunnen kopen.

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 08 sep 2017, 21:16

Hoi Alfred,

Inderdaad was ik wat te hard van stapel gelopen en was alles wat rond, van metaal en een betaalwaarde had, rete interessant. Lastige daarbij is dat wanneer je er meer dan 1 hebt ik het al als een verzameling zie en er maar moeilijk afstand van kan nemen. Resultaat is een aantal kasten vol met verzamelingen munten en biljetten. Ga het sowieso weer van de hand doen en kijk wel waar ik eindig. 2 euro's blijven mij trekken en nog steeds draai ik elke 2 euro even om of te zien of het er 1 is.

MPO is inderdaad een goede tip die ik zal overwegen, echter is het nou ook weer niet zo spectaculair hoor.

Gr. Jeroen

Christian
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Christian » 08 sep 2017, 22:30

Ik denk dat ik niet de enige ben die nieuwsgierig is naar wat je van de hand wilt doen.
Eerst maar op het forum zetten :lol:
MPO kan altijd nog
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland, voormalig Nederlandse Koloniën, Groot Brittannië en Euromunten voornamelijk circulatie

janssenfrank
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 09 sep 2017, 00:01

Christian schreef:Ik denk dat ik niet de enige ben die nieuwsgierig is naar wat je van de hand wilt doen.
Eerst maar op het forum zetten :lol:
MPO kan altijd nog
Inderdaad. Als je het aan een forumlid verkoopt, blijft het toch nog een beetje in de familie, zeg maar greeny
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC » 09 sep 2017, 00:32

Het is tof en mooi om te lezen dat de oprichter van dit forum terug reageert op topics.
Ik ben zelf een nieuw lid anno 2016, en voor mij is dit wel aangenaam om te lezen.
En ik denk voor leden van het eerste uur, dag, maand, (jaar) zal je aanwezigheid op het forum plezier doen en misschien terug hun een boost geven om hen aan te zetten
om topics te lanceren waar het forum positief op reageert zodanig dat het forum terug de glans krijgt dat ik waarschijnlijk niet heb gekend.
Niemand vraagt of verwacht van jou dat je elke dag online bent en je bent zeker niet verplicht op elke topic te reageren.
Dus "ouwe staakhaas" (ik heb dit woord opgezocht niet gevonden, ja jullie Noord-Nederlanders staan bekend om nieuwe woorden uit te vinden en te lanceren. :lach: )
Maar ik denk als je af en toe "je hoofd eens boven water steekt " en het forum op orde houd iedereen tevreden is.
Groeten van een Zuid-Nederlander die wegens omstandigheden nu Belg word genoemd. :D
Luc. :thumb up:

Christian
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Christian » 09 sep 2017, 10:01

janssenfrank schreef: Inderdaad. Als je het aan een forumlid verkoopt, blijft het toch nog een beetje in de familie, zeg maar greeny
In de familie mooi verwoord, ik wilde het niet zo verwoorden.
Ik ben te nieuw en post te weinig, ben voornamelijk een lezer op dit forum
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland, voormalig Nederlandse Koloniën, Groot Brittannië en Euromunten voornamelijk circulatie

Terug naar “Het Praathuis”