Waar zijn ze?

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Re: Waar zijn ze?

Bericht door George_III » 02 okt 2016, 21:28

Inmiddels is het ook al een tijdje geleden dat ik hier op het forum van mij heb laten horen. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben dagelijks actief geweest op het forum, maar mijn laatste post dateert al van bijna een half jaar geleden. De redenen hiervoor lopen uiteen; maar het komt er op neer dat ik oa met school nogal druk ben geweest. Inmiddels is het weer wat rustiger, dus heb ik weer wat meer tijd om hier te plaatsen! Maar ook ik, in mijn relatief korte periode op het forum, heb al redelijke wat actieve plaasters zien verdwijnen, inderdaad vaak door een kleine, en onbenullige geschillen met een mede-forumlid. Gewoon aardig zijn jongens! :sarcasm2:

Gewoon een berichtje om te laten zien dat ik nog niet weg ben,

Mika

Ps. Ook is er binnen mijn verzamelgebied wat veranderd, maar daarover volgt snel meer…..

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 12 okt 2016, 15:28

Ik ben er ook nog hoor.

Helaas heb ik door nogal wat wijzigen in mijn prive leven niet veel tijd momenteel.
Ik zit nu midden in een bedrijfs verhuizing en daarna moet ik mijn bejaarde moeder verhuizen.

zo zie je maar; er zijn allerlei redenen waarom een forum ( tijdelijk ) minder aktief is

peterpaul31
Donateur
Donateur

Bericht door peterpaul31 » 18 okt 2016, 15:40

Beste Mensen,

ik denk dat bijdragen aan forums (fora?) vaak in golfbewegingen gaan. Veel plaatsen wil ook niet altijd zeggen dat het inhoudelijk ook echt interessant is. Wat ik altijd leuk heb gevonden aan dit forum is dat mensen hun nieuwe aanwinsten showden maar ook de verhalen met achtergrond over bepaalde munten of periodes.
Zelf kijk ik nog maar zelden hier, maar als ik hier ben vind ik het wel leuk om te lezen wat ik gemist heb. Heb er geen ervaring mee, maar zal het in veel fora niet hetzelfde verlopen, een groot verloop, onderlinge irritaties? Niets menselijks is ons vreemd.
Munten verzamelen heeft ook vaak met financiën te maken. Als je niet veel aanschaft, plaats je ook vaak minder (in mijn geval dan).
Peter (Paul)
verzamelaar van wereldmunten

hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm » 21 okt 2016, 19:15

Ilosab schreef:Het zijn voornamelijk de leden van mijn begintijd die niet meer of nooit meer op het forum verschijnen met hun opmerkingen.
Munthunter, Grivnagozer (heel sporadisch), Euromunter, Sebastiaan1995, Voskeman, Rinuske, Grijsaard, Koiboyke, Bankovky, Robin, Dick, Hierm, Jantomat en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En niet te vergeten de " verbannen " leden Gerardo en Herman.
Dag Alfred,

Klopt dat ik me weinig heb laten zien, reden is dat begin dit jaar aangekondigd werd dat onze afdeling opgeheven zou worden. Lang heeft men ons in onzekerheid gelaten wat er met ons zou gebeuren.
Hierdoor is het verzamelen op een laag pitje komen te staan, dus ook mijn bezoek aan deze site. Mijn functie is nu per 1 okt definitief opgeheven, ben nog bezig met afronden/overdracht naar andere vestiging.Sinds kort ben ik gelukkig gevraagd bij te springen op een andere afdeling, men is bezig een functie voor me te creeeren, maar die is nog niet goedgekeurd. Heb er wel goede hoop op. Maar dat betekent heel iets nieuws leren en op een leeftijd van 62 valt dat niet mee. Ook al heb ik de instelling dat ik mijn hele leven wil leren, het gaat wat moeizamer dan toen ik 20 was. Maar ben al blij dat ik nog werk heb, solliciteren op je 62e is kansloos en met pensioen gaan, daar ben ik nog niet toe.
Dus ik zal de komende tijd zo nu en dan de site weer bezoeken, maar veel bijdragen van me hoef je niet te verwachten, maar misschien komt dat volgend jaar wel weer.

gr
Ina
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 21 okt 2016, 19:45

Hallo Ina,

Ja, ze weten de ouderen wel te pakken altijd bij reorganisaties. Pas achteraf komen ze erachter dat er veel kennis is verloren en vaak is het dan te laat. Hopelijk pakt het voor jou goed uit want je moet zeker nog een jaar of 4. En v.w.b. dat bijleren is dat zeker niet zo makkelijk, en dat voor die paar jaar. Ik had op mijn 55e tegen mijn leidinggevende gezegd dat ik nooit meer naar een cursus ga, ook niet PIZ (Pensioen In Zicht), genoeg opleidingen gehad in mijn leven. Ik ben nu 1 jaar met vervroegd pensioen en woon 10 maanden in Hongarije, heb er nog geen centje spijt van. Hopelijk kun je toch af en toe nog wel eens een aanwinst laten zien.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Wiwiwam
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Wiwiwam » 16 nov 2016, 19:37

