Van die echte gezellige winkeltjes

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Volgers: Ilosab

Van die echte gezellige winkeltjes

Berichtdoor PietjePuk190 » 19 Mrt 2017, 18:02

Zijn die er nog wel? Vroegâh (ik studeerde in Utrecht) stond ik nog weleens bij Wim van der Bijl in Utrecht aan de toonbank, me te vergapen aan alles wat ik mooi vond. Kostte ook altijd meer geld dan ik me voorgenomen had uit te geven :D Ik zou graag nogeens bij zo'n winkeltje naar binnen stappen, voor een goed gesprek over bankbiljetten, een kop koffie, en dan een uurtje later voldaan met een paar mooie aanwinsten weer de deur uit stappen :) Maar kan dat eigenlijk nog wel? Ik hoor alleen maar verhalen van zaken die om allerlei redenen ermee ophouden. Hier in Deventer heb ik nog helemaal niks kunnen vinden. Er zou iets in Zutphen zijn, maar het laatste wat op die website te vinden was is dat ze er 2 jaar geleden ook mee gestopt zijn. Voor zo ver ik weet bestaat vd Bijl nog wel, maar dat zal zo'n beetje de dichtstbijzijnde geworden zijn....? Weet iemand nog ergens in Nederland van die echte postzegel/munt/bankbiljettenwinkeltjes? :?:
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Donateur
Donateur

eBay:

Re: Van die echte gezellige winkeltjes

Berichtdoor Ilosab » 19 Mrt 2017, 20:16

Ze zijn er wel volgens mij maar je zal toch echt beurzen moeten bezoeken om te bomen over papiergeld. De eerstvolgende beurs is van de IBNS volgende week zaterdag, in april de Papermoneyfair en in mei Filanumis in Houten.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 
eBay: http://

Berichtdoor PietjePuk190 » 19 Mrt 2017, 20:34

Nja volgende week Hilversum wordt mijn eerste beurs, ben bar benieuwd :) Heb voor volgende maand al een hotelletje (met zwembad!) in Valkenburg geboekt. Lijkt me leuk!

Maar qua winkeltjes kom ik tot een vrij kort lijstje:

Theo Peters in Amsterdam
Europost in Breda
Civitat in Zwolle
en Wim vd Bijl in Utrecht.

Heb ik de komende zaterdagen weer wat te doen iig :)
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Donateur
Donateur

eBay:

Berichtdoor Christian » 19 Mrt 2017, 21:29

Bij Civitat in Zwolle kwam ik vroeger als klein jongetje als we bij mijn oma op bezoek gingen. Dit soort winkels mis ik hier in het noorden ook
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland, voormalig Nederlandse Koloniën ,Groot Brittannië en Verenigde Staten van Amerika op type
Christian
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor surbe » 19 Mrt 2017, 21:33

Nu je erover begint, herinner ik me ineens weer dat ik zo'n 20 jaar geleden, toen ik ook in Utrecht studeerde, 1 of 2x langs zo'n winkeltje kwam met bankbiljetten in het raam. Ik vond dat toen wel grappig om te zien, maar nooit binnen geweest. Dat zal waarschijnlijk vd Bijl zijn geweest. Maarja, dat was een jaar of 10 voordat ik zelf begon te verzamelen.

Misschien toch eens binnenstappen als ik in de buurt ben met tijd over.
Verzamelaar van bankbiljetten.
Gebruikers-avatar
surbe
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor PietjePuk190 » 19 Mrt 2017, 21:56

Surbe moet je zeker eens doen! Die man is een paar jaar geleden nog in het nieuws geweest. Hij was in Noord-Korea op zoek naar postzegels, en heeft toen buiten de lijntjes gekleurd oei oei :dizzie: Hoop daar zelf ook binnenkort weer eens heen te gaan :) https://www.youtube.com/watch?v=F658YL6LH0g
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Donateur
Donateur

eBay:

Berichtdoor janssenfrank » 19 Mrt 2017, 21:57

Een tijdje terug heb ik dezelfde vraag gesteld en dat leverde toen dit topic op. Misschien heb je er iets aan...
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor PietjePuk190 » 20 Mrt 2017, 09:02

janssenfrank schreef:Een tijdje terug heb ik dezelfde vraag gesteld en dat leverde toen dit topic op. Misschien heb je er iets aan...

Ah cool, dank je :thumb up: Zal eens kijken wat daar Anno 2017 nog van bestaat :)
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Donateur
Donateur

eBay:

Berichtdoor Ilosab » 20 Mrt 2017, 12:13

Hilversum wordt een gezellige boel op de IBNS beurs, misschien kun je lid worden. Altijd leuk om 4 x per jaar het magazine te krijgen en je kunt er zelf ook iets in schrijven.
Valkenburg zal geweldig voor je worden. Ik ben daar jarenlang met mijn vrouw een lang weekend naar toe gegaan. Lekker uit eten, op zaterdag ging zij naar Thermae 2000 en ik naar de beurs. Als je er nog nooit bent geweest dan zal je je ogen uitkijken. Ik heb daar veel gekocht, mis het af en toe best wel.

