vinkjes op marktplaats

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
lelystad
Senior lid
Senior lid
eBay: http://

vinkjes op marktplaats

Bericht door lelystad » 22 jul 2017, 22:48

ze hebben weer iets nieuws gevonden voor op marktplaats
de ''whatsapp'' vinkjes :evil:

het vinkje staat rechts naast de tijd in het berichtje

zodra je een bieding of berichtje bekijkt op marktplaats (dus niet in je mailbox) krijgt de bieder of afzender een groen vinkje

nadeel in deze tijd van het jaar als een berichtje 2 dagen niet is bekeken kan je er vanuit gaan dat iemand op vakantie is
en als iemand je adres al heeft omdat hij iets zou ophalen kan dat vervelend worden

misschien erg paranoia maar een gewaarschuwd mens telt voor 2

groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.

spatbord
Donateur
Donateur
eBay: http://

Re: vinkjes op marktplaats

Bericht door spatbord » 23 jul 2017, 10:49

lelystad schreef:nadeel in deze tijd van het jaar als een berichtje 2 dagen niet is bekeken kan je er vanuit gaan dat iemand op vakantie is en als iemand je adres al heeft omdat hij iets zou ophalen kan dat vervelend worden
Dat lijkt me nogal overtrokken. Ik kijk nooit bij de berichten op Marktplaats, maar antwoord alleen op de mail die ik krijg. Als het werkt zoals jij beschrijft zullen mensen bij mij nooit een vinkje zien. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zo werkt...
En als inbreker lijkt me dat je wel wat meer zekerheid wilt dat iemand niet thuis is.

Zoals ik wel vaker heb zien staan over al die tips om vooral niet op social media aan te geven dat je op vakantie bent: het is stukken eenvoudiger voor een inbreker om gewoon door een wijk te rijden en te kijken waar er niemand thuis is (evt. gewoon even aanbellen) dan n.a.v. een melding over vakantie op social media eerst het juiste adres erbij te zoeken en er dan naartoe te gaan. Oftewel: zorg er gewoon voor dat je huis er bewoond uit ziet, dat helpt veel beter.

Terug naar “Het Praathuis”