Het is ook een lange tijd geleden dat ik op het forum ben geweest. Ik ben altijd meer een lezer dan een schrijver geweest. Nu kreeg ik een persoonlijk bericht in zeer slecht engels met de vraag of ik interesse heb ik een 2 euro uit andorra. Oplichting lijkt mij. Maar het positieve is dat ik spontaan berichtjes op de site aan het plaatsen ben. :lollig:
Ik zal eens een update schrijven over wie ik ook alweer ben en hoe het gaat met mijn verzamelingen.

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 16 jul 2017, 20:11

Beste forumleden,

Inmiddels meer dan een half jaar verder sinds mijn reactie op dit topic.

In oktober een huis gekocht (wat een hel), in december de sleutel gekregen, eind februari geregistreerd partnerschap aangegaan, op vakantie geweest in mei en sinds afgelopen week de computer maar weer eens aangesloten.

Ik ga langzaam aan weer beginnen met de topics in de euromunt rubrieken, zal eerst de topics met betrekking tot herdenkingsmunten van 2 euro bij werken. Heb al wel gezien dat het héél veel werk is. Heb 2017 op de afbeeldingen en publicaties in het publicatieblad van de Europese Unie na, dit topic al wel bijgewerkt.

Komende weken (maanden) ga ik mij daar mee bezig houden. Met goed weer ga ik echter met één van mijn verslavingen verder, Pokémon Go. Heerlijk spel en goed voor de beweging :thumb up:

De donkere dagen lenen zich uitermate goed om in elk geval het euromunten gedeelte weer up-to-date brengen :thumb up:

Vriendelijke groeten Paul

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 16 jul 2017, 20:15

Niet te geloven, Paul is back in town.
Koop dan ook een huis waar je niets meer aan moet doen, net als ik.
Zoals je weet heb ik niets met munten maar vindt het wel fijn dat je terug bent.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Stephan O
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O » 17 jul 2017, 10:58

Goed om je weer terug te zien Paul :thumb up:

Succes met het bijwerken van de topics ;)

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 190/368 CC (51,6%) + 167/345 'Normaal' (48,4%) Totaal: 358/713 stuks (50,2%)
ForumLid: #1080
Winnaar van de niet gespeelde munthunter-WK 2014 voetbalpool
Derde in de munthunter-EK 2016 voetalpool
Vijfde in de munthunter-Vrouwen EK 2017 voetbalpool

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 17 jul 2017, 12:46

Ilosab schreef:Niet te geloven, Paul is back in town.
Koop dan ook een huis waar je niets meer aan moet doen, net als ik.
Zoals je weet heb ik niets met munten maar vindt het wel fijn dat je terug bent.
Alfred, we hebben een huis gekocht waar we alleen twee vloertjes in de slaapkamer hebben vervangen. 6 december kregen we de sleutel, 11 december zaten we erin. Maar er moesten ook 2 huurwoningen worden opgeleverd aan de top bureaucraten van de Hengelose en Almelose woningbouwvereniging. Wat een gezeik en wat een werk.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 17 jul 2017, 13:30

Tja, knurften die bij een woningbouwvereniging werken hebben het voor zichzelf wel altijd goed voor elkaar, zijn ze goed in.

Danny de Munt
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt » 21 jul 2017, 11:56

Hallo allemaal,

Sinds korte tijd ben ik ook weer op het forum.
Ik lees alleen nog maar mee omdat ik door omstandigheden ben gestopt met verzamelen en alles van de hand heb moeten doen.
Ik baal hier nog steeds van maar het was en is niet anders.

Nu lees ik nog graag mee en vind het nog steeds leuk om mee te speuren naar onbekende munten en deze te kunnen vinden.
Als ik ze op tijd kan vinden dan. Er zijn een paar snelle aanwezig hier die ik niet kan verslaan.

Voor de rest ga ik 2 euro cc munten verzamlen omdat het toch kriebelt.
Voelt goed om weer terug te zijn al zal ik niet veel reageren.

Groet Danny
- alles voor de euro uit Nederland.

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 21 jul 2017, 12:05

Welkom terug Danny. Mooi dat je het verzamelen weer rustig aan oppakt.

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 21 jul 2017, 23:32

Welkom terug Danny. Meelezen en af en toe meehelpen/reageren is ook leuk. En er komt vanzelf een moment dat je het verzamelen weer oppakt.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Terug naar “Het Praathuis”