PietjePuk190 schreef:Nja volgende week Hilversum wordt mijn eerste beurs, ben bar benieuwd :) Heb voor volgende maand al een hotelletje (met zwembad!) in Valkenburg geboekt. Lijkt me leuk!

Maar qua winkeltjes kom ik tot een vrij kort lijstje:

Theo Peters in Amsterdam
Europost in Breda
Civitat in Zwolle
en Wim vd Bijl in Utrecht.

Heb ik de komende zaterdagen weer wat te doen iig :)
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor PietjePuk190 » 20 Mrt 2017, 17:22

Ik ben bar benieuwd :) Heb alvast dat proefnummer van de IBNS aangevraagd. Kun je trouwens pinnen bij die beurs in Hilversum? Of bij beurzen in het algemeen? Of is het allemaal handjecontantje?
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Donateur
Donateur

eBay:

Berichtdoor Ilosab » 20 Mrt 2017, 17:44

Volgens mij kun je bij sommige handelaren gewoon pinnen maar het is verstandiger om contant geld bij je te hebben. Ik denk dat je zaterdag ook wel een proefnummer kan krijgen, ze hebben er genoeg. Toevallig de laatste editie vandaag ontvangen.
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor PietjePuk190 » 13 Jun 2017, 20:35

Ben gisteren bij vd Bijl in Utrecht langs geweest. Heel aardige vent, niks mis mee. Alleen zijn prijzen zijn (soms) wat aan de hoge kant. En de bankbiljetten stopt hij per land in een zakje en meerdere landen per beginletter ook weer bij elkaar. Maar heel weinig wat in albums zit, heeft te maken met opslagruimte etc. Ook heeft hij een bak met zoals hij zelf zegt "rotzooi". Grootste deel daarvan is ook echt rotzooi, vaak in erbarmelijke kwaliteit ook. Mag je voor 2 euro per stuk uit zoeken wat je wilt. Als je goed zoekt zit er af en toe ook nog wat tussen dat wel de moeite waard is. Maar 2 euro per stuk is het meeste absoluut niet waard. Oh, en je kunt er niet pinnen. Nou ja, toch wel weer met wat leuke dingetjes thuis gekomen :)

Munten vindt-ie niks aan, maar daar heeft-ie er ook wel een aantal van. Verreweg het meeste is postzegels daar.
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Donateur
Donateur

eBay:

Berichtdoor CorioCoins » 13 Jun 2017, 20:49

PietjePuk190 schreef:Ben gisteren bij vd Bijl in Utrecht langs geweest. Heel aardige vent, niks mis mee. Alleen zijn prijzen zijn (soms) wat aan de hoge kant. En de bankbiljetten stopt hij per land in een zakje en meerdere landen per beginletter ook weer bij elkaar. Maar heel weinig wat in albums zit, heeft te maken met opslagruimte etc. Ook heeft hij een bak met zoals hij zelf zegt "rotzooi". Grootste deel daarvan is ook echt rotzooi, vaak in erbarmelijke kwaliteit ook. Mag je voor 2 euro per stuk uit zoeken wat je wilt. Als je goed zoekt zit er af en toe ook nog wat tussen dat wel de moeite waard is. Maar 2 euro per stuk is het meeste absoluut niet waard. Oh, en je kunt er niet pinnen. Nou ja, toch wel weer met wat leuke dingetjes thuis gekomen :)

Munten vindt-ie niks aan, maar daar heeft-ie er ook wel een aantal van. Verreweg het meeste is postzegels daar.

Is dat niet die meneer die in Noord-Korea heeft vastgezeten voor het maken van foto's?
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor George_III » 13 Jun 2017, 20:54

CorioCoins schreef:
Is dat niet die meneer die in Noord-Korea heeft vastgezeten voor het maken van foto's?

Yep, stond daar een tijdje geleden ook met hem over te praten. Geen fijn boeltje daar...

https://www.youtube.com/watch?v=F658YL6LH0g
Gebruikers-avatar
George_III
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Great Britain Great Britain 

Berichtdoor CorioCoins » 13 Jun 2017, 21:06

George_III schreef:
CorioCoins schreef:

Yep, stond daar een tijdje geleden ook met hem over te praten. Geen fijn boeltje daar...

https://www.youtube.com/watch?v=F658YL6LH0g

Grappig ik was aan het youtube hoppen en kwam hetzelfde filmpje tegen een week of 3 geleden, vandaar dat ik het me meende te herinneren ;-)
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Terug naar Het Praathuis